Te koop

Monday, November 6, 2023

Babbeltje

Zo... ik zit weer eens achter mijn laptop en dat is al even geleden. Er liggen 'rare' weken achter me en ik hoop dat het allemaal weer snel normaal wordt.

Vier weken geleden werd ik opeens ziek, griep... precies in de week van mijn verjaardag. Ik had al een beetje stress van tevoren over hoe ik het allemaal moest organiseren, maar nu kon alles van de baan.

Aan het einde van die week heb ik het alsnog in delen gevierd, maar ik was blij dat het voorbij was.
Ik knapte niet echt goed op en bleef last houden van stress, zat niet goed in mijn vel. Daar waren ook wel wat oorzaken voor aan te wijzen en meestal gaat het vanzelf weer over.
Vervolgens had ik een akelig akkefietje met de auto en daardoor werd het natuurlijk alleen maar erger.
Na drie weken werd ik opeens vanuit het 'niets' snorziek en lag ik te klappertanden en verkrampt in mijn bed. Dat was voor mijn gevoel de langste nacht die ik ooit heb gehad. De volgende dag was het niet veel beter en de dag erop heb ik een coronatest gedaan, want ik vertrouwde het niet. En jawel hoor, ... positief!



Intussen zijn we ruim een week verder en heeft DH het ook gekregen, maar hij had milde symptomen en is alweer aan het werk. Ik lig niet meer op bed (behalve een flinke dut tussen de middag), maar ik ben nog niet veel waard.



Wat kom je toch snel in een heel klein kringetje terecht door zoiets. Je hebt nergens fut voor, door corona beperk je je contacten natuurlijk, lezen lukte niet, handwerken maar heel kort en beperkt en eigenlijk had ik nergens echt interesse voor.

Terwijl ik dit zo zit te typen, denk ik aan al die ellende in de wereld en heb ik sterk de neiging om bovenstaande te wissen. Want dat is natuurlijk niks in vergelijking met...
Maar ze bestaan nu eenmaal naast elkaar; groot leed en kleine narigheid.
En daarom laat ik het toch maar staan. 
En stop ik nu met 'klagen' en probeer ik elke dag iets (positiefs) te doen. En vandaag is dat het schoonmaken van de buitendecoratie; het emaille, kandelaars, plastic plantjes, wollen kussens, etc...


Niet alles tegelijk, maar gewoon in delen... 
En ik ben al blij dat de zon een beetje schijnt en het niet regent! Ook weer positief...

Fijne dag allemaal!

21 comments:

  1. Oh Elisabeth, ik lees en hoor het overal dat mensen weer corona krijgen. Daarom heb ik nogal wat moeite gedaan om een prik te krijgen, lees mijn blogje van vandaag. Ik wens je veel beterschap! En doe rustig aan!

    ReplyDelete
  2. Wat akelig zeg om ineens zo ziek te zijn en je maar beroerd te voelen. Ik hoop dat het toch snel de goede kant op gaat. Beterschap, groetjes Sylvia.

    ReplyDelete
  3. O, wat vervelend! Ja, je hoort het toch nog regelmatig dat iemand toch corona krijgt... Ik wens je van harte beterschap en een goed herstel. In ieder geval heel goed dat je nu weer wat gaat doen en kiest voor positiviteit!
    Lieve groet,
    Akkelien

    ReplyDelete
  4. Hopelijk genees je snel van het laatste restje Corona. Je hoort en leest de laatste tijd vaken dat het de kop opsteekt. Rustig aan en geef het de tijd. Beterschap. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  5. Tja, het is gewoonweg niet weg geweest en dat gaat het schijnbaar ook niet meer.
    Hoop dat je snel weer helemaal de oude wordt , sterkte ermee.

    ReplyDelete
  6. Och lieverd, wat had je het te pakken! Zó jammer dat je verjaardag daardoor niet door kon gaan... De corona heeft je flink afgemat, doe maar lekker rustig aan en luister goed naar je lichaam. Buitenspulletjes schoonmaken in gedeeltes, heel verstandig 👍🏼.
    Goed trouwens dat je de tekst niet hebt gewist; natuurlijk is er veel groot leed in de wereld, maar we zijn er zelf ook nog en ons 'leed' mag er ook zijn. We leven ons leven en delen daar stukjes uit. Daarmee spreiden we wat warmte uit onder elkaar.
    De mensen in oorlogsgebieden, aardbevingsgebieden of waar dan ook, hebben er niets aan als we onszelf wegcijferen. Daarmee wil ik hun leed beslist niet erg maken, integendeel! Het is verschrikkelijk wat zij allemaal moeten doorstaan....... Het doet me regelmatig beseffen hoe rijk we hier zijn........

