Te koop

Saturday, December 16, 2023

Mary Lene

Ik vind het fijn om tussendoor aan kleine projecten te werken en dat geeft ook een beetje afwisseling.


Corrie en ik vinden het dan soms leuk om een fotootje naar elkaar te sturen als we weer aan iets nieuws zijn begonnen. De ander kan dan raden...

Dus dit fotootje werd 's avonds even snel gemaakt en doorgestuurd, maar Corrie dacht aan iets anders ...




Nu worden jullie misschien nieuwsgierig naar wat het dan wèl wordt! Al heb je het misschien al gezien op de foto's hieronder.
Het is een Nusse-dukke Lene, en dat woord komt uit het Deens en betekent 'knuffeldoekje'. Eigenlijk is het een knuffelpopje met een slap lijfje.


Ik ben lid geworden van de Facebookgroep Nusse-dukke Lene en daar stond dit Engelstalige patroon op. 


Je begint met een vierkant (granny square), die je dubbel vouwt en waar je verder aanhaakt met de armen, en later het lijf. De andere onderdelen maak je apart en worden daarna vastgezet aan het lijf.

Het lijfje had ik snel klaar, maar ik moet zeggen dat er in de rest nog wel veel tijd ging zitten!

Het patroon had ook een hoed voor het popje. Maar toen ik die gehaakt had, vond ik het tuttig staan.
Bovendien kwam ik roze garen (Soft) tekort om de hoed netjes af te kunnen maken.
Dus ik heb maar gekozen voor een soort mutsje...






Mary valt wel overal in slaap hoor... Net als Spooky! Het zal wel de tijd van het jaar zijn...

Een bestemming heb ik nog niet voor Mary, maar het zou zo maar een kraamcadeautje kunnen worden!


16 comments:

  1. Schattig geworden.Zeker leuk voor een kraam cadeautje.

    ReplyDelete
  2. Wat een leuk knuffeltje, goed idee om een granny als basis te gebruiken. Het is wel te zien dat de andere onderdelen meer tijd kosten. Maar, dan heb je ook wat!

    ReplyDelete
  3. Tis een schatje. Maar best nog veel werk. Daarom blijft het hier weer in de la liggen.

    ReplyDelete
  4. Enig! Zal zeker gewaardeerd worden als kraamcadeautje.

    ReplyDelete
  5. Voor een kleine baby is dat een heerlijke knuffel natuurlijk.
    Kan ook makkelijk in de was, want er wordt vaak wel op gesabbeld.
    Leuk dat poes er ook van geniet, wie weet wil ze er wel op gaan slapen.

    ReplyDelete
  6. Een heerlijk knuffeltje. Lijkt inderdaad simpel, maar je hebt het toch niet zomaar gedaan, denk ik.

    ReplyDelete
  7. Je bent niet te stoppen hé, je hebt alwéér een leuk patroontje gevonden. Ik vind de naam Nusse-dukke-lene prachtig. Grappig dat er zelfs een FBgroep van bestaat.

    ReplyDelete
  8. Schattig knuffeltje,dat zeker.
    Zit me nou af te vragen:vanaf welke leeftijd geef je een kindje zo’n knuffel in handen? Schiet een nare gedachte door mijn hoofd,stel dat baby/peuter met vingertje verward raakt in gaatjes patroon en op popje gaat liggen of het vingertje dan af kan knellen….
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Die laatste foto schitterend Elizabeth, Mary & Spooky kunnen het samen
    heel goed vinden dat die je zo. Het grappige van dit popje met het slappe
    lijfje is dat je het echt als een klein mensje neer kan zetten, zoals jij er
    ook al lekker mee gespeeld hebt. De beentjes over elkaar, het lijfje even
    uitrekken en het hoofdje gaat natuurlijk ook alle kanten op. Letterlijk
    kan je er inderdaad heerlijk mee knuffelen. Een heel leuke Nusse-dukke Lene!!!

    ReplyDelete
  10. Wat een lieverd.
    Inderdaad, bewaren als kraamkadootje, want daar is het heel geschikt voor.

    ReplyDelete
  11. Wat een lief poppetje. Waar deze ook naar toe gaat, iemand zal er erg veel plezier van hebben. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  12. De naam alleen al is bijzonder nooit eerder gehoord of gezien. Een mooi kraamcadeautje

    ReplyDelete
  13. Inderdaad een leuk kraamcadeautje voor een lief klein meisje :)
    Groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete