Te koop

Friday, March 3, 2023

Slofjes voor Sarah ...

Natuurlijk wilde ik ook voor de kersverse Sarah iets maken. Het leuke is dat er eind vorig jaar ook al een Sara was geboren, òok een achternichtje. Ik maakte toen de babyslofjes van Juffrouw Ooievaar, of beter gezegd; ik had ze al liggen en eerder gemaakt.

Het leek me leuk om de slofjes nòg een keertje te maken, temeer omdat ik had gehoord dat ze zo goed pasten en de voetjes lekker warm hielden.
Ik begon met roestbruin (Saskia), maar vond ze zò grof worden dat ik ze heb uitgehaald. 
Volgende poging was met dunner garen en pompoen oranje. Dat werd mooi, maar toen het eerste slofje af was en ik ging wegen bleek ik te weinig garen te hebben voor de tweede slof.... Grrrrrr

En weer moest ik zoeken naar geschikt garen èn een geschikte kleur. Deze ouders zijn niet zo van roze gecharmeerd en houden van natuurtinten...
Gelukkig had ik nog een bol speciaal geel liggen, een mooie kleur vind ik zelf!



En kijk eens... ze zijn best schattig geworden toch? De houten knoopjes met het geel erin had ik nog liggen en pasten er precies bij.


Ik maakte er ook nog een bijpassende kaart bij, niet te zoetig maar wel een beetje baby-achtig.
Het was lastig om iets te vinden bij de geborduurde voetjes! Ik hoop maar dat de ouders het mooi vinden... 



Door het maken van die slofjes kreeg ik wel weer zin om variaties te breien. Op mijn Pinterest board heb ik genoeg verzameld, dus ...
Vorige week had ik dus een 'sloffenweek' en ik kwam erachter dat het ene patroon het andere niet is.
Ik geef niet zo snel op, maar als het niet naar mijn zin wordt dan roets ik het uit!
Wordt vervolgd...

14 comments:

  1. Mooie slofjes en heel leuk dat het kaartje een bijpassend motief heeft in ongeveer dezelfde kleur!

    ReplyDelete
  2. Prachtig cadeau met heel veel aandacht en liefde erin!

    ReplyDelete
  3. Oei de slofjes hadden nog even wat voeten in aarde (☺️) maar natuurlijk is het je toch weer gelukt om het voor elkaar te krijgen!
    Wat een mooie kleur heb je gebruikt en wat past dat mooie kaartje er goed bij.

    ReplyDelete
  4. Eerst heeft Sara van deze schattige stofjes en nu deze Sarah ook.
    Leuke kleur hoor, lekker stoer en weer eens wat anders dan roze.
    Zou dat niet kunnen hoor, om het steeds weer uit te halen, lag bij mij al gelijk in de prullenbak :-)
    Fijn dat jij geduld hebt.

    ReplyDelete
  5. Schattige slofjes in een mooie kleur. En de kaart die je erbij maakte is zo passend, heel leuk bedacht.

    ReplyDelete
  6. Wat zijn de slofjes schattig en mooie kleur. En nu heeft Sarah lekkere warme voetjes. En de slofjes hebben ook een mooi verhaal. Ik zou ook uithalen en doorgaan, tenzij de wol er slecht van wordt. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  7. Wat een lieve slofjes zijn het geworden. Zo leuk zo'n persoonlijk cadeautje.

    ReplyDelete
  8. Weet wel zeker Elizabeth dat de ouders het heel erg mooi
    zullen vinden, het ziet er zo schattig uit. Heel mooi ook de
    bijpassende kaart die je gemaakt hebt. En één ding is
    zeker, Sarah krijgt heerlijke warme voetje bij het dragen
    van deze prachtige warme slofjes!!!

    ReplyDelete
  9. Leuk kleurtje voor de slofjes. Het kaartje is er zo mooi op aangepast.
    Het past precies bij elkaar.
    Ben benieuwd wat er allemaal nog meer van die breinaalden gaat rollen.

    ReplyDelete
  10. Mooie slofjes in een lekker kleurtje. Ik denk dat ik de breinaalden ook weer eens op pak.
    Na de haakdekens en alle knuffels ben ik daar wel even klaar mee.fijn weekend

    ReplyDelete
  11. Wat een schattige slofjes en zo'n lieve kaart. Het lijkt mij echt heel erg leuk om iets te krijgen waar iemand zoveel tijd en aandacht besteed heeft. Kopen is eenvoudig maar tijd en aandacht zijn meer waard.
    Het lukt jou altijd om er iets moois van te maken.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  12. Ik brei de babyslofjes met babysoft van Zeeman, dan zijn ze geschikt voor baby’s pasgeboren tot +/- 3 maanden. Leuke kleur en weer eens iets anders als de traditionele kleuren. Groetjes Anita

    ReplyDelete
  13. Schattig, zowel de slofjes als de kaart!

    ReplyDelete