    ReplyDelete
  7. Oh gadsie, NIET LEUK!!
    Doe maar lekker rustig aan, beetje "lummelen" in en om het huis en inderdaad, lekker je dutje doen 's middags.
    Sterkte en je mag best even lekker klagen hoor, dat lucht op.

    ReplyDelete
  8. Elizabeth ik wenst je sterkte toe en hoop dat het met beetjes de goede kant opgaat.Gewoon rustig aan doen en per dag iets aanpakken.
    Doe alleen maar wat je leuk vind dat helpt ook.En neem toch je momentje van rust.
    Groetjes Ria.

    ReplyDelete
  9. Wat ellendig, toch weer Corona. Ik lees en hoor er weer regelmatig over. Maar dat je er zo ziek van was in nog ellendiger. En je verjaardag daardoor niet kunnen vieren is helemaal ellendig. En dat mag je best benoemen. Zeker iemand als jij die al zoveel goeds doet.

    ReplyDelete
  10. Ik miste je al en dacht zal ik je mailen, maar ach, ik blog ook wel eens even niet en misschien had je er nog een kleine vakantie aan geplakt, niet dus!! Bah wat naar Elizabeth, je hoort het op het moment best veel. Ik hoop dat je snel op knapt, want nergens zin in hebben klinkt niet echt als Elizabeth. Van harte beterschap. Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete
  11. Vanaf nu nog meer bergopwaarts!

    ReplyDelete
  12. Zo ben je intussen al een maand aan het kwakkelen. Hopelijk gaat het nu met kleine stapjes vooruit. Want dat geeft weer moed.

    ReplyDelete
  13. Vervelend dat je nu ook al corona kreeg, hopelijk knap je snel weer op. Rustig aan opbouwen, ik merk zelf ook dat dat het beste werkt.

    ReplyDelete
  14. Zo te lezen heb je het flink te pakken gehad in de afgelopen weken.Hopelijk heb je het ergste gehad en herstellen zal tijd nodig hebben.Zal niet meevallen voor jou als creatieve,altijd bezige bij.
    Ik heb vandaag op afspraak mijn Corona prik gehaald en mijn man kreeg hem zonder afspraak ook meteen.
    Lieve Elisabeth denk nu in de eerste plaats aan jezelf en van 🩵🩵e beterschap.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Dat zijn geen fijne berichten Elizabeth.
    Corona, je hoort nog vaak dat mensen het krijgen en er ziek van worden en soms ook daarna heel weinig energie hebben.
    Rustig aan doen dus en proberen te genieten van de kleine dingen.
    Hopelijk word je straks weer helemaal de oude.
    De zon, dat hebben we nodig hè?
    Nee, we hebben geen race gehouden bij Intratuin hoor, in de laagste stand en rustig genieten.
    Jij gaat nu ook in de laagste stand, niet fijn, dat snap ik.
    Veel beterschap gewenst.
    Liefs,
    Floor

    ReplyDelete
  16. Ohhhhhh Elizabeth, wat een pech hebben is dit nu toch weer, je hebt het goed te
    pakken zeg. Kan me nog de vorige keer van jou herinneren toen ging het in het
    begin redelijk snel beter maar opeens ging het toen ook weer een stuk minder.
    Zelf heb ik er ook vier weken over gedaan, pfff leef met je mee hoor want het
    voelt echt heel vervelend. Je bent nauwelijks tot iets in staat eigenlijk. Hoop zo
    dat het nu de goede kant op zal gaan, een beetje scharrelen in en om het huis
    en vooral lief zijn voor jezelf, veel beterschap gewenst,

    Liefs, 🧡🌼🧡🌼🧡
    Josephine

    ReplyDelete
  17. Dat valt allemaal niet mee! Zo te lezen begin je gelukkig alweer een beetje op te knappen.

    ReplyDelete
  18. Oei ik dacht al ik mis berichten van Elizabeth. Maar ik snap het nu wel. Brrr corona dan ben je echt aan de beurt. We hebben de uitnodiging voor de prik. Maar we moeten wel echt op pad daarvoor.ik wens je beterschap Liefs Albèrtje

    ReplyDelete
  19. Wat een ellende! Ook wij hebben voor de tweede keer corona gekregen, net voor de prik. Echt helemaal herstellen zal nog wel even duren, maar ik lees dat het je gelukkig weer beter gaat.

    ReplyDelete
  20. Oei, al zo'n tijd niet lekker, wat akelig. Je pakt het goed aan, iedere dag een klein karweitje doen geeft voldoening, een positief gevoel en dat heb je nodig om op te knappen. Langs de spiraal omhoog.

    ReplyDelete