Te koop

Tuesday, August 8, 2023

Wie doet er mee... met 'Recept van de maand'?

Ik vind het een beetje komkommertijd op de blogs... Niet op alle blogs die ik volg hoor! 
Soms krijg ik het gevoel dat aantal bloggers een beetje uit-geblogd is of in elk geval niet meer zo enthousiast is.
Oh, dat vind ik zò jammer!



Ik ben nog steeds op zoek naar leuke blogs (die ik nog niet ken) om inspiratie op te doen, maar ook voor de wederzijdse belangstelling. Dat laatste mis ik ook bij een aantal bloggers.

Dus... ik had een plannetje!
We moeten toch bijna elke dag een maaltijd op tafel zetten en waarom zouden we daar eens geen leuk blogitem van maken?



Als we nu eens in September starten en elke 2e vrijdag van de maand een favoriet recept delen?
Het hoeft helemaal geen culinair hoogstandje te wezen hoor, gewoon een recept wat we allemaal eens kunnen uitproberen...
Wie vind het leuk om daar mee mee te doen?
Uiteraard geheel vrijblijvend, want als je een keertje niet meedoet is dat helemaal niet erg...
Er kunnen omstandigheden zijn dat het gewoon even niet lukt!


Laat maar weten of je het leuk vindt!

39 comments:

  1. Hartstikke leuk idee! Ik weet alleen niet of ik elke keer een recept heb dat het waard is om te delen. Maar ik ga mijn best doen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Leuk dat je mee doet, en een keertje niet is toch geen enkel probleem?

      Delete
  2. Ik vind je idee super, ik ben het met je eens dat het bloggen bij veel mensen minder wordt en dat is heel jammer nu heb ik tegenwoordig wel weer heel veel actieve bloggers op het gebied van kaarten maken op mijn lijstje staan, maar ik snap heel goed wat je bedoelt. Het zou zo fijn zijn als men weer actiever wordt met bloggen, zowel het schrijven als het lezen. Helaas ben ik geen keukenprinses, ik kook omdat het moet en houd het zo simpel mogelijk, vooral voor mij alleen. Ik zal dus niet bijdrage, maar kan zeker wel helpen met wat reclame maken voor dit initiatiefen en ook elke maand te verwijzen naar het blogitem. Lezen kom ik sowieso.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juist ook tips voor 1 persoon zijn leuk om te lezen, vind ik dan hè 😊

      Delete
    2. Het hoeft echt niet bijzonder te wezen hè..., juist zo'n maaltijd die je even snel op tafel kunt zetten wordt ook gewaardeerd!

      Delete
  3. Oooooh leuk!!
    En ik denk dat elke 2de vrijdag in de maand ook moet lukken.
    Ik kook niet veel, mijn man kookt meestal, ik ben meer van het "kokkerellen", zoals ik het noem. Ik maak graag nieuwe en aparte gerechten, of 1 pans geruchten, of ovenschotels, dat soort dingen. En dan niet te moeilijk.
    Ik gebruik mijn SC op dit moment graag.
    Ik kan zeker 1x per maand een recept delen, maar dat zal geen culinair hoogstandje zijn, maar volgens mij bedoel je dat ook niet, toch?
    Gewoon gezellig, 1x per maand iets gezamenlijke delen...... toch?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juist geen culinaire hoogstandjes hoor... daar hebben we boeken voor!

      Delete
  4. Hartstikke leuk idee, ik heb wel een paar recepten om te delen.
    Ik merk, dat ik, sinds ik niet meer werk, minder beleef om over te vertellen. Zodra er wat is om te delen is het leuker om te bloggen, dan instagram te gebruiken. Ik houd van de verhalen van bloggers!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maar er is eigenlijk toch altijd wel iets om over te schrijven... Een praatje bij een plaatje is al gezellig. En juist de belangstelling over en weer en inhoudelijk reageren is zo fijn.

