Te koop

Friday, December 1, 2023

Nog meer pannenlappen

Dat ik onlangs in de fout ging bij het maken van deze pannenlappen, had alles te maken met het feit dat ik tegelijkertijd bezig was met een andere set pannenlappen!
Het is echt een eigenaardig iets van mij, dat ik heel graag tegelijkertijd iets anders (vaak een variant) maak voordat het echte werkstuk al af is...


Ik was begonnen met een bolletje okergeel, maar dat bleek net niet genoeg te zijn voor 4 delen.
Daarom heb ik de andere kant van de pannenlap in een andere kleur gedaan.
Dit keer haakte ik met dunnere katoen en haaknaald 3.



De pannenlappen die ik eerder maakte, hadden een gaatjesrand rondom en een dicht middenstuk.
Bij deze is het precies andersom en dat maakte dus dat ik de fout in ging bij de tweede pannenlap.
Ik haakte overal gaatjes!
Maar er is licht aan de horizon; ik heb nog 2 bolletjes in de achtergrondkleur gevonden achterin de katoenlade. Dus ik ga er tòch 2 setjes van maken. Voor mezelf vind ik de verschillen niet zo erg, maar ik wil ze weggeven als cadeautje en dan is het toch anders...

de omgekeerde versie

Intussen (ja, ik leer dat nooit af...) was ik begonnen aan 'Opoes's pannenlappen', maar dan met een ander draadje. Ik had in de kringloopwinkel ooit een paar bollen gemêleerde dikkere katoen gevonden en ik haakte deze pannenlappen met nummer 4. 

opoe's pannenlappen


Veel minder omslachtig dan de 'bloemen' pannenlappen en ook niet dubbel. Ik ga ze ook nog in gebroken wit maken, denk ik...

En nòg was de pannenlappentik niet over... Ik heb ook nog een muis geprobeerd, maar die werd te klein en nu probeer ik een grotere te ontwerpen. En dan staat er ook nog een poezenkop-pannenlap in de planning.
Maar sinds maandag blijft de haakmand in een hoekje van de kamer staan, want opeens ben ik druk met kerstkaarten maken! Eindelijk inspiratie...


20 comments:

  1. Ah wat leuk zeg en die soorten heb ik ook in de kast. Ha ha oudere patronen doen het nog steeds goed.

    ReplyDelete
  2. Die met die geborduurden sterretjes/bloemetjes vind ik heel leuk. De laatsten zijn vooral heel functioneel (ik hou daar wel van), maar ook heel netjes gehaakt. Die heb ik ook een aantal keren gemaakt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik wilde nog zeggen: succes en veel plezier met de kerstkaarten!

      Delete
  3. Wat grappig dat je een 'varianteigenaardigheidje' hebt ☺️. Ja, nu snap ik dat je bij het vorige setje pannenlappen even mis ging. Leuk dat je zo in pannenlappenstemming bent, maar nu eerst de kerstkaarten. Ben benieuwd of je daarna nog weer zin in pannenlappen hebt of misschien wel iets anders leuks hebt gevonden.

    ReplyDelete
  4. Wat grappig: een pannenlappentic! Ze zijn mooi! Ik heb eindelijk ook inspiratie voor kerstkaarten.

    ReplyDelete
  5. Wat leuk met die bloemetjes erop! Succes met de kerstkaarten.

    ReplyDelete
  6. Hoeveel pannenlappen kan een mens hebben ? :-)
    Maar het worden ook vast kadootjes.
    Mijn oma maakte ook altijd pannenlappen en ik heb er nog eentje van toen ze al bijna blind was. Maar die was gewoon vierkant.
    De kerstkaarten, ja dat wordt ook weer tijd, ben al bezig met schrijven.

    ReplyDelete
  7. Leuk al die soorten pannenlappen.
    Kerstkaarten, o ja, daar ga ik ook maar eens mee beginnen.

    ReplyDelete
  8. Leuk dat je nu alsnog 2 "perfecte" sets kan maken. Ik snap dat je dat leuker vindt, als je ze weggeeft.

    ReplyDelete
  9. Och mooi zeg leuke kleur combinaties.En succes met je kerstkaarten.
    Ik heb ook niet zoveel inspiratie dinsdag 5 Dec word ik geopereerd aan mijn andere duim.Maar ik blijf wel kijken op de blogs.

    ReplyDelete
  10. Ik vind de laatste pannenlappen het leukst. Zo'n lekkere ouderwetse uitstraling en zo leuk dat ophangoog.

    ReplyDelete
  11. Helemaal de smaak te pakken. Die opoe pannenlappen heb ik vroeger ook gehaakt. Ze hingen overal in de familie. Nu de kerst kaarten. Goed knutsel weekend. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  12. Vind ook de opoe's pannenlappen het mooiste, vooral ook door het gemêleerde
    garen. Heb zelf thus deze pannenlappen in jet wit nog door mijn moeder ooit
    gemaakt. Ben ook heel nieuwsgierig naar je Muis en Poezenkop pannenlappen.
    Succes met de Kerstkaarten, altijd een behoorlijk werkje maar heerlijk om te
    doen natuurlijk.
    Fijn weekend,

    ReplyDelete
  13. Heerlijk om mee bezig te zijn.
    En ik lig in een deuk om je laatst opmerking, ik zie het voor me.....
    Inspiratie, dus hup, alles aan de kant en zitten!! Kaarten, die moeten NU gemaakt worden!😂

    ReplyDelete
  14. Je doet je blog naam eer aan Busy Bessy !Succes met alle pannenlappen en de inspiratie voor de kerst kaarten

    ReplyDelete
  15. Aaahhhh, nu weten we hoe het gekomen is ;) Wat leuk dat je de smaak van het pannelappen haken te pakken hebt. Ik ben ook benieuwd naar de muizen- en poezenpannelappen. Veel plezier met het maken van je kerstkaarten. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete
  16. Oh Elizabeth, opoe’s pannenlappen, die zijn het hélemaal en zeker deze van gemêleerde katoen. Succes met de kerstkaarten, ik moet er nog een paar en dan, adressen erop en weg.

    ReplyDelete
  17. Die okergele vind ik zo leuk! Ja? Ga je wat met kerstkaarten doen?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ze zijn te koop voor een goed doel hoor 😉. En ik stuur elk jaar zelfgemaakte kerstkaarten!

      Delete
  18. Je liefhebberij om opoe’s pannenlappen te haken bekijk ik met veel plezier.Zoals je misschien wel eens op mijn blog gezien hebt bestaat mijn kleine keuken alleen maar uit ouderwetse opoe spulletjes. De pannenlappen met rode rand en sterren borduursel,zo kocht ik jaren geleden op de rommelmarkt een kleedje met zelfde patroon in het blauw natuurlijk😉ik drapeer het altijd met elastiekje om de deksel van grote glazen pot met ingelegde olijven 🫒
    Leuke afwisseling van haken naar de kerstkaarten,veel werkplezier daarbij gewenst!
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete