Te koop

Tuesday, February 14, 2023

Junk Journal ... en nu verder...

Over de kaft van mijn DD Junk Journal was ik wel tevreden, maar over de inhoud niet. 
Dat de bladzijden overdwars zitten vind ik niet erg, maar als je een artikel van 2 pagina's op deze manier in elkaar vouwt, klopt er niets meer van. Het moest dus anders...
Dankzij jullie tips en sturing via vragen, kreeg ik wat ideetjes!


Ik heb eerst gekeken naar wat ik echt wil gebruiken in dit boekje. En daar heb ik een soort katern van gemaakt. Verschillend papier en formaat, soms gescheurd, soms gesneden...
Lekker junk!


Ik wil het boekje vooral een "Daphne's Diary" - achtige uitstraling geven en heb gezocht naar tinten die matchen met de kaft, in dit geval dus allerlei oudroze, beige en camel tinten.



Nu kan ik per katern aan de slag gaan en vandaag laat ik de pagina's zien die gaan over hartjes naaien.

Er stond een artikel in het gebruikte nummer voor de kaft en het sprak me aan omdat ik zelf jaren geleden een beetje op dezelfde manier bezig ben geweest.

Ik knipte alle kleine plaatjes uit die bij het artikel stonden, maar probeerde ook de leuke stukjes tekst aan de achterkant te bewaren, want die wilde ik ook ergens in dit katern hebben.

Hieronder laat ik de bladzijden zien. Het is allemaal nog lang niet 'af'..., trouwens... wat heet 'af'... 
Zo af en toe voeg ik weer iets toe en zo zal het met de andere katernen ook wel gaan. 
Het kan groeien!



Het gebruik van verschillende afmetingen papier is nieuw voor me en ik moet nog even wennen. 
Maar het heeft wel iets, vind ik ... Net zoals hoogteverschillen in je tuin.



Dit is zo'n pagina waarvan ik denk dat ik er later nog iets bij ga schrijven...


Onlangs bij de kringloop had ik wat washi-tapejes gevonden en ik kon ze nu meteen gebruiken.
Op de linkerbladzijde heb ik achter de tekst een oude agenda pagina geplakt. Ik haal die dingen soms helemaal uit elkaar en het levert leuk materiaal op,


De linkerpagina bleef tot het laatst toe leeg; ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik er mee aan moest.
Tot ik opeens aan mijn eigen lapjesvoorraad dacht...
Rechts heb ik de plaatjes met washi-tape omlijst.


Een quote erbij vind ik altijd leuk, maar helaas wilde mijn Tombow pen niet meer meewerken en moest ik een andere marker kiezen. Laat die nu gaan vlekken... 
Maar door de chalk valt het niet zo op, gelukkig.


Het lijkt er op dat ik de smaak te pakken heb 😋

12 comments:

  1. Je hebt zeker de smaak te pakken. Leuk om met dapnes zo bezig te zijn ik heb er een paar en heb ze bewaard voor de knutselmeisjes.
    Er staan altijd mooie plaatjes in.
    Mooi boekje eer van je werk

    ReplyDelete
  2. Je hebt het al goed op de rit! Die verschillende paginaformaten zetten je echt aan het denken, vind je niet? Echt een boekje om nog een tijd mee verder te gaan. Veel plezier ermee.

    ReplyDelete
  3. Wat leuk dat je al doende tot een bevredigend resultaat bent gekomen en dat er nog ruimte is om met de tijd wat toe te voegen.

    ReplyDelete
  4. Zo’n boekje geeft heel veel uren knutselplezier.

    ReplyDelete
  5. Leuk dat je nu weet wat je wilt met het DD boek. De pagina’s heb je mooi gevuld. Op veel filmpjes zie ik die ongelijke pagina’s, dat heeft wel een bijzondere uitstraling. Wat ik er van zie, is dat zo’n afmeting of soort papier je anders laat denken over de invulling. Fijn dat je weer een goed gevoel hebt bij het ‘papierwerk’. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  6. Met papier werken is niet zo mijn ding maar ik vind het geweldig wat jij er allemaal mee doet.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  7. Heerlijk dat zoeken naar de juiste plaatjes en kleuren.
    Lekker knippen, neerleggen, schuiven en vastplakken.
    Daarna versieren met van alles.
    Zelf hou ik erg van glitter :-)
    Net zo lang door gaan tot je helemaal tevreden bent.
    Ja en wanneer is dat?

    ReplyDelete
  8. Wat ontzettend leuk allemaal! Je hebt beslist de smaak te pakken.

    ReplyDelete
  9. Nou ik kan je wel zeggen Elizabeth dat je de smaak ZEKER te
    pakken hebt, het begint nu al geweldig te worden. Vooral de
    wijze waarop je werkt, lekker los en nonchalant. Juist door
    buiten je comfortzone te treden ontstaan er leuke spannende
    creatie', en letterlijk alles is dan mogelijk. Heel leuk om dit te
    volgen, en ik kijk al uit naar het vervolg!!! Succes!!!

    ReplyDelete
  10. 'Lekker junk', wat een leuke kreet! Daaruit spreekt heel veel plezier en dat is ook te zien aan je foto's.
    Fijn dat je het 'uitgevonden' hoe je de inhoud helemaal Elizabeth kunt maken.
    Door het kleurenscala beperkt te houden, heb je er een mooi geheel van gemaakt.
    Het verschillend formaat van de bladzijden maakt het geheel wat speelser en dat past dan ook weer bij het gebruik van diverse kleinere afbeeldingen etc .
    Ik vind het allemaal echt bij je passen, je stijl is goedherkenbaar!
    Veel plezier met verder spelen!

    ReplyDelete
  11. Zo te lezen, zit je er echt weer helemaal in. Het enthousiasme spat ervan af.

    ReplyDelete