Te koop

Monday, December 11, 2023

Dorcas slinger

Het is alweer even geleden, maar eind oktober liet ik jullie HIER de eerste vlaggetjes zien die voor  de Dorcas Granny slinger bestemd waren.

Sorry voor de slechte foto's ... het weer helpt niet mee!

Inmiddels zijn alle 10 de verschillende vlaggetjes af en kwam afgelopen vrijdag de instructie binnen hoe alles tot een slinger verwerkt moest worden. 
De instructies zijn 'strak', zelfs de volgorde van de verschillende vlaggetjes onderling aan de lijn moet volgens voorschrift.
Dus dat hebben we maar gedaan...


Ik heb de slinger in 2 verschillende kleuren gemaakt en ze gaan allebei op de post voor de verkoop, die de Dorcas winkels zelf verzorgen.
Er blijken zo'n 6.000 mensen te hebben mee gehaakt, maar ik heb daar maar heel weinig van voorbij zien komen op social media. 
Aanvankelijk postte ik netjes mijn gehaakte vlaggetjes op Instagram met de aangegeven hashtags, maar wat was het jammer dat Dorcas zelf niet eens de moeite nam om likes te plaatsen. Niet dat het daarom gaat, maar het geeft wel verbondenheid en waardering.

Nou, zoals ik al eerder schreef... Mijn favoriete slinger is het zeker niet, maar het was wel aardig om op vrijdagmiddag of zaterdag een vlaggetje te haken. De instructie was keurig verzorgd en ook heel duidelijk.

We hebben nog 6 weken de tijd om de slingers op te sturen en daarna ben ik wel benieuwd hoe de verkoop zal gaan!

21 comments:

  1. Oei, wat streng allemaal. Maar met allemaal dezelfde vlaggenlijnen komt er geen gezeur bij de verkoop, want ze zijn hetzelfde. Ik vind het trouwens een enige lijn geworden.

    ReplyDelete
  2. Ik heb ook meegedaan, helaas niet klaar maar ben benieuwd of het einde idd streng is met de afwerking 😃

    ReplyDelete
  3. Oei Oei maar leuk is het wel geworden. Ook ik heb er niks van gezien op smedia alleen bij jou 🤔

    ReplyDelete
  4. Het is best leuk geworden en heel leuk om te maken lijkt me maar ik denk niet dat ik dat zou kopen zelfs niet voor Dorcas. Ben ook benieuwd wat ze ervoor gaan vragen

    ReplyDelete
  5. Zo aan dat rekje staat de slinger hardstikke leuk.

    ReplyDelete
  6. Je hebt iig goed je best gedaan, ik vind je slingers heel mooi. Wel jammer dat het project niet vol enthousiasme en zonder toegestane eigen inbreng verloopt.

    ReplyDelete
  7. Leuk en past mooi onder dat plankje! 👍

    ReplyDelete
  8. Ik snap dat nooit zo goed, dat vrijwilligers niet gewaardeerd worden, of nou ja, niet gewaardeerd, dat is misschien overdreven, maar je zou toch op z'n minst verscheen als je je aan de regels houdt wb het haken van dit vlaggenlijntje, dat je dan ook wat reacties krijgt.
    Ik vind het wel erg leuk, jammer dat het niet 1 van jouw favorieten is.
    Niet voor herhaling vatbaar dus.

    ReplyDelete
  9. Vooral de witte vind ik toch heel erg mooi staan. Begrijp eerlijk gezegd niet precies
    waarom alles via een volgorde en precies allemaal op afstand van elkaar
    bevestigd moeten worden? Het kan natuurlijk ook dat ik iets gemist heb in
    een vorige post. Ze worden verkocht aan allemaal verschillende mensen???
    Maar met al die regeltjes en verplichtingen van hun kant verwacht je inderdaad
    toch wel een beetje reageren naar alle haakster toe Echt een minpuntje.

    ReplyDelete
  10. Best grappig die slinger, jammer dat er zo weinig aandacht is geschonken.

    ReplyDelete
  11. Wat jammer dat er vanuit Dorcas zo weinig stimulering/waardering komt en dat de 'regels' zo streng zijn.
    Maar je hebt het toch maar weer gefikst, goed gedaan!

    ReplyDelete
  12. Voorop staat dat jij je weer op een enthousiaste manier inzet voor de medemens en de slingers zijn leuk geworden.Maar de manier waarop Dorcas mensen behandeld is niet fraai te noemen.Ach denk ik dan:zoals je tegenwoordig bijna dagelijks op veel plekken tegen komt,bij velen draait alles om eigenbelang en om geld.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik denk dat het meer onnozelheid is van Dorcas, of misschien hebben ze het wel heel druk. In elk geval doen ze wel heel mooi werk!

      Delete
  13. Ik begrijp je gemengde gevoelens Elizabeth, een gemiste kans van Dorcas.
    Ik hoop dat er veel vlaggenlijnen verkocht worden en dat ze daar wel duidelijk over communiceren. Je 2 vlaggenlijnen zijn in ieder geval mooi geworden.
    Groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete
  14. Je bent heerlijk eerlijk :-) En ik ben het met veel dingen eens.
    De patronen zijn heel leuk en vooral ook heel bruikbaar voor andere slingers. Ik maak er eentje voor Dorcas, maar denk dat ik daar dan te dun garen voor gebruikt heb, als is daar niks over gezegd. Ik heb op social media ook een heel kleurrijke slingerlijn gezien, elk vlaggetje in meerdere kleuren, echt super vrolijk! Die was ook voor eigen gebruik. Ik ben ook benieuwd naar hoe dit in de verkoop gebracht wordt. Het lijkt erop dat ik het niet kan inleveren bij de Dorcaswinkel in Sneek. Vind ik ook jammer!

    ReplyDelete
  15. De slinger is leuk, maar als het zo strak geregisseerd wordt is voor mij de lol er gauw af. Jammer is dat.

    ReplyDelete
  16. De slingers zijn mooi geworden. Ik heb er inderdaad alleen bij jou over gelezen. Wat zou de reden zijn geweest dat het zo universeel afgewerkt moest worden. Hopelijk gaat het met de verkoop goed. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  17. Ik vind de slingers wel leuk en niet leuk. Ben ook heel benieuwd of mensen ze ook echt gaan kopen.
    Jij hebt in elk geval dapper vol gehouden. Ik ben al heel snel afgehaakt.

    ReplyDelete
  18. Ik had de slinger ook hier en daar gezien, maar vind het niet leuk met die verschillende vlaggetjes, zou hem zelf ook niet kopen.Maar hopelijk doen veel anderen dat wel.
    Dorcas doet wel goed werk,
    Betsy

    ReplyDelete