      Delete
  5. Dat vind ik wel een heel leuk idee, ik kook graag en ben altijd op zoek naar nieuwe recepten. Ik houd van simpele recepten, gebruik geen pakjes en zakjes en in het weekend kook ik vaak wat uitgebreider.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Leuk dat je graag kookt! En wat je schrijft is precies mijn insteek... Die dingen die vaker in de herhaling komen en goed bevallen... Die kunnen we fijn met elkaar delen toch?

      Delete
  6. Mijn man is hier degene die kookt, dus ik doe niet mee. Maar ik kom graag kijken.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Misschien heeft je man wel geweldige recepten...

      Delete
  7. Dat lijkt me ook een leuk idee. Eten doen we toch elke dag en het is leuk om recepten te delen. Er zullen dan vast blijvertjes tussen zitten.

    ReplyDelete
  8. Merk eigenlijk niks van minder belangstelling voor het bloggen.
    Ja, veel mensen zijn er al lang mee opgehouden, maar die ik volg zijn nog wel enthousiast.
    Recepten... natuurlijk heb ik ze wel, maar ik heb een hekel aan koken, dus daar ga ik liever geen aandacht aan besteden.
    Ik kook wel braaf elke dag hoor, maar zo eenvoudig en gezond mogelijk.
    Wie weet lees ik bij jou iets wat in 10 minuten klaar is, gezond en lekker :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nou, wie weet.. Maar 10 minuten is wel heel snel! Al denk ik dat ik iets weet... speciaal voor jou, Floor:)

      Delete
  9. Wat een leuk idee Elizabeth. Ik ben allesbehalve een keukenprinses maar ga toch proberen er een steentje aan bij te dragen. En voor de mensen hierboven die het over heel makkelijke recepten hebben: graag! Ik hou van snel klaar en toch lekker en gevarieerd.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, dat soort recepten is nu precies de bedoeling!

      Delete
  10. Vandaag via via op dit blog terecht gekomen en ik kom nog steeds nieuwe tegen. Was aan het doorklikken op een leeslijst via een blog over haken en dan kom je vaak daarmee of algemener handwerken blogs tegen. Heel leuk
    Ik heb zelf geen blog, lees liever en reageer ook vrij frequent.
    En nieuwe recepten zijn altijd leuk, al heb ik 50 jaar kookervaring

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, ik kijk ook vaak bij andere bloggers in de leeslijst om weer nieuwe blogs te vinden! Jammer dat je geen blog hebt met 50 jaar kookervaring; je mag ook je favoriete recept naar me mailen hoor...

      Delete
  11. Wat een leuk idee. Ik heb een man die graag kookt, maar ik kies altijd de recepten uit. Dus ik doe graag mee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Er zijn best wel wat mannen die dagelijks koken, begrijp ik... Leuk dat je meedoet, Mieke!

      Delete
  12. Ik doe nooit ergens aan mee in blogland, gewoon omdat ik daar niet van hou maar dit vind ik een leuk idee. Ik hou van koken en zet af en toe ook weleens een recept op mijn blog. Leuk om via blogs nieuwe recepten te krijgen. Ik ben het met je eens, veel bloggers lijken een beetje ingedut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, dan voel ik me zeer vereerd! Ja, ik heb best wel eens recepten van je bewaard op Pinterest...

      Delete
  13. Leuk idee. Ik zal er eens over nadenken. Ik kook zelf eigenlijk nooit, haha, dat doet mijn man, super fijn :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nou, dan heeft je man vast nog wel ideeën...:)

      Delete
  14. Ik ga proberen om mee te doen. Mijn blog is ook een beetje ingezakt. Ik schrijf en lees weinig. Dit lijkt mij erg leuk. Ik krijg plotseling een leuk idee hiervoor!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Leuk en ik ben opeens heel benieuwd naar jouw idee!

