Te koop

Tuesday, February 28, 2023

Wiegendekentje

Van een aangetrouwd nichtje kreeg ik de vraag of ik een dekentje wilde haken voor de wieg of kinderwagen. Nou, daar ben ik altijd wel voor in!
Bij navraag bleek ze (gelukkig) precies te weten wat ze wilde en ze bestelde dit pakket bij Wolplein.


Diezelfde avond begon ik er al aan... Eigenlijk niet helemaal volgens de belofte die ik aan Guus had gedaan. Want die week zag hij de hoeveelheid (gekregen) garen op zijn logeerbed liggen ...


Met een zucht zei hij toen: 'Oma, je gaat toch niet weer iets nieuws maken? Eerst moet mijn Brandweerdeken af...'
Terwijl we samen naar boven liepen om alle bollen netjes te sorteren in de boekenkast, beloofde ik hem eerst zijn deken af te maken. 


Intussen haakte ik afwisselend aan beide dekens en kwam de muts van tante Mien er ook nog tussendoor... 
Maar Guus heeft er gelukkig niks van gemerkt, want reken maar dat hij er op terug gekomen was.
Tegen mezelf zeg ik maar dat ik in elk geval niet die bollen aangebroken heb die op zijn bed lagen... En ja, nichtje was over 5 weken uitgerekend!


De afwisseling van beide dekens was juist leuk. Dit dekentje is gehaakt met zachte katoen en op naald nr. 3. Helaas klopten de afmetingen niet die waren aangegeven op de beschrijving.
Het zou ongeveer 70 bij 85 moeten worden, maar ik kwam uit op 60 bij 72....
Omdat ik van elk bolletje nog wat over had, heb ik nog een herhaling van de 5 kleuren gehaakt. Dat lukte met sommige kleuren maar nèt, was spannend hoor. Uiteindelijk kwam ik op een lengte van 87 cm uit. 

Uiteindelijk was het dekentje precies op tijd klaar en is de kleine Sarah inmiddels geboren!

19 comments:

  1. Oh, wat een prachtige deken! Een schrale troost voor Guus: de deken is wél in brandweerkleuren....

    ReplyDelete
  2. Wat een mooie kleuren en heerlijk zo n patroon ben ff de naam kwijt. Ik heb zoiets al vaak gebruikt. De deken van Guus ja dat komt wel goed met deze brandweerman in de dop.
    Afwisseling is vaak ook het beste om gemotiveerd te blijven.

    ReplyDelete
  3. Mijn ervaring is ook wel, dat een pakket vaak niet klopt. Dat is helaas ook bij quilts zo. Gelukkig kon je er nog een stukje aanhaken en werd het een prachtige deken.

    ReplyDelete
  4. Oooooh, prachtig!!
    Wat een mooie kleuren, héél warm.

    ReplyDelete
  5. Prachtig dekentje, mooie kleuren! En Sarah heeft er vast veel plezier van!

    ReplyDelete
  6. Wat een beeldig dekentje is het geworden! Mooie kleuren, heel wat anders dan blauw of roze, hoewel ik dat ook mooi vind.
    Sarah ligt er prinsesheerlijk onder inmiddels.
    Nu snel verder aan de brandweerdeken, anders is Guus straks boos op oma.

    ReplyDelete
  7. Wat een leuke kleurstelling voor dit dekentje. Sarah zal er lekker onder liggen. Met mijn winterdekentje was dat ook zo, korter en smaller dan patroon. Losser gehaakt had ik niet mooi geworden. Mijn dekentje hoefde ook nergens over te liggen, alleen voor de sier, dus andere maat was niet zo erg. Guus zal inmiddels zijn deken ook wel hebben, maar wat een wijsneus, haha. Hij zag de vlammen niet gedoofd worden door een halve deken. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  8. Wat een heerlijk en mooi delentje voor de kleine Sarah. Leuk dat je met een kant en klaar pakket aan de slag mocht. Ik begrijp Guus helemaal, maar een beetje afwisseling voor ona is natuurlijk wel erg fijn 😉

    ReplyDelete
  9. Sarah ligt vast héérlijk onder zo’n mooi dekentje.

    ReplyDelete
  10. Het is een prachtig dekentje geworden, de kleuren vind ik echt heel mooi. En weer eens iets heel anders dan roze voor een meisjesbaby.

    ReplyDelete
  11. Wat een schattig dekentje heb je weer gemaakt. Leuk dat je een manier gevonden hebt om Guus tevreden te houden. Zo leuk om hem op een goede manier om de tuin te lijden. Dat kan nog op deze leeftijd.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  12. Wat een beeldschoon dekentje, de kleuren zijn zo mooi. Hier heb je echt iemand blij mee gemaakt.

    ReplyDelete
  13. Het is echt een JUWEEL geworden Elizabeth, wat een pracht
    van een dekentje, en wat goed van je dat het met een restantje
    toch nog een heel mooi formaat is geworden. En puzzelen met
    wolletjes is jouw zeker toevertrouwd dat zie je maar weer, TOP!!!

    ReplyDelete
  14. Prachtig. En precies op tijd voor Sara

    ReplyDelete
  15. Wat een mooi dekentje heb je gemaakt, het nichtje heeft smaak! En qua kleurtjes lijkt het of je aan 2 brand(weer)dekentjes werkte, maar daar zou Guus het niet mee eens zijn geweest, haha.

    ReplyDelete
  16. Ook weer zo'n geslaagd project. Die Sarah boft maar.

    ReplyDelete