Te koop

Tuesday, November 28, 2023

Twins...?

Twee van onze neefjes hopen vader te worden, en de één is het inmiddels al geworden.
Ik heb de laatste 8 jaar de gewoonte om dan iets te maken voor de baby. Bij de eerste is dat altijd een jasje en bij een tweede of derde een truitje, vestje, jurkje... En bij de derde meestal iets om mee te spelen.

Mijn favoriet is toch wel het jasje uit een boekje van Marie Claire Cadeaus voor de geboorte.
Ik breide het al vele keren; donkergrijs, lichtgrijs, mosterdgeel, jeansblauw...
En nu in zachtgroen en donkerblauw.


Het blijft leuk om te maken, en dat vind ik niet snel... !
Het is ook een goed modelletje dat in 3 maten beschreven staat; meestal maak ik de middelste maat voor kindjes van een half jaar tot 1 jaar.
De kabels in het vestje maken het breien afwisselend. Ook het rugpand heeft 3 kabels.


Het jasje ging op de post, vergezeld met een kaart. En de volgende dag kreeg ik via mijn schoonzus al een bedankje & fotootje via whatsapp... Ze vonden het 'echt een super tof jasje'...
Nou, daar doe je het toch voor?

Het blauwe jasje blijft nog wachten tot ergens in December...

22 comments:

  1. De ontvangers zullen er blij van worden. Zo leuk en stoer!

    ReplyDelete
  2. Wat zien ze er mooi uit! Een fijn 'klein' project voor jou en blijde jonge ouders die vast heel erg gaan genieten van hun hun kindjes in deze jasjes.

    ReplyDelete
  3. Mooie, warme jasjes. En die blije reactie is dan ook zó fijn. Hopelijk over een paar maanden een foto van beide baby’s, dat zou het helemaal top maken!

    ReplyDelete
  4. Prachtige cadeaus! Knap werk en extra leuk dat je zo'n enthousiaste reactie krijgt.

    ReplyDelete
  5. Het is dan ook een super mooi jasje! en zeker niet saai om te breien!

    ReplyDelete
  6. Fantastisch om zo’n handige tante in de familie te hebben,dan krijg je nog eens een schattig handgemaakt kraamcadeau.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Prachtige jasjes, daar zullen ze blij mee zijn!

    ReplyDelete
  8. Wat een mooie jasjes, gaaf !!
    Écht een leuk idee van jou en met blijdschap ontvangen !

    ReplyDelete
  9. Ik heb die jasjes al meer gezien, ze zijn erg leuk. Mooi om jonge ouders daar blij mee te maken.

    ReplyDelete
  10. Heel erg stoer! Ik kan me voorstellen dat de jasjes erg gewaardeerd worden.

    ReplyDelete
  11. Wat een leuke jasjes. Mooie kleuren. Misschien komt er ooit eens een foto waarop de twee mannetjes tegelijk het jasje aan hebben.

    ReplyDelete
  12. Wat zijn die jasjes leuk geworden!!! Geweldig om te krijgen en te weten dat iemand daar heel druk mee is geweest. Dat is helemaal speciaal.
    Groeten.
    Marga

    ReplyDelete
  13. Zijn super mooie jasjes en ook heel stoer. Vind het eigenlijk wel echt een "mannenjas" maar tegenwoordig zijn meisjes ook heel stoer, dus kan dat vast ook.
    Ik ben nog van de generatie van roze en licht blauw :-)
    Het jasje wat ik breide voor mijn zoon was licht geel, dat in navolging van de kleuren die Grace van Monaco voor haar dochter Caroline gebruikte.

    ReplyDelete
  14. Wat leuk om zo'n mooi jasje cadeau te geven.

    ReplyDelete
  15. Wat zijn dit leuke jasjes met die kabels. Mooie kadootjes. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  16. Ze zijn echt PRACHTIG deze fantastische jasjes Elizabeth, heel mooi
    en stoer model. Begrijp volkomen dat z met veel enthousiasme ontvangen
    worden. Heel lief van je dat je altijd met dit soort prachtige cadeaus bij
    een nieuwe geboorte de ouders en zeker ook de kinderen verrast!!!
    Vind trouwens je nieuwe profiel foto ook erg mooi.

    ReplyDelete
  17. Prachtig Elizabeth, met zoveel liefde gebreid. Ze zijn absoluut in iedere kleur leuk, zo stoer!

    ReplyDelete
  18. Het is dan ook een erg leuk jasje!

    ReplyDelete
  19. Wat een leuke jasjes, mooie kleuren heb je gekozen. Ik snap dat ze er blij mee zijn.
    Leuk dat je een foto kreeg. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete
  20. Dat blijven toch de mooiste cadeautjes. Lekker handgemaakt wat een mooie kleurtjes ook. Echt eer van je werk.

    ReplyDelete
  21. Ja, ik had ze denk ik al eens eerder op je blog gezien. Ze zijn prachtig, die kabel doet t m. Mooi cadeau.

    ReplyDelete