Te koop

Saturday, February 11, 2023

Brandweerdeken deel 4

Dat was deze keer geen gemakkelijke opgave om te raden wat er te zien zou zijn in deel 4.
Maar  Angélique had het goed, ze schreef 'Ik heb geen idee wat de volgende afbeelding wordt, ik dacht eerst letters, maar nee dat is het niet.' Dus wèl, Angelique!



Maar ik vond het leuk om de naam van Guus ook op de deken te zetten. Achteraf zei DH "je had 'voor Guus' moeten doen"... Tja, dat was zeker ook leuk geweest!
De bijlen zijn niet helemaal naar mijn zin geworden en dat komt ook omdat ik afgeweken ben van mijn proefstukje en ontwerp. 
En Guus vond dat de letter u nog een streepje miste rechtsonder... 


Dit blok is deze keer wel bijna helemaal in mozaïek haaktechniek gemaakt. Alleen het grijze stuk van de bijlen is gedaan met een losse toegevoegde draad.


Rara, wat komt er boven de naamstrook?




18 comments:

  1. Wow een echte Guus deken !! Het raadsel kan ik niet oplossen. Ik denk even in duplo ......een balk met zwaailichten ?? Maar wie weet heb jij toch nog iets anders bedacht.. ik wacht het nieuwsgierig af.

    ReplyDelete
  2. Haha, ik vind vooral de commentaren ACHTERAF wel grappig.
    Jij je best doen om mooi iets te halen en komen er mensen om je heen later met ideeën...... daar heb je echt iets aan😉.
    Tja, raden wat het volgende wordt, ik ga nog eens goed kijken......

    ReplyDelete
  3. Haha, door de bijltjes dacht ik dat het geen letters waren, pure misleiding, hahaha.
    Wat wordt het toch geweldig!
    Ik denk weer aan brandkranen voor de volgende rij. Guus zal niet kunnen wachten tot de deken af is, of is hij dat inmiddels al en ligt hij er al heerlijk onder?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nee, de deken is nog niet af! Maar ik ben al wel een stuk verder dan dat ik vandaag laat zien...

      Delete
  4. Wat zullen die jongetjes trots zijn op hun oma!!!!

    ReplyDelete
  5. Pionnen?
    Guus is wel streng voor oma hoor, maar hij weet waarschijnlijk niet beter dan dat de U maar op één manier geschreven kan worden? Je bent te streng voor jezelf wat de bijlen betreft, ik vind ze mooi!

    ReplyDelete
  6. Een echt Guus, de brandweermannen. Heel mooi. Ik denk aan een brandalarmknop. Goed weekend, Dientje

    ReplyDelete
  7. Voor Guus was leuk geweest, van Guus had ook gekund, GUUS GUUS vind ik ook heel goed kunnen. En de hoofdletter U die ik nu tik is precies zoals de U's die je gehaakt hebt. Ik laat me weer verrassen als de volgende aflevering online komt. Ik vind het super leuk om te volgen!

    ReplyDelete
  8. Leuk dat je de naam van Guus erin verwerkt hebt. Geen idee van de volgende rand.

    ReplyDelete
  9. Een echte Guus deken, wat zal hij trots zijn, ook al vindt hij de U niet helemaal goed. Hij heeft hem natuurlijk anders geleerd.
    De volgende rand??? Echt geen idee hoor, je laat er helemaal niks van zien, dat is niet eerlijk.
    Ik wacht het af :-)

    ReplyDelete
  10. O ja, zie toch een klein stukje, maar kan er geen chocolade van maken.

    ReplyDelete
  11. Ohhh maar dat is heel leuk de naam van Guus erin te
    verwerken. Vind je bijlen toch echt wel geslaagd hoor.
    Maar ja,.............waar ga je ons en zeker Guus nu nog
    mee verrassen??? Misschien nu dan een ladder, ha ha,
    ben hee benieuwd!!!

    ReplyDelete
  12. Wat een mooi stuk deken heb je weer gehaakt. Leuk dat zijn naam erin staat. Guus zal wel blij zijn met zo'n knappe en lieve oma.

    ReplyDelete
  13. Het wordt steeds leuker, een deken met zijn eigen naam erop.

    ReplyDelete
  14. Wat een leuke deken voor Guus. Ik denk dat de waarde van een eigen deken door Oma gemaakt door Guus nog niet te bevatten is, ik hoop dat hij zich dit later nog herinneren kan. Een deken met zoveel liefde en aandacht gemaakt.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete