Te koop

Wednesday, April 12, 2023

Pantoffelschoentjes

Al langere tijd was ik geobsedeerd door deze prachtige babyschoentjes, maar ik kon er maar geen patroon van vinden!

Foto van internet

Ik vond wel een link naar een Russische site, maar de beschrijving was minimaal. Er stonden wel veel foto's bij. 
Het leuke (en soms irritante) van Pinterest is wel dat je dingen voorgeschoteld krijgt waar je naar op zoek geweest bent. Dus ik kreeg allerlei vergelijkbare items te zien. En op een goede dag stuitte ik op dit Franse patroon van de slofjes. Met een Franse breivertaallijst erbij is het me gelukt om deze schoentjes te maken!



Dit was mijn eerste paar. Ik zie nu pas op de foto dat de oranje rand niet goed zit... Die is tè strak gebreid.



Bij mijn tweede paar is dat beter. Het zijn echt slofjes voor een iets grotere baby en daar ben ik blij mee. Veel slofjes zijn alleen maar leuk als ze klein zijn. Maar deze zijn stoer en lijken echt op schoentjes.


Mocht je nu de schoentjes ook willen breien en je komt er niet helemaal uit..., dan mag je me altijd even mailen voor hulp hoor!



Er werden nog veel meer slofjes en schoentjes gebreid de afgelopen tijd. Guus heeft ze allemaal naast elkaar op de piano gezet en ik moest een foto maken!
Ik loop altijd achter met bloggen, want intussen ben ik alweer met iets anders bezig.
Maar misschien dat ik over een paar slofjes nog een keer iets schrijf...


19 comments:

  1. Zo leuk lief en mooi. Geweldig dat je zo veel moeite doet om het Franse patroon uit te zoeken om er deze mooie schoentjes van te breien.
    Guus heeft wel oog en waardering voor alles wat Oma maakt.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  2. Je kan wel een babyschoentjeswinkel beginnen! Wat heb je veel gemaakt! Ik vind deze nieuwe erg leuk, je kleurgebruik is mooi!

    ReplyDelete
  3. Zo leuk dat je uiteindelijk toch weer een patroon gevonden hebt. Ze zijn zeker erg leuk en stoer.
    Het lijkt intussen wel een schoenenwinkel bij je.

    ReplyDelete
  4. Wat een schattige slofjes. Ga je een winkeltje beginnen? Guus heeft ze mooi neergezet.

    ReplyDelete
  5. Ach wat een stoere slofjes knap werk hoor zeker het vertalen.
    Je heb al heel wat slofjes gemaakt.
    Guus helpt ook mee.

    ReplyDelete
  6. Ik vind dit echt schatjes! Deze worden niet zo gauw uitgeschopt denk ik en zo blijven de voetjes lekker warm. Als je ze verkoopt....

    ReplyDelete
  7. Heel mooie slofjes!
    Haha, die Guus, dat heeft hij toch maar mooi uitgestald.

    ReplyDelete
  8. Wat een leuk schoentje is dit. Ik snap dat je dit graag wilde maken. Maar je hebt intussen al een hele serie schoentjes / slofjes. Het is maar goed dat je zelf geen ukkie meer hebt die deze passen. Je zou niet weten welke je uit de kast moet pakken. Prachtig. Guus gaat ze verkopen? Hij kan ze al mooi etaleren. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  9. Wat een hoop schattige slofjes heb je gebreid! Die laatste zijn ook weer zo leuk.
    Hopelijk komen er veel baby's op je pad, anders maar in de verkoop doen.
    Misschien een keer een marktkraampje huren?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nee, via een marktkraampje verkoop je hier niets van... Maar ik vind het fijn om een voorraadje te hebben en stop vaak slofjes bij een kaartje. En anders gaan ze naar een goed doel.

      Delete
  10. Een Franse breivertaallijst, dus dat bestaat ook. Helemaal geweldig. En dan al die moeite die jij doet om dat patroon vertaald te krijgen.

    ReplyDelete
  11. Wat ben jij druk bezig geweest zeg. Het is een schattig patroon, en tegelijkertijd stoer. Jij en je vriendin verkochten toch ook wel bij de kerk? Ik denk dat je ze daar prima zult verkopen. Maar als cadeautje bij een kaartje vind ik ook wel een heel goed idee van je. Benieuwd naar waar je nu dan weer mee bezig bent!

    ReplyDelete
  12. Deze slofjes / pantoffelschoentjes zijn ware kunstwerkje
    geworden Elizabeth, echt geweldig mooi en degelijk zijn ze.
    Zo lief hoe Guus ze allemaal gerangschikt heeft op de piano,
    het staat heel leuk, Guus was vast tevreden over de foto ;-)

    ReplyDelete
  13. En de aanhouder wint !!!! Het klopt wel soms alleen een foto op pinterest. Schattig zo n rij slofjes dat heeft Guus mooi gedaan. En welke bestemming krijgen ze ??

    ReplyDelete
  14. Wat een superlieve schoen/slofjes.
    Groetjes Frederika

    ReplyDelete
  15. Wat een schatjes. En wat heb je er veel gemaakt. Ik ben benieuwd wat je er mee gaat doen.

    ReplyDelete
  16. Dit zijn zeker schatjes. Nu is de slofjesfase weer voorbij?

    ReplyDelete
  17. Kan me voorstellen dat je deze slofjes graag wilde breien, ze zijn zo leuk!

    ReplyDelete