Te koop

Monday, March 6, 2023

Brandweerdeken deel 7

Tja, de één vond het moeilijk en de ander had het al gezien bij de reacties...
En weer anderen vonden het wel erg klein om te kunnen zien. Ik snap het, maar kon echt niet meer laten zien omdat het anders wel heel gemakkelijk zou zijn!


Het waren inderdaad de pootjes van de ladder die je de vorige keer een heel klein stukje kon zien!
Maar het had nog heel wat voeten in de aarde voordat het zover was...


Ik had nl. verschillende plaatjes gezien waarbij je de ladder tegen de zijkant zag en ik vond dit gaaf om op deze manier in de deken te brengen.
Guus en ik bedachten dat de ladder dan tegen een huis kon staan.
Ik haakte verschillende proefstukjes, maar de ladder kwam echt niet goed uit de verf.
Daarna haakte ik hem gewoon 'en face' en dat oogde veel beter. Vooral toen ik 2 stokjes naast elkaar haakte.




Maar ja, om nu zomaar een rijtje ladders te maken, zwevend tegen de achtergrond...
Dus ik bedacht dat er een huizenrij moest komen met ramen en deuren. 



Het proeflapje viel goed uit en daarna heb ik het patroon op de pc gemaakt. Ik doe dat met een tabel, maar het kan ook in Excel.

Pas toen ik een eind onderweg was met dit gedeelte, bedacht ik dat het leuk zou zijn om brandweerslangen te punniken en ze erop te zetten. Gelukkig heb ik zo'n molentje en Guus en ik hebben ze samen gemaakt. Aan het uiteinde heb ik nog een grijze spuit gehaakt.


De slangen heb ik handmatig met naaigaren vastgezet en dat ging nog niet eens zo gemakkelijk.
Maar we zijn tevreden!


En dan nu voor de laatste keer het raadsel... Wie durft?


20 comments:

  1. Jullie zijn samen druk met de deken. Guus zal het wel heel mooi vinden. De ladders waren weer een heel gedoe, maar dat is de uitdaging. Ik denk dat het afzettingen zijn, met die rood/witte balken. Je ziet nu de pootjes. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  2. Wat leuk dat jullie samen de brandweerslangen punniken. Het wordt steeds mooier. Ik gok dat je nu de bovenverdieping op t huis zet met wat uitslaande vlammen.

    ReplyDelete
  3. Oh, ja en dat patroon mag je straks wel gaan uitgeven. Er zijn vast veel liefhebbers voor;)

    ReplyDelete
  4. Een hekwerk om mensen op afstand te houden zou kunnen dat komt het eerst bij mij op maar......ik denk dat het heel anders wordt.
    Een hekwerk lijkt me niet zo passen. Of een afzetlint erbij. Weet je wat .......ik wacht wel lekker af het is een prachtdeken en ook eenthe die niemand heeft 😅

    ReplyDelete
  5. Wat veel mooie extra details! En leuk dat Guus zelf ook zo nauw betrokken is bij het maken!

    ReplyDelete
  6. Wow! Die slangen zijn wel een hele goede toevoeging.

    ReplyDelete
  7. Supergaaf, deze hele deken is een groot spektakel! Wat zal Guus trots zijn op zijn deken (en op zijn knappe oma!)
    Ik denk dat nu de zolderverdieping volgt, waar de vlammen uitslaan, anders hebben die ladders daar niet zoveel zin, tenzij de brandweermannen hun klus al geklaard hebben.

    ReplyDelete
  8. Wat leuk voor Guus dat hij ook mee kon helpen om wat aan zijn deken toe te voegen.

    ReplyDelete
  9. Super, SUPER leuk.
    Wat ben jij een volhouder zeg en niet voor 1 gat te vangen.
    Ik denk dat er nu ramen komen, waar waarschijnlijk de vlammen uit zullen slaan.
    Ik ben zeer benieuwd.

    ReplyDelete
  10. Wat mooi geworden, echt weer een perfecte aanvulling op het deken.
    Wat ik ook zo leuk vind is dat je het samen met Guus bespreekt en dan plannen maakt. Ik weet echt niet wat de volgende stap zal zijn, ik laat me verrassen. Groetjes Anita

    ReplyDelete
  11. Ik denk ook dat het ramen met uitslaande vlammen worden of huizen die in de brand staan...

    ReplyDelete
  12. Ik durf niet maar laat mij verrassen. Ik kijk steeds weer vol bewondering wat je gemaakt hebt. Leuk hoor in overleg met Guus de deken samen stellen.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  13. Tja, wat zal de volgende rij zijn.... denk dat het ramen zijn van de huizen....
    Eigenlijk moet er ook nog brand zijn, maar om dat nou bij alle huizen te doen zou een beetje overdreven zijn.
    Punniken!!!!
    Geloof het of niet, Theo en ik hadden het er vrijdag over.
    We wisten allebei niet meer hoe dat moet.
    Het opzetten en daarna... geen idee.
    Wel dat het op een klosje ging met 4 spijkertjes er in en een veiligheidsspelt om de steekjes over de spijkertjes te wippen.
    We hadden thuis geen geld voor een echt punnikpaddenstoeltje.
    Restjes wol scoren en op school meten wie de langste had :-)
    Heerlijk die nostalgie...

    ReplyDelete
  14. Ja hoor, ik zie een blogbericht 😉. Ik had net je Instagrampost gezien en bewonderd; prachtig die slangen! Wat leuk dat je die samen met Guus hebt gemaakt.
    Je hebt aan deze rand een hoop werk gehad, maar het was echt de moeite waard, hij is prachtig geworden!
    En die rand erboven? Het lijken me ramen waar mensen uit gered worden. (Maar dat is vast veel te moeilijk om te vertalen. Alhoewel, je hebt me al vaker verrast ☺️)

    ReplyDelete
  15. Wat een werk aan de deken voor Guus maar het leuke is dat hij er zelf aan mee kan helpen. Behalve die deken maak je ook herinneringen, dit vergeet hij nooit meer.

    ReplyDelete
  16. Deze rand was dus ook een hoop denkwerk weer maar het
    ziet er fantastisch uit. Nog een rand???? Uhhh misschien
    worden er huisdieren bevrijd uit de brandende huizen?????

    ReplyDelete
  17. Bijzonder omzet samen met Guus te maken. Het wordt echt zijn deken!

    ReplyDelete
  18. Wat wordt het een schitterende deken !

    ReplyDelete
  19. Ik denk ook aan ramen van een huis. Net als de andere dames, vind ik het een geweldig project met vooral de enthousiaste medewerking van Guus als extraatje. Hij denkt en doet echt goed mee. Bovendien heeft hij ook goed door, dat zijn oma graag ook andere dingen tussendoor doet. Die babysokjes zijn zó beeldig!

    ReplyDelete
  20. Wat een geweldig leuke deken wordt dit toch!

    ReplyDelete