Te koop

Saturday, February 25, 2023

Brandweerdeken deel 6

Ja hoor, jullie hadden het deze keer allemaal goed geraden... Brandweermannen in de volgende rand!


Nou, dit heeft me wat hoofdbrekens gekost hoor. 
Eerst heb ik wat pixel plaatjes verzameld van de mannetjes, maar dat waren er niet zoveel en ze waren ook niet echt bruikbaar.

Uiteindelijk werd deze het uitgangspunt, maar hij was veel te groot.
Je kunt wel blokjes tellen, maar ik moest ook rekening houden met de haaktechniek.

Bij het maken van de teltekening ben ik onderaan begonnen. Hoe verder ik kwam, hoe lastiger het werd. 
De schouders en het vooral het hoofd met de helm moesten een aantal keren worden aangepast. 

En toen kwam het proefhaken; ook daar werd er nog van alles veranderd.
Uiteindelijk was ik tevreden en kon het echte werk beginnen.

Maar je hoort me niet klagen hoor... ik vind het juist hèèl erg leuk om te doen!
Marga vroeg de vorige keer hoe ik op het idee kwam van zo'n deken...
Omdat Guus een brandweerkamer heeft en ook allerlei brandweerspullen vond ik het leuk om een passende deken te maken. 
Ik ben gaan nadenken wat er allemaal bij het onderwerp zou passen en daar heb ik plaatjes van verzameld. 


De brandweermannen zijn grotendeels in mozaïek haaktechniek gemaakt, maar er zijn ook losse draden mee gehaakt voor de gele strepen en de helmen. De zwarte lijnen zijn er later op gemaakt; de ritssluiting met een lossenrandje en de streepjes onder de armen zijn stiksteekjes.
De ogen en de mond zijn geborduurd!

En dan de volgende 'raad sessie'... Ik laat weinig zien; het is volgens mij gemakkelijk te zien!

21 comments:

  1. Makkelijk te zien? Ik zie het niet :) Ik wacht het dus maar weer af.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maar als ik iets meer laat zien, verraad ik het meteen...

      Delete
  2. Wat een stoere mannen, zo ontzettend gaaf! Ik geloof onmiddellijk dat het heel leuk om te doen is, zou ik ook vinden. Ik vind het enorm knap van je.
    Volgens mij volgen nu de ladders, maar er is wel maar een heeeeel klein stukje te zien.

    ReplyDelete
  3. Wauw!! Knap werk.
    Makkelijk te zien..... ik dacht banden te zien, dus auto's, maar die heb je al, toch.
    Ik ga mee met Angélique, ladders.

    ReplyDelete
  4. Geniaal hoe je het allemaal bij elkaar zoekt .
    Ladders ja dat kan. Ik heb even met anderen meegelezen ha ha prachtig zijn je brandweermannen

    ReplyDelete
  5. Och wat word hij prachtig weer een super mooie rand.
    Een knap stuk werk heb je geleverd.

    ReplyDelete
  6. Het wordt een schitterend geheel! En eerlijk gezegd had ik de volgende rand niet geraden, het is dat anderen me voor zijn ...

    ReplyDelete
  7. Wat zijn ze stoer die brandweermannen. Leuk geworden. Ik vind de gehaakte poppetjes aardiger kijken dan het pixelmannetje. Op naar de volgende serie. Hoeveel volgen er nog? Je bent al zo’n eind op weg. Fijn weekend, Dientje

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wollige mannetjes zijn altijd aardiger:) Er komen nog 2 delen!

      Delete
  8. Wat een mooie rode mannekes! Ze zien er vertrouwenwekkend uit, precies zoals dat hoort bij brandweermannen. Knap dat je het ontwerp zo goed voor elkaar hebt gekregen.
    Wat je nu haakt? Ik weet het niet; ik heb de foto vergroot maar zie alleen twee kleuren grijs; ik geef me over en wacht geduldig tot het volgende dekenbericht 😉

    ReplyDelete
  9. Zo mooi gelukt die brandweermannen/vrouwen.
    Ze zien er ook zo stoer en vastberaden uit.
    De nieuwe rand, daar zag ik niks in, maar ik heb even bij de anderen gelezen, heel onsportief natuurlijk, maar ladders lijkt me wel heel goed kunnen :-)

    ReplyDelete
  10. Brandreermannen dat was de naam die onze kleinzoon gaf aan de brandweermannen van de brandweer garage bij hun in de straat.
    Jou brandweer mannen zijn wat kleiner en vriendelijker om te zien.
    Mooi geworden hoor en ik laat mij verrassen wat het volgende zal zijn.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  11. Zo ontzettend leuk en knap bedacht en gemaakt! Ik denk dat je ladders maakt in de volgende rij.

    ReplyDelete
  12. Geweldig, wat wordt het leuk. Ik ben benieuwd wat Guus er allemaal van vindt.

    ReplyDelete
  13. Ik blijf hem echt geweldig vinden. Ik vermoed dat er nu ladders gaan komen.

    ReplyDelete
  14. Ongelooflijk knap wat je weer voor elkaar hebt gekregen
    Elizabeth, en wat een prachtig resultaat deze mannetjes.
    Tsja.....uhhh.....nee kan het nog niet zien ook a zeg jij dat
    het makkelijk te raden is, je bent een plaaggeest, 🤣

    ReplyDelete
  15. Echt zo geweldig gemaakt, en wat een geduld heb je!!

    ReplyDelete
  16. Prachtig, schitterend, mooi, formidabel, héél creatief bedacht........enz !
    Er zijn zoveel woorden van toepassing.

    ReplyDelete
  17. Ladders op de volgende rij? Ik vind het ontzettend knap van je hoe je dit allemaal uitwerkt!

    ReplyDelete