Te koop

Friday, November 10, 2023

Gevulde groenteomelet met kip, pindasaus en cashewnoten (RvdM)

Vandaag een snel klaar te maken hoofdgerecht, dat lekker en heel betaalbaar is! 
Wij eten dit graag als het warm weer is: niet te zwaar op de maag en je kunt het lekker pittig maken.
Maar ook als lunch geschikt of als je een keertje niet zoveel tijd hebt...

Ingrediënten gevulde groenteomelet met kip, pindasaus en cashewnoten voor 2 personen:

  • 6 eieren
  • 150 ml melk
  • 3 eetlepels zonnebloemolie
  • 3 eetlepels pindasaus Calvé (of pindakaas + 50 ml ketjap manis)
  • 1 rode ui in halve ringen gesneden
  • 1 rode paprika in stukjes gesneden
  • 1 flinke prei in ringen gesneden
  • 1 schaaltje taugé (100 gr)
  • 1 bakje gerookte kipreepjes (150 gr)
  • 1 theelepel sambal oelek
  • 75 gram cashewnoten
  • eventueel 1 takje bladselderij (fijnsnijden)
Tip: je kunt ook een nasi/bami groentepakketje van 250 gram gebruiken i.p.v. rode paprika+prei+taugé
Tip: je kunt de kipreepjes ook vervangen door plakjes champignon


  1. Klop de eieren los met 50 ml melk, een klein snufje zout en peper. Verhit in een koekenpan 1 eetlepel zonnebloemolie en schenk de helft van het eimengsel in de pan en bak de omelet in 1-2 minuten per kant goudbruin en gaar. Laat de omelet op een bord glijden en bak op dezelfde manier de tweede omelet. Houd een deksel op het bord om de omeletten warm te houden.
  2. Verwarm intussen de pindasaus (of pindakaas + ketjap manis)) met de resterende melk in een steelpannetje, voeg 1 theelepel sambal oelek toe en roer tot een gladde saus. Eventueel iets melk toevoegen als de saus erg dik wordt.
  3. Verhit in een wok de laatste 2 eetlepels olie en fruit de ui 1 minuut. voeg de groenten toe en bak in 4 minuten beetgaar. Schep de kipreepjes en de taugé erdoor en bak nog 1 minuut. Breng eventueel verder op smaak met sambal oelek en/of ketjap manis.
  4. Leg de omeletten op een verwarmd bord, verdeel de groenten over de omeletten en klap ze dubbel of rol ze op. Bestrooi eventueel met bladselderij en serveer met pindasaus en een schaaltje cashewnoten. 


En dan ben ik erg benieuwd wie er vandaag ook een recept heeft geplaatst op de blog!
De linkjes vul ik nog aan in de loop van de dag...

Ger - Josephine - Dini - Marjan - Judy - Marthy
 - Akkelien - Miriam - Mieke - Ilse - Céline - Anita - 
      Toos - Irene - Annemarie - Sylvia - Janny -
 Conny - Annet - Daphne


Oh, wat hebben we weer veel te kiezen de komende weken!

25 comments:

  1. Het ziet er heel goed uit. Zou het ook te maken zijn met een pannenkoek als basis? Dat ga ik eens proberen.

    ReplyDelete
  2. Dat ziet er heerlijk uit en lekker snel te maken. Die ga ik zeker eens een keer proberen.

    ReplyDelete
  3. Dit ziet er ook lekker uit. Ik neem meestal een zakje wokgroente en doe daar het eiermengsel overheen en laat het bakken, maar deze variant spreekt mij ook wel aan. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  4. Het ziet er heerlijk uit, een lekker lunchgerechtje!

    ReplyDelete
  5. Het ziet er lekker uit, ik sla hem op, wie weet!

    ReplyDelete
  6. Oh wat jammer ik ben het vergeten. Ga het meteen in mijn agenda zetten dat ik er volgende keer wel aan denk.

    ReplyDelete
  7. Al weer zo’n heerlijk recept, inspiratie genoeg voor de komende tijd :)
    Het ziet er heerlijk en gezond uit. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete
  8. Lekker, zo'n goed gevulde omelet! Goede variatietips ook.

    ReplyDelete
  9. Lekker hoor. Altijd fijn om een snel recept achter de hand te hebben

    ReplyDelete
  10. Dit lijkt me echt lekker, ga het zeker een keer proberen.

    ReplyDelete
  11. Dit lijkt me een lekker recept waar je je eigen draai aan kunt geven. Ik ga dit zeker uitproberen!

    ReplyDelete
  12. Ook weer zo’n goed gevonden recept om
    omelet te voorzien van lekkere vulling.
    Voor ons echt een zaterdag avond gerecht,dan doen we meestal lekker makkelijk😀
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Lijkt me heerlijk! Ga het zeker een keer uit proberen 😊. Ik dacht ik ga eens op je blog kijken of ik daar iets zie van de teken hobby 😁. Nog steeds plezier in? Tijd te kort nu natuurlijk 😉

    ReplyDelete
  14. Heerlijk recept. Makkelijk en vol groente en allerlei lekkers. Zeker iets voor op vakantie. Ik vind je foto’s erbij ook erg mooi. Wat was dit toch een goed idee van je, zoveel mensen die lekkere recepten laten zien.
    Fijn weekend.

    ReplyDelete
  15. Lekker! Recept opgeslagen en het gaat morgen direct op het menu.

    ReplyDelete
  16. Via Toos en Mieke kom ik op je blog. Er zijn wel wat overeenkomsten...crea, koken, tuinieren. Ik volg maar een paar blogs echt maar ik kom hier af en toe wel even om de hoek kijken.

    ReplyDelete
  17. Ziet er heel lekker uit.
    Ik heb mijn recept net ook geplaatst, eindelijk, heb een drukke dag gehad, maar staat nu op mijn blog.

    ReplyDelete
  18. Een heerlijk vullend gerecht en makkelijk snel te maken, dat is altijd
    handig. Wat is iedereen toch heerlijk enthousiast hé. Dat was een heel
    goed idee van je Elizabeth. Staat leuk om alle ingrediënten zo bij elkaar op tafel
    te zien liggen. En wat een joekels van eieren, zijn die door eigen kipjes gelegd???

    ReplyDelete
  19. Er komt weer veel lekkers voorbij. Ik was het helemaal vergeten en geen gelegenheid meer om mn blog te veranderen. Volgende maand nieuwe kans.

    ReplyDelete
  20. Oh, dit ziet er lekker uit! Dit gaan mijn kinderen heerlijk vinden. Deze ga ik binnenkort uitproberen. Bedankt voor 't delen!

    ReplyDelete
  21. Dat was lekker! Wij hebben het vanavond gegeten en het smaakte ons goed.

    ReplyDelete