Te koop

Tuesday, December 19, 2023

Een andere slinger

Toen we (Corrie en ik) bezig waren met de eerste 2 vlaggetjes van de Dorcas slinger, waren we het er al snel samen over eens dat we een vierkantje helemaal niet leuk vonden voor een slinger. 
In onze optiek waren driehoekjes b.v. veel leuker. 



Dus ik ging op zoek naar andere ideeën voor slingers en werd enthousiast van deze "Arabische" vormpjes

Je kunt de taal van deze blog op Nederlands zetten en aan de hand van de duidelijke foto tutorial lukte me het om een proefvormpje te haken.

Maar aangezien ik onvoldoende katoen in deze kleuren had, besloot ik toch maar te gaan haken met Soft en de kleurtjes werden ook aangepast. 
Ik vind katoen best duur, en deze bolletjes lagen toch maar te liggen...

Ik heb het patroontje wel iets aangepast in de 3e toer; voor en na de punt haak ik daar 4x geen losse, zodat de vorm minder krult.





Ik ging heerlijk achter elkaar door en toen kwam de variatie-gedachte weer opzetten...
Ik zou natuurlijk de volgorde van de kleuren kunnen veranderen.


Omdat de laatste rand wèl steeds dezelfde kleur heeft, vind ik het wel kunnen...


Ik besloot even af te wachten hoe het koord van de Dorcas slinger gehaakt zou worden, maar dat bleek gewoon een lossenkoord te zijn.
Al eerder had ik zitten zoeken naar andere mogelijkheden, maar tenslotte heb ik een lossenkoordje met dubbele draad gehaakt.


En natuurlijk willen jullie de slinger nog helemaal af zien, dus heb ik nog foto's gemaakt...


Deze slinger mag volgend jaar bij ons in de boomgaard hangen bij een feestje!


16 comments:

  1. En wat is dit een mooie. Ik ben het met je eens en soft is zoveel mooier dan katoen dat verbleekt door de zon. Je kunt een feestje plannen volgend jaar.

    ReplyDelete
  2. Ik ben het helemaal met je eens, deze vorm is prachtig! En natuurlijk ga je dan variëren met het mooie garen, steeds hetzelfde wordt zo saai…. Ik ben dol op deze kleurencombinatie, het is een prachtige slinger geworden. Goed gedaan!

    ReplyDelete
  3. Ziet er heel leuk en vrolijk uit deze slinger.
    Mooie vorm ook.
    Maar als ik ze zo op de foto dicht bij elkaar zie, dan bedenk ik me... zou mooi zijn om daar een dekentje van te maken :-)
    Zo, nu heb je weer wat extra's, want ik denk dat jij dat ook wel ziet zitten.

    ReplyDelete
  4. Hele leuke en vrolijke slinger, zeer geschikt voor een zomers tuinfeestje!

    ReplyDelete
  5. Deze slinger is inderdaad veel vrolijker en de vorm is heel mooi.

    ReplyDelete
  6. Deze slinger is zelf al een feestje, echt leuk geworden en in de boomgaard met al dat groen zal hij er echt uitspringen. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete
  7. Wat is dat een mooie slinger geworden. Frisse kleurtjes nu wachten op de zomer.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  8. Echt een heel leuke kleurrijke slinger is het geworden en dit model is echt
    heel erg mooi. Laat het feestje maar beginnen Elizabeth. Een lekker kan
    Sangria erbij en een stel gezellige mensen dan gaat het helemaal goed komen.

    Bedank voor je prachtige kaart Elizabeth, kreeg hem vandaag.

    ReplyDelete
  9. Wat een heerlijke zomerse kleuren, het moet een plezier zijn geweest om hieraan te werken.
    Het is jammer voor Dorcas maar ik vind jouw slinger veel mooier. 😉

    ReplyDelete
  10. Wat een heerlijk vrolijke slinger. Leuke vorm. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  11. Een leuke slinger geworden en heel duurzaam!

    ReplyDelete