Te koop

Tuesday, July 25, 2023

Lang geleden

Ja, het was lang geleden dat ik een collage maakte... Helemaal lang geleden dat ik überhaupt iets met papier deed. Ik liep er met een grote boog omheen en dacht dat ik het niet meer kon.

En toen besloot ik dat het maar eens afgelopen moest wezen; er ligt n.b. zoveel moois op zolder om mee aan de slag te kunnen gaan!


's Morgens was ik even in de kringloopwinkel geweest en had ik 3 tijdschriften meegenomen en daar moest ik het van mezelf mee doen. Ik heb stapels liggen hoor, maar wilde voorkomen dat ik daar eerst uren in zou gaan bladeren....
Ik was meteen 'weg' van de prent van Anne Bentley en scheurde deze eruit. Daarna nog een paar groene pagina's die matchten met deze afbeelding en een paar plaatjes in dezelfde tinten.


Niet teveel nadenken, maar gewoon even opplakken als basis... Op dat moment wist ik nog niet of ik ook zou gaan scheuren of extra papiertjes zou gaan gebruiken.


Als vanzelf belandden de plaatjes op het kader met tekst en uit het groene fotopapier knipte ik nog wat grote bladeren zoals op de pagina links. 
De tekst 'groen goed' heb ik omgedraaid en gestempeld op een overgebleven strookje.



En toen bedacht ik me dat ik al eens eerder een hele serie collages op kleur had gemaakt. 
Het was even zoeken, maar ik vond ze weer. Ze stammen uit 2021 en hier kun je ze nog eens bekijken.
De groene mocht nog een keertje samen met de nieuwe op de foto!
 

19 comments:

  1. En dat is nou juist zo lekker ontspannen, om niet teveel na te denken, maar lekker knippen en plakken en kijken wat er ontstaat.
    Leuk hoor.
    Ik vind het geel (oranje/geel) erbij erg leuk, zo krijgt het een zomers tintje.
    Leuk gedaan en..... HOERA, je kan het nog!!😉

    ReplyDelete
  2. Kijk aan, dat is toch weer heel goed gelukt. Wie zegt dat je het niet meer kunt? Diegene kun je nu het bewijs leveren dat je het wél kunt, ga maar voor de spiegel staan met de collage!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik voelde echt een blokkade... en wist/durfde gewoon niet te beginnen. Alle ideeën vielen op de één of andere manier af...

      Delete
  3. Je bent het écht nog niet verleerd Elizabeth, prachtig !
    Een fantastisch mooie kleuren combinatie.
    Nee, dat zit wel goed met jou, gewoon doorgaan !

    ReplyDelete
  4. Fijn dat je weer de moed hebt gevonden om met papier bezig te gaan. Je maakte zulke prachtige dingen. Heerlijk dat het intuïtief weer een mooi resultaat geeft. Top. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  5. Gewoon weer starten en dan komt de inspiratie weer. Heel fijn! En een mooi resultaat. Dat verleer je niet.

    ReplyDelete
  6. Zo goed dat je doorzette! Knapwerk. Ik ken die blokkades ook met m'n schrijfwerk. Wat mooi. Heb je dat nou op A4 formaat gemaakt of A3? En wat voor lijm gebruik je?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Op een dubbelgevouwen A3 papier, en t.z.t. komen alle collages in een boek bij elkaar. Ik gebruikte bij deze collage een Pritt stift.

      Delete
  7. Heel goed gelukt met je mooie tijdschriften.Verleerd heb je het zeker nog niet.

    ReplyDelete
  8. Gek, hé - hoe je jezelf inschat. Goed, dat je toch weer eens bezig bent gegaan. In beperking werken vind ik de beste manier: niet eindeloos zoeken om een mooi plaatje maar snel reageren. Het ziet er heel mooi uit! En net als de rest zegt: je kunt het nog! ( natuurlijk!)

    ReplyDelete
  9. Wat mooi, beide groene collages! Leuk dat je weer aan de slag ging.

    ReplyDelete
  10. Leuk dat je de moed gevonden hebt om weer te beginnen.
    Soms moet je gewoon beginnen en kijken waar je uitkomt.
    Denk dat die nieuwe bladen ook weer inspiratie gaven.
    Allemaal nieuwe afbeeldingen en letters, dan gaat het soms zo maar vanzelf. Leuk hoor.

    ReplyDelete
  11. Erg leuk! Goed van je dat je gewoon begonnen bent. En het is prachtig geworden!

    ReplyDelete
  12. Fijn dat het toch weer gelukt is. Het is ook prachtig geworden. De kleuren matchen ook zo mooi.

    ReplyDelete
  13. Wat leuk Elizabeth. Goed dat je weer met papier aan de slag ging. En dan maak je meteen een mooie collage. Ik vind werken met papier altijd moeilijk, maar daar heb jij duidelijk geen last van.

    ReplyDelete
  14. Als je ouder wordt en dan denk ik aan mijn leeftijd zeg je al gauw "lang geleden" want de tijd gaat zo snel. Maar leuk is het wel wat je nu gemaakt hebt. Van haken naar werken met papier het ziet er altijd leuk uit. Fijn dat je zoveel dingen mooi vind om te doen.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  15. Je kan het dus nog steeds en bewijst direct hoe goed. Mooi hoor.

    ReplyDelete
  16. Leuk dat je de koe bij de horens hebt gepakt, ik vind dat je het nog goed in de vingers hebt :) Mooi geworden hoor. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete
  17. Post even gemist . Je hebt er weer wat moois van gemaakt. Kringloop Tijdschriften daar neus ik ook vaak even tussen.

    ReplyDelete