Te koop

Wednesday, December 13, 2023

Advent Words 2023

Ook dit jaar doe ik weer mee met de challenge van Mary Brack Advent woorden 2023.
Sinds vorig jaar werken we in blokjes van 2 dagen; één dag bijbelstudie rond het themawoord en de de volgende dag de creatieve verwerking.
Ik ben daar blij mee, want 24 dagen achter elkaar lezen, zoeken, nadenken en knippen& plakken is best heel intensief!


Dit is de voorkant van mijn boekje voor dit jaar. Ik zie dat ik het jaartal vergeten ben...; maar dat komt goed!
Het is een simpel boekje met pagina's van 21,5 bij 13,5 en heeft dezelfde maat en papier als vorige jaren.

Het schema van thema woorden


En dan nu de pagina's die ik tot nu toe heb gemaakt...


Dag 1&2  HOOP
Ik hoop dat de tekst met goudpen geschreven te lezen is... Dit jaar houd ik het een beetje simpel qua uitvoering. Het plaatje van de kribbe had ik in de voorraadmap en het kruis heb ik gescheurd uit het restje dat overbleef toen ik het plaatje passend ging maken voor de pagina.
De grote letters zijn gemaakt m.b.v. gelli plate print papier en voorzien van een randje met de metallic pen (edding 1200)



Dag 3&4  OPENBARING-KOMST-VERSCHIJNING
Deze pagina's hebben vooraf een kleurtje gekregen, en dat ging niet helemaal goed... Vandaar de blauwe vegen/vlekjes op de vorige pagina.
De afbeelding is een kopie uit een tijdschrift en de letters zijn weer precies hetzelfde gemaakt.



Dag 5&6   WACHTEN
Ik had een prachtige plaat uit een tijdschrift bewaard en die heb ik pasklaar gemaakt voor de linker pagina. En rechts heb ik nog een overgebleven strookje geplakt, maar wel zo dat ik nog voldoende ruimte had voor de tekst.



Dag 7&8   BEREID-BAAN de weg
Dit was toch zo'n leuke pagina om te maken! Terwijl ik eerst echt niet wist wat ik er mee aan moest...
Ik had twee verschillende plaatjes geprint waar ik iets mee wilde, zie hieronder


Na een nachtje slapen bedacht ik om het rechterplaatje in tweeën te knippen en elk aan één kant van de bladzijde te plakken en de bergen verder met verf 'aan te vullen'.
Als je goed kijkt, zie je dat wel. Later heb ik nog details aangebracht met pastelkleurpotloden.
Van het linker plaatje heb ik Johannes de Doper uitgeknipt met de zon en de achtergrond onderaan.

Nou, dit was voorlopig het eerste deel van de 12 woorden. Wordt vervolgd...

10 comments:

  1. Dat wordt weer een mooi boekje.
    Volgens mij heb jij een onuitputtelijke voorraad knipsels.

    ReplyDelete
  2. Mooi weer. Je moet er ook maar steeds inspiratie voor hebben.

    ReplyDelete
  3. Weer prachtig gemaakt en heel creatief Elizabeth!
    Denk dat jij elke week stapels tijdschriften doorzoekt om plaatjes uit te knippen voor je voorraad. Jammer dat je niet altijd van te voren weet wat je ooit nodig zal hebben.

    ReplyDelete
  4. Dit is helemaal op je lijf geschreven! Leuk dat je weer een adventboekje maakt; je krijgt zo een mooie verzameling boeken die ieder jaar weer lekker opgepakt kunnen worden.

    ReplyDelete
  5. Mooi gedaan. Net als Toos zegt, een grote voorraad knipsels en een creatief hoofd.

    ReplyDelete
  6. Inmiddels is dit zag ik al de vijfde keer dat je mee doet Elizabeth, op deze
    manier krijg je een prachtige verzameling boekjes. Net als andere ook al
    beschrijven is het wel zeker dat jij dozen en mappen vol knipsels hebt, en
    waarschijnlijk ook nog op alfabet gesorteerd, en toto de kleinste snippers toe .
    Je hebt de thema woorden weer mooi uitgewerkt!!!

    ReplyDelete
  7. Ik vind het elk jaar bijzonder hoe jij de plaatjes, teksten verbindt. En het geeft ook weer stof tot nadenken. Het gaat weer een prachtig boekje worden. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  8. Wat een mooi idee, het is vast fijn om alle boekjes bij elkaar te zien en nog eens door te lezen.

    ReplyDelete
  9. Heel erg mooi. Ik vond het boekje vorige keer ook zo mooi. Fijn om weer even te lezen wat je allemaal knipt en plakt.

    ReplyDelete
  10. Mooi ik had deze post gemist. Altijd weer bijzonder wat je ervan maakt

    ReplyDelete