      Delete
  15. Leuk idee, ik ga kijken of het me lukt. Ik kook veel, improviseer vaak, maar of dat een goed recept oplevert? Groet, Dientje

    ReplyDelete
  16. Nou kijk nu toch eens wat een een heerlijke enthousiaste reacties je allemaal
    krijgt, echt ontzettend leuk. Ben het helemaal met je eens dat het steeds
    stiller aan het worden is in blogland, nu in de vakantieperiode natuurlijk nog
    erger. En het lijkt mij ook een heel leuk idee, goed hoor dat je ons even een
    schop onder ons kont geeft, haha, dus ook ik vind het een TOP idee.
    Overigens de laatste foto die je geplaats hebt, weet niet of het een creatie
    van jezelf is maar het ziet er wel heel aantrekkelijk uit en al helemaal op
    dit tijdstip van de dag waar mijn maag een knorrig geluid ten gehore brengt.
    Dus ja ik doe ook mee. Wel leuk als we dan onder de posten weer de namen
    kunnen vermelden zodat je bij iedereen die mee doet heen en weer alles
    kunt bekijken. We horen vast nog van je hoe dat gaat werken.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, op zoveel enthousiasme had ik niet op durven hopen...
      Leuk dat je ook meedoet en ik plaats eind augustus/begin september nog een keer een herhalingsbericht over deze 'actie' en dan wordt het ook meteen wat concreter.
      En natuurlijk komen er linkjes!

      Delete
  17. Het is altijd wel rustig in de vakantie, maar ik merk ook wel wat veranderingen. Er zijn ook mensen die niet meer op mijn blog kunnen reageren, hoe dat kan is mij een raadsel. Het kan ook zijn dat men het te druk heeft, ik merk dat zelf ook wel. Wij fietsen veel en gaan meestal om 9.00 uur weg en zijn dan ‘s-middags om ‘n uur of twee, half drie thuis. Dan is het natuurlijk net koffietijd, haha héél belangrijk en daarna probeer ik altijd nog wat klusjes in de tuin te doen. Daarna je eigen wassen, eten koken, opruimen, wat blogs bekijken, dat gaat altijd tussendoor, mijn weekblad lezen en zo is er altijd vanalles. Maar wat je kook idee betreft, ik probeer mee te doen. Ik zag het nu pas, ook toevallig dat ik net een paar recepten heb gepubliceerd. Succes !

    ReplyDelete
  18. Geen echte kookkunsten van mijn kant, wel een favoriet recept dat ik graag wil delen te zijnertijd. Op dit moment speelt mijn rug teveel op en heb ik het bloggen even "on hold" gezet. Als het iets beter gaat dan zal ik dat delen met de lezers, hoewel ik het helemaal zat ben om over mijn rug te prakkizeren. Groetjes!

    ReplyDelete
  19. Wat een leuk idee, ik heb vast wel wat recepten om te delen. Ik heb in ieder geval een lekker ovenrecept dat mijn kinderen altijd graag willen eten als ze langskomen.

    ReplyDelete
  20. Wat een leuk idee, ik kwam hier via Conny's blog, ik hou van koken dus dat moet zeker gaan lukken.
    Fijn weekend.

    ReplyDelete
  21. Wat een leuk idee, ik doe mee :-) Ik ben bang dat ik tot de categorie behoor die minder blogt, ik wil het wel hoor, maar het schiet er vaak bij in. Ik zal weer eens beter mijn best gaan doen ;) Groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete
  22. Leuk idee, misschien doe ik wel mee, het bloggen lijkt idd een beetje 'uit', nu ik werk heb ik wat minder tijd en inspiratie om te bloggen, maar het lukt me nog wel om met enige regelmaat iets te plaatsen op mijn blog. Heb ik het druk dan lees ik wel minder bij anderen, dan is het net even makkelijker om door een instagram lijst te scrollen dan blogjes te zoeken. Maar ik houd inderdaad meer van de verhalen met foto's zoals op blogs, daar is net ff meer ruimte voor het hele verhaal...

    ReplyDelete