Friday, March 17, 2023

Zoek de verschillen ...

De laatste weken ben ik vol overgave bezig met het maken van babyslofjes. Ik heb wel vaker van die perioden gehad en dan vind ik het leuk om allerlei nieuwe patroontjes te proberen.

Via Pinterest kwam ik op Ravelry uit bij deze leuke Little Converse Knitted Booties
Het is een gratis patroon en heel goed beschreven en voorzien van ondersteunende foto's.



Ik ging aan de slag met naald 3,5 en het viel me zeker niet tegen. De meeste wat grotere babyslofjes vind ik dan grof worden, maar dit modelletje is echt naar mijn zin.
Er worden koordjes gedraaid en ze mochten op de foto. En toen zag ik het pas...
Ze zijn niet hetzelfde! Oh..., zie jij het ook?

Ik liet ze aan verschillende mensen zien, en ze zagen de verschillen niet. Pas toen ik zei waar ze goed moesten kijken, kwam het verschil boven water. 
Corrie zei heel laconiek; dan brei je toch nog van elk een slofje?
Ik dacht 'ja, doei..., daar heb ik geen zin in...' Maar ja, waarom eigenlijk niet?
Zo kun je ze toch ook niet als setje weggeven of verkopen...



Kijk, dit is toch beter hè... Ik ben blij dat ik mezelf even heb aangepakt!
En deze schoentjes ga ik zeker nog eens maken in andere kleurstellingen. Ze zijn vrij gemakkelijk te breien op 2 naalden en het model is goed.

Update: De linkerschoen op de bovenste foto heeft een grijs ribbeltje bovenop de neus...

20 comments:

  1. En ik zie ECHT de verschillen niet.

    ReplyDelete
  2. Na heel goed kijken, lijkt me dat het linker slofje iets groter is, maar verder zie ik geen verschil.
    Enig zo met dat vetertje er in.
    Nu heb je 2 paar, altijd handig toch?
    Hopelijk worden er nog wat kindjes geboren in je omgeving.

    ReplyDelete
  3. Ik moest echt heel goed zoeken voor ik het ribbeltje vond! Goed idee van Corrie, nu heb je twee mooie paren waar je je waarschijnlijk beter bij voelt dan bij het eerste paar.
    Wat zijn ze trouwens lekker stoer!

    ReplyDelete
  4. Als je het niet had gezegd, had ik het niet gezien. Voordat ik verder had gelezen, dacht ik: er is er 1 uitgehaald. Gelukkig niet, nu heb je nog een extra weggevertje. Heel leuk zijn ze. Fijn weekend. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  5. Ja, nadat ik heel goed keek, zag ik het. Je had ook kunnen zeggen: die met het ribbeltje is de rechter :-)
    Ik vind ze super leuk en vrolijk, wat een mooie kleurcombinatie!

    ReplyDelete
  6. Het is dat je het zegt, het viel niet echt op. Maar ja, als het eenmaal weet als breister, dan valt elke keer je oog erop. Ze zijn schattig geworden en op deze manier is het weer opgelost ;)
    Groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete
  7. ha ha moest ik toch echt de foto voor vergroten maar je hebt het keurig opgelost

    ReplyDelete
  8. pff mijn nieuwe bril moest echt stevig op mijn neus om het te zien en ik snap dat je, als je het eenmaal weet, het aldoor ziet. Goed opgelost.
    Fijn weekend.
    groetjes Sandra

    ReplyDelete
  9. Ik koest ook even goed kijken, maar zag het voor ik het antwoord las. Tsja, dat kan echt niet hoor, haha.
    Ze zijn superleuk!

    ReplyDelete
  10. Toen je het mij liet zien, zag ik het niet. Maar nu ik het weet, viel gelijk mijn oog erop. Super dat je er nog 2 gebreid hebt, want ze zijn echt heel leuk.

    ReplyDelete
  11. Ze zijn wel enig en inderdaad heel stoer, goede tip van Corrie,
    en ziedaar een extra paar in voorraad. Wat zijn het tegenwoordig
    toch leuke slofjes, heel iets anders dan dan vroeger. Toen waren ze
    altijd zo zoetig van kleur en da slofjes waren zo laag gebreid dat
    na een keer trappelen de slofjes al uit waren.

    ReplyDelete
  12. Ze zijn superstoer, dat is wat voorop staat. Ik zou het verschil vast niet hebben gezien in het echt. Toch is de uiteindelijke oplossing geniaal.

    ReplyDelete
  13. Het zijn prachtige slofjes en dit is een prima oplossing, want als je het eenmaal hebt gezien wordt je oog er toch steeds naar toe getrokken.

    ReplyDelete
  14. Ja, beter, gewoon nog 2 slofjes erbij maken.
    Je blijft het zien en dan blijf je je er ook aan ergeren.
    Ik zag het niet trouwens, maar als je het weet zie je het gelijk.
    Leuke kleurtjes bij elkaar.

    ReplyDelete
  15. Ik zag het niet hoor maar dat is niet zo vreemd, ik zie dat soort dingen nooit. Ik troost me maar met de gedachte dat ik andere dingen wel heel snel zie. Ze zijn in ieder geval schattig, met of zonder ribbeltje.

    ReplyDelete
  16. Een beetje laat zie ik je blogje over deze slofjes ook. Ik ga zo even kijken hoe het originele patroon is. In ieder geval geef ik de voorkeur aan de slofjes mét ribbeltje.

    ReplyDelete
  17. Leuk hoor die slofjes die je laat zien. Met een koordje is erg handig want uittrekken of uittrappen lukt dan niet. Ik heb nog een paar in de lade liggen ooit door een van onze kinderen gedragen. Ze waren ook altijd leuk om te breien en weg te geven. Jou kleurtjes zijn ook leuk en zo heb je ongemerkt twee paar sokjes. Knap gedaan.
    Gr. Marga

    ReplyDelete
  18. Goed dat je meteen twee slofjes breide. Nu kun je er twee kinderen blij mee maken.

    ReplyDelete