Te koop

Monday, January 2, 2023

Een jasje voor de warmwaterzak...

Na-apen mag, schreef Marjan n.a.v. mijn reactie op dit blogbericht. Gelukkig maar, want ik vond dit toch zo'n leuk jasje voor mijn saaie grijze warmwaterzak. 
Ik was al eens eerder van plan geweest om een hoes van wolvilt te maken en de materialen liggen er nog steeds...
Bij Marikari had ik in september ook al een hele leuke kruikenzak gezien en opgeslagen.


En opeens was het half december raak. Ik had al eigenlijk lang niet meer gebreid... 
De winterdeken was af en ik pakte de pennetjes en printte het patroon uit (Ravelry) waar Marjan een link van had gegeven.


Het ging eigenlijk heel snel en wat vond ik het leuk om weer eens 'in te breien'. 
Ik heb wel een voorkeur voor de korte bamboenaaldjes i.p.v. de rondbreinaald.
De omslag bovenaan was het minst leuk om te breien, maar ja..


Vandaag zag ik dat Marjan nog een tweede kruikenzak heeft gemaakt! 
Maar nu ga ik haar niet meer na-apen hoor...

Dikke dankjewel voor alle goede (beterschap) wensen n.a.v. mijn vorige bericht.
Het gaat gelukkig weer een stuk beter! Maar het waren hele 'rare' feestdagen voor ons en we zullen ze ook niet snel vergeten.







16 comments:

  1. Wat een leuk patroon en inderdaad, dit is toch veel leuker dan een saaie grijze waterzak.
    Ik heb je vorige berichtje even aangeklikt en gelezen, gatsie, wat naar nou toch weer.
    Het beste wat je kan doen is he er inderdaad maar aan overgeven en laten gebeuren, het kost alleen maar energie als je je ertegen verzet.
    Beterschap voor jullie beide.

    ReplyDelete
  2. Wat leuk om zo’n warmwaterzak hoes te breien. Is inderdaad iets om niet aan te denken, hoewel ik dat vroeger wel deed voor de ronde kruiken. En dan met ajourmotief. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  3. O jee, beterschap voor jullie beiden, gelukkig gaat het al een stuk beter.
    Ik vind je kruikenzak supergaaf! Net of je kruik een designtrui aanheeft, prachtig motief en heel mooie kleurencombinatie.

    ReplyDelete
  4. Ik vind de kruikenzak prachtig en in breien is erg leuk.
    Ik brei ook rond met bamboe naaldjes ik ben niet zo goed met de rondbrei naald.
    Zo maak je van die saaie kruikenzak iets bijzonders.

    ReplyDelete
  5. Wat een enige kruikenzak heb je gemaakt.
    Wel jammer dat die samen met de kruik onder de dekens verdwijnt als je gaat slapen.
    Je hebt het weer prachtig gebreid.
    Lekker slapen met warme voeten.

    ReplyDelete
  6. Een super mooi jasje dat is zo een hele deftige waterkruik. En ja die ellendige griep gauw vergeten maar

    ReplyDelete
  7. Met 3 rondbreinaalden van 40 cm ipv 1 lange zou dit ook goed te breien zijn.
    Dan zou de helften elk op één nld staan en de 3de nld om te breien. Werkt als een tierelier.

    ReplyDelete
  8. Dit is wel heel leuk. Een gebreide waterzak met motief en dan ook nog een leuk boordje.

    ReplyDelete
  9. Wat fijn te lezen Elizabeth dat het inmiddels al weer wat beter
    gaat met jullie, inderdaad geen aangenaam einde van december
    2022., weg ermee!!! Vind je kruikenzak SUPER geworden, wat
    staat dat toch gezellig en voelt ook heel aangenaam op je huid.
    Leuk om zo hier en daar die leuke kruikenzakken tegen te kom.

    ReplyDelete
  10. Wat leuk! Het is grappig om te zien hoe een patroon door de creatieve wereld reist. Je kleuren zijn mooi, het geeft het patroon een rustige uitstraling. En ja, die halsboord vond ik ook minder leuk om te breien. Nu maar wachten tot jouw DH ook 'om' gaat als hij ziet hoe fijn zo'n kruik is, op na-apen staat geen tijdslimiet hoor. 😉

    ReplyDelete
  11. Dat was een leuk project om te doen. Echt ook iets voor jou dat inbreien.

    ReplyDelete
  12. Wat een mooie zak zeg. Leuke kleuren heb je gebruikt. Ik gebruik ook af en toe een kruik en dat is in deze koude dagen heerlijk.

    ReplyDelete
  13. Ik had hem ook gezien bij Marjan, die is het na-apen beslist waard!

    ReplyDelete
  14. Die halsband zou waarschijnlijk heel goed op zo'n sokkenwonder kunnen. Dat vind ik zo'n goede uitvinding! Ik vind 'm zeer geslaagd en dat lijkt me een geweldige kruik zo :-)

    ReplyDelete
  15. Wat zijn ze toch mooi jullie gebreide waterzakken, zag het ook bij Marjan. Niet fijn dat jullie nu net ziek waren, hoop dat het steeds wat beter gaat. Sterkte met het herstel.

    ReplyDelete
  16. Dat is nog eens een chique kruikzak. Echt een beauty.
    Fijn trouwens om te lezen dat het weer beter met jullie gaat.
    Groetjes
    Sandra

    ReplyDelete