Te koop

Monday, February 27, 2023

Guus doet klusjes

 Vrijdagmiddag kwam er een appje van schoondochter Petra, en er verscheen een fotootje...

En meteen erna kwam er een spraakberichtje van Guus: 'Oma, mag ik klusjes komen doen?'

Nou, dat kwam wel goed uit en ik keek even wat hij zou kunnen doen. 
Hij had in de voorgaande dagen ook al geholpen met takjes oprapen in de boomgaard (na de snoei) en met stukjes gezaagde wilgenstam opstapelen in de schuur.

'Oké, plantjes water geven, een optreden verzorgen en een mooie tekening voor mij maken', sprak ik in.
'En dan krijg je 5 euro'...

Het bleef even stil en toen kwam er weer een spraakbericht van Guus 'voor 6 euro doe ik het! Het is voor het goede doel'...


O, wat moest ik lachen! 'Gaan we onderhandelen, Guus?'
'Mijn papa zit mij op te stolen', verklapte hij.
Als ik het al niet dacht! Onze Arthur is een zakenmannetje en weet precies hoe hij dat moet aanpakken.
Natuurlijk ging ik voor de bijl, nadat ik mijn contante centjes had geteld...


Om 3 uur werd Guus gebracht, glunderend van oor tot oor uit de rugzak van school stak een rolletje.
Guus heeft een gloeiende hekel aan kleuren, maar is er helemaal voor gegaan. Dit heb ik nog nooit van hem gezien. 'Echt Cars, oma...' 


Dit kun je hem wel toe vertrouwen hoor. Hij geeft de plantjes allemaal een heel klein beetje water en als hij morst, poetst hij het meteen weg.
Intussen kletsten we wat en vroeg ik of hij wist waar hij de klusjes voor deed. Nou, natuurlijk wist hij dat! Voor de aardbeving in Turkije... Maar wat is dan een aardbeving? Hij ging het even voordoen...
En heb je er dan foto's van gezien? Nee, een filmpje! En ik ben blij dat het hier niet gebeurd, want dan heb je geen huis meer oma...



En toen was het laatste klusje aan de beurt... Eerst wist hij niet zo goed hoe hij dat zou doen. Maar een week geleden hadden we bovenstaande gitaar bij de kringloopwinkel gehaald, dus toen was het niet zo moeilijk. We besloten om de uitvoering pas te doen als zijn vader hem weer op kwam halen.
Eindelijk was het zover! Maar toen ging Guus zò uit z'n dak dat het hele filmpje mislukte.
Daarom maar even een korte versie van wat hij vorige week liet zien...



17 comments:

  1. Oh, wat een heerlijk kind! Goed gedaan Guus, je weet heel goed waar je het voor doet. Oma heeft een prachtige tekening gekregen, de plantjes zijn blij met hun water en ik heb stiekem meegenoten van je optreden van vorige week.

    ReplyDelete
  2. Geniaal u al goed zaken doen met oma. Heerlijk als ze zo op gaan in hun spel.
    Ik heb ook een logeerkind . Bedacht een leuk spel om vabavond te doen. Nee oma ik ben nu aan het spelen. Er is een nieuwe zak met sprookjes figuren uit de kringloop.
    En ze is er druk mee die Amber.

    ReplyDelete
  3. Geweldig, jullie hebben er een hoop lol aan gehad.

    ReplyDelete
  4. Wat een goed idee van school om de kinderen zo ook een steentje bij te laten dragen. En wat doet hij het leuk!

    ReplyDelete
  5. O wat heerlijk om te lezen. Gewoon genieten ik zie het zo voor me. En heb ik het goed gezien met de Oma pantoffeltjes aan?
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  6. Wat een goed idee om de kinderen klusjes te laten doen voor het goede doel.
    Zo worden ze meer bewust gemaakt dat geld inzamelen ook mensen kan helpen.
    Hij heeft prima klussen gedaan, en zelfs mooi gekleurd.
    Alleen op de gitaar spelen, daar moet hij nog even les van oma voor krijgen :-)

    ReplyDelete
  7. Wat een mooi initiatief en wat een heerlijk optreden.

    ReplyDelete
  8. Zo lief van hem en leuk dat hij helemaal begrijpt voor welk doel hij klusjes
    doet bij oma.

    ReplyDelete
  9. Dit is toch geweldig, klusje doen voor een goed doel, ha ha dat
    hij ging onderhandelen, schitterend. En ik met zeggen dat
    hij het echt PRACHTIG heeft zitten kleuren. En dat filmpje,
    heerlijk om hem zo te zien, ze zijn toch om op te vrete zo lief.

    ReplyDelete
  10. Wat een schat, die Guus.
    Heel goed van hem dat hij er nog een euro bij vroeg.
    Lief filmpje en wat kleurt zijn trui mooi bij de muur.
    En kijk...... de lieve slofjes🥰

    ReplyDelete
  11. Guus is bijna klaar voor een optreden in de Arena. Wat een scheet. Goed om klusjes te doen voor iets wat groter is dan je eigen wereld. Zaken doen zit zeker in de genen, haha. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  12. Wat geweldig leuk is dat, het doel en het optreden, super !

    ReplyDelete
  13. Wat een leuk verhaal. Je kunt wel merken dat jullie het heel goed kunnen vinden met elkaar.

    ReplyDelete
  14. Wat goed om kinderen op deze manier te leren om anderen te helpen! En wat een rijkdom om oma te mogen zijn van zo'n geweldige knul!

    ReplyDelete