Te koop

Wednesday, November 15, 2023

Volkswagenbusje

Wat zijn ze leuk hè, die Volkswagenbusjes... Vooral zo'n retro type 1!
Wij hebben verschillende VW busjes gehad, maar nooit zo'n leukerd. Ook geen nieuwe, maar dan ergens tussenin.



Twee weken geleden, toen ik nog geen greintje energie had maar me tòch verveelde, besloot ik een VW busje te gaan haken.
Als ik aan de grote tafel iets ga zitten doen, is Boofy er als de kippen bij. Even later had hij zijn kop in het haaksel gestoken en dat vond hij wel lekker warm, geloof ik.


Ik kon het busje haken met gekregen (oude) acrylkatoen en ik moet zeggen dat de kwaliteit fijn is en lekker zacht aanvoelt. Alle onderdelen van het gratis Nederlandse patroon werden gehaakt en dat ging met tussenpozen redelijk goed. Al had ik wel last van mijn ogen en hoofdpijn, maar door steeds te stoppen lukte het toch.


Het in elkaar zetten, was een ander verhaal; wat heb ik daar mee zitten tobben zeg... Er worden niet veel aanwijzingen daarvoor gegeven en ik dacht 'dat doe ik wel even'...
Maar het luistert allemaal heel nauw. Als ik nu naar de bumpers kijk dan baal ik van de steekjes waarmee ik die heb vastgezet, want ze maken er een rommelig geheel van.



De wielen onder de bus staan bijna op instorten; ik kreeg ze niet goed onder de bus en het blijft een wankel geheel. Zo'n busje opvullen is ook nog een kunst, want het valt niet mee om de vorm overal mooi strak te krijgen.


En last, but nog least... het was ook nog niet eenvoudig om het busje goed op de foto te krijgen.
Ik heb voor deze blogpost de meest slechte er maar uitgepikt. 
En toch was het een leuk project om te maken! En Guus is er helemaal blij mee, vooral het feit dat de wielen af en toe scheef staan. Want dan kan hij zijn gereedschapsbakje weer pakken en voor monteur spelen...

21 comments:

  1. Ach, mijn man Heerts ook zulke goede herinneringen aan VW busjes! En de schoondochter wil graag een oude om er mee te toeren…..
    wat is het mooi geworden, en dat er al meteen een oplossing gevonden wordt voor de wankele wielen is toch ook geweldig? Prachtig!

    ReplyDelete
  2. Moest wel een beetje lachen om jouw krakkemikkige Volkswagenbusje.
    Kan me voorstellen dat het niet meeviel om het goed in elkaar te zetten en het op te vullen.
    Die wielen en de bumper... ach je moet maar zo denken, zo'n oud busje is zo af en toe wel eens gebotst.
    De bovenkant staat wel een beetje bol van het opvullen, misschien teveel bagage meegenomen op reis ? :-)

    ReplyDelete
  3. Neem meteen van je aan dat het een leuk project was om mee bezig te zijn.
    Het ziet er koddig uit en een kniesoor die op details gaat letten😀
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Hij is leuk geworden en in elkaar zetten is ook al een dingetje.
    Kleine onderdelen lijm ik meestal.Dat werkt ook goed.
    Guus is er blij mee dat is toch ook fijn.

    ReplyDelete
  5. Weet je? Ik vind zo'n 'krakkemikkig' busje stiekem veel leuker dan een strakke rechte!
    Net als Guus vind ik die wielen super zo. En die koplampen en achterlichten doen het heel goed! De foto's zijn trouwens prima hoor, maak je daar maar geen zorgen over.
    Gezellig trouwens dat Boofy je gezelschap kwam houden, die weet wel hoe hij een extra aai kan krijgen ;o)

    ReplyDelete
  6. Dit past toch goed bij zo'n busje, hij is leuk!

    ReplyDelete
  7. Ja maar die busjes zijn al zo oud , die zijn ook niet meer perfect 🫢maar ik vind hem geniaal gelukt. Trots op je werk mag je zeker zijn.
    En die Guus moet toch ook wat te doen hebben als monteurtje in de dop 😅

    ReplyDelete
  8. Hij ziet er leuk uit :) Ik denk maar zo, jij bent lekker bezig geweest (je verveelde je niet meer)en uitgedaagd ;) en Guus speelt er ook fijn mee, prima dan toch :-)
    Groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete
  9. Ik vind 'm geweldig leuk! En wat een heerlijke reacties lees ik hier boven :-D
    In elkaar zetten is 't minst leuke én het lastigste deel. Super dat Guus het kan fixen ;-)

    ReplyDelete
  10. Fijn dat je weer zin hebt om iets aan te pakken en te gaan maken. Het busje is ook echt heel erg leuk geworden, kan mij voorstellen dat Guus er blij mee is.
    Gr. Marga

    ReplyDelete
  11. Ik vind het nog een hele uitdaging om zo'n busje te gaan haken als je niet in orde bent. Het is toch veel tel en denkwerk. Ik vind hem heel leuk. Het heeft wel wat met die wiebelige wielen. En helemaal omdat Guus nu lekker kan sleutelen aan het busje.

    ReplyDelete
  12. Het busje is erg leuk geworden, lijkt me best lastig te maken.

    ReplyDelete
  13. Ik vind het wel een koddig busje en als Guus er blij mee is, is de missie gelsaagd.

    ReplyDelete
  14. Ik vind het een enig busje. Misschien een beetje scheef, maar dat is iets wat je toch vooral zelf ziet. Fijn dat je weer zin had om iets te maken, dan knap je ook echt op hè.

    ReplyDelete
  15. Vind het een super leuk old time busje geworden Elizabeth, en ook
    heel herkenbaar dat je imperfectie ziet, dat zie ik ook heel vaak als ik
    iets maak, maar wat maakt dat eigenlijk uit. Vind het gewoon knap van
    je dat je ondanks de strubbelingen en het feit dat je ook nog steeds
    de nasleep van corona ervaarde tot dit mooie resultaat bent gekomen.
    En Guus is er helemaal blij mee, denk dat als hij dat lekkere wollige
    Volkswagentje mee naar bed neemt omdat hij het zo leuk vind, dat
    het karretje na een nachtje slapen ook totaal andere vormen heeft aan
    genomen. Wat maakt het uit, Guus pakt zijn gereedschappen kistje,
    zet de wielen weer recht, en kneed wat aan de flanken van het autootje,
    en zie daar het staat weer recht fris op de bandjes. Ik vind het gewoon
    een TOP VOLKAWAGEN geworden.

    ReplyDelete
  16. O jee, ik krijg spontaan hoofdpijn. En jeuk. Ik loop rood aan.... deze heb ik twee keer gemaakt en twee keer werd ik bijna gillend gek! Wat een ellende om in elkaar te zetten! Toch is het twee keer gelukt. Bij jou ook en ook bij jou wordt hij enorm gewaardeerd. Geloof me, je zal die ellende snel vergeten, net als bij een bevalling 😂😂😂

    ReplyDelete
  17. Jouw busje kan zo meedoen met een Disney film en dat is niet voor elk busje weggelegd. Ik vind hem prachtig en ik zie Guus al sleutelen. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  18. Leuk busje toch ! Niet perfect is ook goed en Guus heeft er geen problemen mee en vindt er zijn eigen weg in. Hartstikke goed !

    ReplyDelete