Te koop

Wednesday, September 13, 2023

Valle Verzasca

Tijdens onze korte vakantie in Italië zijn we met z'n vieren naar Valle Verzasca in Zwitserland geweest.
Wij zaten eigenlijk vlak bij de grens...
Mijn zwager ging op de racefiets, een rit van ongeveer 63 kilometer met vooral veel stijgingen op de heenweg... 
En wij gingen met z'n drieën met de auto.
Onderweg liet Lydia nog allerlei leuke plekjes zien.



Als je de link aanklikt van Valle Verzasca, dan krijg je zo'n goed beeld van deze prachtige vallei dat ik er eigenlijk niks meer aan toe te voegen heb...


We zijn als eerste naar de 220 meter hoge dam geweest bij het stuwmeer Lago di Vogorno, wat gevuld wordt met smeltwater uit de omringende bergen. 

Ik snap achteraf niet dat ik zo weinig foto's heb gemaakt. Waarschijnlijk heb ik zò lopen genieten dat ik dat vergeten ben... 
Gelukkig had DH nog wel wat plaatjes geschoten.
Vanaf de muur wordt er aan Bungy jumpen gedaan.



Aan het einde van de vallei is een grote parkeerplaats en daar stonden ook campers. Ik vroeg me af of je daar ook mocht overnachten ...
Even zoeken via Google leverde me DIT op; wat leuk om te lezen! En je kunt dus voor ongeveer 10 euro daar overnachten. Op zich de moeite waard, want je kunt er wel een paar dagen doorbrengen voordat je alles goed hebt gezien.


Bijna aan het einde van de vallei is een prachtige waterval. Hier stort het water 70 meter over de rotsen de diepte in. Heerlijk verkoelend op zo'n warme dag...

Sommige dingen hebben we alleen maar vanuit de auto gezien, zoals de oude brug en al die rotsblokken in het water. En we zijn ook niet ver Sonogno in geweest.


Daar staan grauwe granieten huisjes met kleine balkons en houten trapjes. Echt heel leuk om te zien.



Lydia wist daar ook nog een handwerkwinkeltje...

Daar moest ik natuurlijk even gaan kijken!

Prachtige strengen vol en lappen wolvilt.

En de mooiste creaties te koop...
Maar echt ontzettend duur!




Daarna zijn we op een terras naast de kerk koffie gaan drinken.

Die kerk hebben we niet bekeken, maar ik heb hem later opgezocht en HIER kon ik toch het interieur zien. 

Ik ben dol op oude kerken en ga er graag naar binnen. Maar op de één of andere manier is er niet van gekomen.

Het was allemaal zò overweldigende mooi.
Wat me ook opviel was dat alles zo groen was!
Nu was er natuurlijk heel veel regen gevallen...



We zijn op een andere dag ook nog aan het meer geweest; aan de waterkant zag je nog steeds de ravage van het noodweer het weekend ervoor...


De mannen hebben gezwommen, maar de dames bleven liever droog.



Ook 's avonds heeft het meer z'n charme met al die lichtjes. Je zag nog wel toeristen lopen, en wij maakten daar onderdeel van, maar het seizoen liep duidelijk op z'n einde.



Het waren geweldige dagen en we namen prachtige herinneringen mee naar huis. 
Dit schitterende uitzicht is er één van...

17 comments:

  1. Het ziet er allemaal prachtig uit! Jullie hebben een mooie vakantie gehad.

    ReplyDelete
  2. Wat veel moois om te zien daar!

    ReplyDelete
  3. Prachtig om allemaal te beleven een leuke vakantie is dat.

    ReplyDelete
  4. Prachtige foto's, een mooie plek daar!

    ReplyDelete
  5. Ah, jullie zijn dus ook in Zwitserland geweest 😉. Het is er schitterend mooi, groen en schoon. Ik ben in Luzern in een wolwinkel geweest, daar waren de prijzen gelukkig vergelijkbaar met of zelfs lager dan die in Nederland.

    ReplyDelete
  6. Mooi was jullie vakantie, dat spreekt wel uit de foto’s.

    ReplyDelete
  7. Wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben! De foto's zijn ook prachtig, maar dat haalt het niet bij het echte beeld, dat snap ik. Jullie hebben weer mooie herinneringen gemaakt.
    Leuk ook nog een handwerkwinkeltje. Tja duur.... maar op vakantie (en soms ook wel zonder) denk ik altijd maar "geld speelt geen rol" :-)
    Het is mijn lievelingsuitdrukking hahaha!
    Maar natuurlijk moet je dat geld ook wel hebben....

    ReplyDelete
  8. Jullie hebben prachtige herinneringen gemaakt, en dat is belangrijker dan foto's ;-) Gelukkig heb je er toch ook nog echte plaatjes bij.

    ReplyDelete
  9. Fantastisch dat jullie er zo nog een weekje tussenuit geweest zijn. Het ziet er prachtig uit!

    ReplyDelete
  10. Wat prachtig daar. Mooie plek voor ons busje volgend jaar. Fijn met de linkjes, ik vind het opzoeken en lezen ervan altijd zo leuk.

    ReplyDelete
  11. Prachtig gebied dat deel van Zwitserland. We kampeerden in Gordevio. Jullie hebben wel genoten. Goed dat je bent gegaan. Dus geen wolletje meegenomen. Wel mooie herinneringen. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  12. Wat een prachtig gebied, heel mooi! Jammer dat het winkeltje zo duur was.

    ReplyDelete
  13. Wat een prachtige vallei. Ik heb site uitgebreid bekeken en vastgezet in mijn favorieten, echt een plek om eens te bezoeken. Wat zullen jullie genoten hebben.

    ReplyDelete
  14. Die uitzichten Elizabeth, om bij weg te dromen zo mooi. Echt geweldig
    dat jullie hebben besloten om daar naar toe te gaan, genieten met z'n
    vieren en onvergetelijke herinneringen maken. Jullie zullen daar vast
    nog lang tijd van nagenieten. De binnenkant van die kerk is ook prachtig
    zeg, met mooie frisse pasteltinten. En lekker even struinen in zo'n
    handwerkwinkeltje is altijd leuk om te doen, misschien toch nog iets
    kleins gekocht???

    ReplyDelete
  15. Heel indrukwekkend wanneer je aan de rand van een stuwmeer staat.Ik ken dat uit verschillende plaatsen uit Duitsland.
    Fijn dat jullie samen zo genoten hebben van een mooie vakantie week.
    En de foto’s zijn ook mooi.Je moet af en toe ook eens om je heen kijken en genieten……anders heb je enkel de prachtige dagen beleefd door de zoeker van de camera.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogpost.com

    ReplyDelete
  16. Wat een mooie omgeving, goed dat jullie besloten hadden om toch te gaan.
    Zoals je erover verteld krijg ik het idee dat jullie nog wel een keer gaan.
    Groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete