Te koop

Tuesday, January 17, 2023

Water sort

Water sort is de naam van een spelletje dat ik momenteel heel graag speel. Ik vind het een heerlijk uitdagend spel en het traint je hersenen, maar het is ook verslavend!

Ik heb het spelletje ontdekt in de periode dat ik aan het opknappen was van corona. Ik had toen weinig energie om fysiek dingen te doen en je kunt toch ook niet aldoor haken. 
Het spelletje kun je vanuit de de app store installeren op je telefoon, maar het is ook op tablet of laptop te spelen.

Water sort is een puzzelspel waarbij je water moet sorteren. 
Je probeert het gekleurde water in de glazen te sorteren tot alle kleuren in hetzelfde glas zitten.



Je tikt op een glas om water in een ander glas te gieten.
De regel is dat je het water alleen kunt gieten als het aan dezelfde kleur is gekoppeld en er voldoende ruimte in het glas is.
Verder is het ook belangrijk dat je nadenkt over de volgende stap als je iets inschenkt; wat houd je over en kun je daar weer iets mee?


Bovenstaand YouTube filmpje laat de eerste 10 levels zien en daarna weet je de basis van het spel.
Inmiddels ben ik heel veel levels verder en wordt het steeds moeilijker, al komen er soms ook opeens gemakkelijke levels. Puzzels worden soms herhaald na level 100 en dat is best fijn.



Bovenstaande tekens zie je tijdens het spelen bij elke level staan. De linkerknop gebruik ik nooit, maar hier kun je o.a. het geluid regelen of feedback geven.
Via de volgende knop, met de pijlen, kun je de level opnieuw beginnen. Soms ben je zò verstrikt en denk je 'ik had het anders aan moeten pakken'...
Het kan ook zijn dat je per ongeluk èèn verkeerde stap hebt gedaan en die graag ongedaan wil maken.
Daar is de volgende knop voor; je kunt dit maximaal 5x doen per level.
En dan heb je de laatste knop nog als reddende engel, die geeft je (nadat je reclame hebt moeten kijken) uiteindelijk een leeg kwart glas extra zodat je gemakkelijker kunt overgieten. 

Ken je dit spel en speel je het ook graag?
Of heb je een ander favoriet spelletje?
Ik vind het leuk om te lezen!


20 comments:

  1. Ik heb het spelletje vaak gezien. Echter om te veel verslaving tegen te gaan mag ik maar een spelletje spelen. Gummy Drop is al tijden mijn favoriet. Het is een reis over de wereld met 3 op een rij spelletjes

    ReplyDelete
  2. Ik zie een trailer van dit spel voorbij komen als ik Free Chell doe. Nooit zelf gespeeld, misschien toch eens proberen, haha. Dan kom ik tijd te kort. Groet Dientje

    ReplyDelete
  3. O, ik heb echt verslavingen gehad toen de Nintendo nog in het zicht lag :-) Toch uiteindelijk gewoon maar mee gestopt. En nu denk ik steeds dat ik beter niet zo'n spelletje op m'n telefoon kan doen. Ik besteed zo al genoeg tijd aan m'n scherm, geloof ik. Maar het lijkt mij absoluut een heel leuk spelletje!

    ReplyDelete
  4. Ik ken het niet. Zal het straks eens opzoeken. Ik dam tegen de computer en dat gaat aardig. En ik speel spider solitair. En daar mag ik vijf potjes van doen. Want anders kost het me uuuuuuren.

    ReplyDelete
  5. Als ik hieraan begin blijf ik spelen, dus ik bescherm mezelf even.

    ReplyDelete
  6. Ik heb regelmatig reclame van dit spel gezien als ik Fishdom speel. Het leek mij niet zo boeiend, maar dat is het kennelijk wel. Misschien dat ik het een keer opzoek en uitprobeer.

    ReplyDelete
  7. Deze ken ik met balletjes ik doe de woordspelletjes zoals woordsnack en cody cross triple tile is ook leuk ook nadenken anders zit je zo vast een beetje 3 op een rij. X2 blocks en number match dat is geheugentraining met cijfers :)))))

    ReplyDelete
  8. O o, het klinkt verslavend ... Dus begin ik er maar niet aan.

    ReplyDelete
  9. Ja, ik ken het spel en ik speel het op mijn tablet. Ik heb niet precies dezelfde ap als jij, maar ik heb ook buisjes om te vullen. Eerst had ik er eentje waarbij mannetjes heen en weer renden uit het ene buisje en in het andere buisje, maar dat werkte niet geruststellend; ik werd er nerveus van 🤣. Daarom heb ik maar een andere ap gezocht, die heet 'Liquid Sort Puzzle'. Heerlijk om te doen. Ik ga aan je denken zodra ik het weer speel! 😉

    ReplyDelete
  10. Ik ken het spel niet. Ik heb er geen tijd voor, maar het klinkt wel leuk. Heel vroeger deed ik weleens Mario, maar daar is het bij gebleven. :-)
    Groetjes, Marijke

    ReplyDelete
  11. Ken het spel niet, maar ik heb er ook geen geduld voor. Voor geen enkel spelletje eigenlijk.
    Veel te druk met blogslezen :-)

    ReplyDelete
  12. Ik ben niet zo van de spelletjes maar puzzelen vind ik heerlijk om in de winter te doen. Lezen quilten en alles met naald en draad daar word ik blij van.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  13. Ik heb dat met Mahjong. Als kind speelde ik dat spel heel vaak bij mijn vriendinnetje thuis. Ik herinner me nog precies hoe die stenen voelden (nu weet ik dat dat ivoor was, oeps). Een tijdje terug kwam ik het tegen, en ik wilde het wel eens een keertje spelen op mijn telefoon. Nu speel ik het regelmatig even, niet verslaafd eraan maar het is gewoon even een leuke onderbreking bij de koffie of zo.

    ReplyDelete
  14. Nee, niets voor mij, alhoewel ik graag speel met kinderen en kleinkinderen.

    ReplyDelete
  15. Ik ken het spel niet en ga het ook niet opzoeken want dan ligbik de hele nacht glaasjes te vullen😞

    ReplyDelete
  16. Haha, de opmerking van Corrie, ze heeft wel gelijk hoor. Toen
    ik net begon jou blog te lezen dacht ik eerst eens even kijken,
    nou je snapt het al heb het vast gezet bij mijn spellen, en ging spelen.
    Even snel hoor, 10 levels maar daar raak je inderdaad zeer
    snel verslaafd aan. Zelf los ik vaak allerlei sodoku spellen op en
    dagelijks wel een keertje:

    https://www.mahjongspelen.nl/spel/Mahjongg+dagelijks

    ReplyDelete
  17. Zo hebben wij allemaal wel een spelletje ik hou van woordfeud.

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  19. Wat een rare tekst stond er, het moest zijn: dit is echt niks voor mij, maar ik kan me goed voorstellen dat het verslavend is als je er van houdt.
    Ben benieuwd of het er nu goed komt staan, want er verschijn steeds tekst in het Engels.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maar bij mij was en is er een Nederlandse tekst te lezen hoor!

      Delete