Te koop

Friday, October 27, 2023

Dorcas Granny CAL

Bij het Handwerkatelier van Dorcas kon je je opgeven om mee te doen met het haken van een speciale granny-slinger. Dat leek me wel leuk! 

Het is de bedoeling dat je een slinger maakt en die inlevert of opstuurt naar Dorcas, die de verkoop via hun eigen winkels regelt. Natuurlijk mag je er ook meerdere maken.
Tien weken lang krijg je dan stipt om 12 uur op vrijdag een patroontje in je mailbox.


Week 1 was een vierkantje en ik moet eerlijk zeggen dat het me een beetje tegenviel. 
Bij een slinger denk ik toch aan andere vormen, zoals een vlaggetje of een driehoek.
Een vierkant zoals hiernaast is zo niet leuk...
Bovendien werd er gevraagd of je de hele slinger in één kleur wilde haken en dat leek me ook een beetje saai.





Maar in week 2 kwam er een ster, en die was op zich leuk om te haken en de ster werd ook met vasten omhaakt, waardoor het geheel wat strakker werd.
Dat heb ik daarna ook met het vierkant gedaan en daar knapte ie wel wat van op. Inmiddels had ik ook een witte versie gehaakt van vierkant en ster.





Week 3 was zowaar een driehoek en een mooie ook! Nu begon ik het eigenlijk pas leuk te vinden.
Maar ik had voor mezelf al gezegd dat ik de slinger gewoon zou maken of ik het nu leuk vond of niet.







En toen was het weer een week wachten, nou ja... ik haakte natuurlijk wel aan andere projecten.


En dat werden deze vormpjes... Het lijkt er dus op dat we elke week een andere vorm gaan haken, maar wel allemaal in dezelfde kleur. 
Ik ben echt benieuwd hoe dat uiteindelijk gaat worden als slinger. We gaan het zien!

Mocht je nu mee willen doen, dan kun je je nog steeds HIER opgeven en daar kun je ook alles lezen over deze actie.

Als de 10 weken voorbij zijn, laat het ik nog een keer zien hoe de slinger is geworden!



19 comments:

  1. Dat eerste vierkantje was natuurlijk gewoon even om er in te komen… Ik ben het met je eens, dat de volgende patroontjes het wel spannender maken. Ik ben benieuwd wat het volgende vlaggetje voor vorm heeft. Leuk die twee kleuren, mooi om te vergelijken.

    ReplyDelete
  2. O, wat leuk, al die verschillende vormen! En een slinger is ook super leuk om te maken. Al zou ik ook denken aan het combineren van meerdere kleuren. Ik ga even kijken op de link die je deelt.

    ReplyDelete
  3. Toen ik las dat alles in dezelfde kleur moest leek me dat een beetje saai, maar nu de items per week leuker van vorm worden gaat het vast toch een hele leuke slinger worden. Het is sowieso leuk dat je meedoet! Fijn weekend, Groet Annemarie

    ReplyDelete
  4. Ik kan me jouw twijfels voorstellen. Geen super spannende slinger motieven. Ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat, in 1 kleur of gemixte. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  5. Ja het zijn aparte vormen voor een slinger, dat vind ik wel even wennen. Tussen de regels lees ik dat je niet héél enthousiast bent, maar knap dat je volhoudt voor het goede doel!

    ReplyDelete
  6. Nooit geweten dat Dorcas dit soort projecten doet. Wij hebben een Dorcas kringloopwinkel in Bergambacht. Geweldige zaak, ik kom er regematig. Mart heeft er afgelopen week nog de een en ander gebracht.

    ReplyDelete
  7. Nu snap ik ook de 1 kleur.
    Als je verschillende kleuren zou gebruiken wordt het veel te druk.
    Heel leuk, echt iets voor jou.
    Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, wel laten zien hoor.

    ReplyDelete
  8. Ik haak graag maar begin nooit meer met granny''s ja heel leuk om te haken maar het aan elkaar zetten lukt me nooit echt mooi. Ik heb deurstoppers gehaakt en laatste 9 om een tasje maken, lapje vd kringloop als buiten en binnenkant. Heel leuk geworden.
    Maar granny's nee nooit meer

    ReplyDelete
  9. Je haakwerk ziet er al leuk uit en denk het eindresultaat helemaal.
    Paar jaar geleden breidde ik nog baby mutsjes voor pasgeborenen,ook voor het goede doel.Mijn altijd pijnlijke vingers door Raynaud laten handwerken niet meer toe.Maar aan je link met adres kringloop heb ik zeker wel wat.
    Dankjewel 🙏
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Door steeds weer anderen patroontjes lijkt het al een stuk leuker worden.
    Maar in één kleur vind ik ook wel erg saai. De combinatie die jij nu hebt
    vind ik erg mooi samen. De driehoekje vind ik enig en ook dat patroontje
    dat op een kroontje lijkt. Ben benieuwd hoe heter uiteindelijk uit komt te zien.

    ReplyDelete
  11. Dat wordt vast een heel mooie slinger, aan jouw haaktalent zawl het iig niet liggen

    ReplyDelete
  12. Jeeh.... Wat leuk Elizabeth. Ik hou ook van meerdere kleuren . Was er vorig jaar ook niet zo n actie van Dorcas??
    Ik ga ook even kijken op de link lijkt me een leuk tussendoortje. Wat niet teveel tijd opslokt.

    ReplyDelete
  13. Wat een leuk initiatief. Ik vind een slinger in één kleur juist heel mooi. Die witte zou ik zo kopen. Goed dat je doorging, want het worden. Mooie slingers! Fijn weekend!

    ReplyDelete
  14. Ik denk dat het resultaat met al die verschillende motiefjes heel mooi wordt en daarvoor moeten we nog even geduld hebben :-(

    ReplyDelete
  15. In 10 weken wordt het dus eigenlijk maar een korte slinger.
    Wel leuk dat je er ook eentje voor jezelf haakt.
    Ben benieuwd hoe het is als het klaar is.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nee, ik haak ze allebei voor Dorcas hoor. Ja, een kort slingertje...

      Delete
  16. Ik denk dat het wel een leuke slinger gaat worden :)
    Als je hem tekort vind, dan kun je misschien figuurtjes die je het leukst vind dubbel haken. Laat je ons het eindresultaat nog zien? Afgelopen week probeerde ik ook te reageren, helaas kreeg ik toen mijn reactie niet gepubliceerd. Fijn dat het nu wel lukt ;) Groetjes
    Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, dat reageren is me wat soms... Ik heb er ook aan gedacht om alle figuurtjes per slinger 2x te haken, maar misschien willen ze graag allemaal identieke slingers voor de verkoop... Ik wacht eerst maar eens af wat de CAL verder gaat brengen.

      Delete
  17. Ik denk dat het best leuke slingers worden. Vroeger heb ik ook veel gehaakt, gordijntjes, tafelkleden, een sprei, maar dat is lang geleden, ik weet niet of ik het nog zou kunnen.

    ReplyDelete