Te koop

Thursday, January 19, 2023

Vaak raak

Ja, dat klopt wel als ik op woensdagmorgen de Kringloopwinkel bij ons in het dorp binnenloop...
Nu heeft dat ook wel te maken met het feit dat op maandag en dinsdag de winkel dicht is, maar wel bevoorraad wordt.
Maar ook op de andere openingsdagen van de winkel is het vaak raak.


Ik begin maar met het garen, want als ik de winkel binnenkom, sla ik meteen een blik op de manden in de hoek of daar iets aantrekkelijks uit piept en zo ja, dan stap ik daar als eerste op af. 
Soms nieuwe bollen tegen een sterk gereduceerde prijs of net aangebroken bollen. Ze combineren garens op kleur in zakjes. 
Nu ik 'mijn eigen winkeltje' heb gemaakt met de boekenkasten kan ik bijna geen garen maar laten liggen in de Kringloopwinkel. Toch komt het allemaal van pas, want ik heb al zò vaak gehad dat ik opeens iets wilde gaan maken en daarvoor alleen maar even in mijn eigen voorraad hoefde te kijken. 


Deze strengetjes wol komen uit 2 zakjes, er lagen er wel 5 maar dat vond ik tè bar...

Omdat ik zelf weinig geel heb, en zeker in restjes, heb ik de zakjes met zorg uitgekozen.
Het fijne is dat er ook een aantal dezelfde kleurnummers bij zitten en als je dan voor iets een speciaal kleurtje nodig hebt, dan grijp je nooit mis..

En deze strengen zijn ook uitermate geschikt voor een restjesdeken zoals ik vorig jaar maakte.




Maar ik heb ook een papierhobby en daar moet ik natuurlijk ook altijd even voor snuffelen. 
De laatste tijd tik ik nogal eens stickers voor heel weinig geld op de kop en dan gaan ze meteen mee!


Ik vond een nieuw blokje waar alle stickertjes nog in zaten, 6 vellen totaal voor € 0,30.
Als ik dan thuis kom, vind ik het leuk om de nieuwprijs op te zoeken. Hahahaha, € 0,99 bij de Action...
Ik gebruik de stickertjes in mijn Bullet Journal.


Maar Guus is momenteel ook wèg van stickers plakken! En laat ik nu 2 van dit soort boeken tegenkomen, elk € 0,50. En nieuw zag ik dat ze  5,95 kosten. Nu was er in beide boeken al e.e.a. geplakt, maar dat was niet storend en ook niet veel. 




In het midden zitten 6 pagina's met alle stickers die je nodig hebt om het boek leuk te vullen.


De speelgoedafdeling is ook zo'n gevaarlijke...  Ik heb een zwak voor autootjes en altijd zie ik wel iets bijzonders... En een tweede gereedschapskist is ook geen overbodige luxe; de twee broertjes hoeven dan daarover geen ruzie meer te maken!


En als je dan veel spulletjes hebt op allerlei gebied, is het ook wel handig om die goed gesorteerd te houden en ze ook op te kunnen bergen. Daarom speur ik altijd naar mandjes en ik heb al diverse series van verschillende maten. Reuze handig voor mijn restjes garen op kleur, het speelgoed van de jongens...
Ook van de kleine ladekastjes ben ik fan; vaak gebruik ik ze voor plaatjes op thema of om stansjes in te bewaren. De inhoud varieert hier nogal eens en naarmate ik meer van dit soort kastjes heb hoe beter ik alles gesorteerd krijg!

Na zo'n bezoekje aan de Kringloopwinkel gaat er eerst zoveel mogelijk in een sopje en dan mogen mijn schatten nog een dagje in het zicht blijven staan. De volgende dag krijgt alles een eigen plekje.


17 comments:

  1. Heerlijk dat gesnuffel in de kringloopwinkel!
    Jij hebt wel verschillende afdelingen waar je direct naar toe gaat en je slag slaat.
    Je hebt weer handige en mooie dingen gekocht voor weinig geld.
    Alles een sopje, nou ja, de wol en het papier niet natuurlijk :-)
    Veel plezier er mee.

    ReplyDelete
  2. Dat is leuk shoppen. Ik moet toch eens vaker gaan of naar een andere plaats. Zo’n buit, haha. Veel plezier ermee, gaat vast lukken. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  3. Heerlijk: snuffelen bij de kringloop! Persoonlijk vind ik het ook vaak fijn dat ik niks vind, want eigenlijk heb ik spullen genoeg. Toch is 't leuk genoeg om er wel even rond te kijken. En jij hebt fantastische schatten gevonden.

    ReplyDelete
  4. Je hebt leuke dingen weten te scoren!
    Ik ben van de week ook nog even naar de kringloop geweest. Ik kijk altijd voor naaispullen en kwam een hele mooie grote lap stof voor 2 euro tegen. Daar kan ik mooi een jurk uitmaken.

    ReplyDelete
  5. Kan mij goed voorstellen dat je kunt genieten van die schatten uit de Kringloop. De twee kleinzoons zullen helemaal blij mee zijn. Fijn toch zo'n Oma.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  6. Wat een prachtige vondsten. Heerlijk om zo te kringlopen. Ik ga ook regelmatig even kijken of er wat van mijn gading bij zit.

    ReplyDelete
  7. Ik wil niks meer lezen over jullie Kringloopwinkel hoor!🤣. Wat bof je toch met zo'n goed gesorteerde winkel, ik ben jaloers! 😉

    ReplyDelete
  8. Echt kringloopgeluk voor jou dus. Wij hebben er hier een flink aantal, maar ik kom eigenlijk alleen af en toe bij 1 en bij een andere heel soms, altijd wel met een doel, je kunt het wel eens treffen.

    ReplyDelete
  9. Je bent gewoon een geluksvogel Elizabeth, wat ben je
    fantastisch geslaagd. Opo een gegev moment weet je ook
    precies de weg in een kringloopwinkel en loop je linea recta
    op je doel af. Al die strengetjes ook geweldig gewoon.
    Je zal je een kind in een snoepwinkel gevoeld hebben, haha.
    Geniet volop van deze prachtige vangst!!!

    ReplyDelete
  10. Ha ha daarom heb ik even de kringloop overgeslagen. Maar nu ik aan het opruimen schoonmaken ben. Staat eral weer een tas vol voor de kringloop. Ik geef het af bij de ene deur en ga door de andere deur weer binnen om te koekeloeren:))))

    ReplyDelete
  11. Wat is kringloopwinkels bezoeken toch een leuke hobby. Zo combineer je de en hobby met de andere.
    Ook voor de jongens leuk geslaagd!

    ReplyDelete
  12. Mooie kleuren hebben die bolletjes wol, daar kun jij wel mee uit de voeten, maar de kleinkinderen hebben ook weer geluk met wat oma zag liggen.

    ReplyDelete
  13. Oh heerlijk de kringloopwinkel. En wat een goede vangst!

    ReplyDelete
  14. Heerlijk, zo'n kringloopwinkel waar je voor kleine prijsjes leuke hobbyspulletjes kunt kopen. De kringloopwinkels in mijn regio hebben leuke spulletjes voor ons interieur, maar nauwelijks handwerkspulletjes helaas.

    ReplyDelete
  15. Bij de Kringloop struinen.... voor Corona deed ik dat heel veel, daarna niet meer, maar ik merk dat de gewoonte om even binnen te lopen op zoek naar iets leuks weer terug komt.
    Ik heb de laatste 2 weken veel leuke dingen gezien en ook alweer wat gekocht. 🥰

    ReplyDelete
  16. Ik kan ook nooit om de creatieve hoek heen hier.

    Je bent goed geslaagd!

    ReplyDelete