Te koop

Saturday, January 14, 2023

Andere borduurmallen

Omdat ik toch niet helemaal content was met de borduurmallen van de Action (KLIK), bestelde ik een paar andere mallen bij Vaessen Creative van Marianne Design en een dag later had ik ze al in huis en kreeg ik er nog een cadeautje bij ook!

Links zie je een setje snij- en embossingmallen, die ik ook graag wilde hebben.


Wat een verschil met de oude mallen zeg... Daar moet je echt geluk mee hebben. Als de gaatjes er niet goed uit gestanst komen, begin je niks met borduren.


In het pakketje zaten ook nog de nodige foldertjes om je lekker hebberig te maken....
Leuk voor de inspiratie, maar ik kan het prima weerstaan.



Ik stanste een label met de grootste labelmal en daarna legde ik de kleinere mal er op (je kunt hem tijdelijk vastzetten met washi-tape) en met de embossingmat maakte ik het randje erin, dat ik later nog met een kleurpotlood een accentje gaf.
Met de kleine vierkante borduurmal (ook weer even vastgezet tegen het schuiven) werden de gaatjes voor het borduren gestanst. 
Het borduurpatroon van het uiltje vond ik op internet; ik heb trouwens een hele verzameling op dit Pinterestboard...


De restvorm van het kraftlabel van de eerste kaart heb ik weer gebruikt bij bovenstaande kaart.
Het label is een maatje kleiner en alle randjes zijn blauw bewerkt met een inktkussentje; in het echt beter te zien als op de foto.
Dit borduurpatroontje moest ik iets aanpassen om goed op het kleine vierkantje te kunnen maken.


En tenslotte nog een vierkante kaart waarbij ik de ronde mal gebruikte en de witte gaatjescirkel voorzag van een rood inktrandje. 
De stempel 'Gefeliciteerd' was op de kaart mislukt, maar ik heb hem nog een keertje op wit papier afgedrukt en uitgeknipt. Eigenlijk staat dit leuker, vind ik.

16 comments:

  1. Heel verstandig om nieuwe mallen te bestellen. Dan werk je ineens veel prettiger. Je kaarten zijn beeldig geworden!

    ReplyDelete
  2. Goed gereedschap is het halve werk. Wat een leuke borduurpatroontjes. Al borduur ik niet ik ga even koekeloeren op jouw pinterest.
    Leuke kaarten,en wat een techniek voor 1 label dat zijn toch echt juweeltjes.

    ReplyDelete
  3. O wauw, wat een geweldig leuke kaarten heb je gemaakt, Elizabeth! Zo leuk met de kleine borduurwerkjes (waar je vast nog best een tijd mee bezig bent geweest). Maar je hebt ze ook mooi afgewerkt, top gedaan!

    ReplyDelete
  4. Dat heb je goed gedaan, im jezelf zo'n leuk kadootje te gunnen.
    Als je je blijft ergeren aan de mallen heb je er geen plezier meer in.
    Leuk, het extra kadootje, die kan je vast wel eens gebruiken.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Je maakte meteen al 3 hele leuke creaties!!
      Vergeet ik nog te zeggen, maar uit mijn reactie snapte je vast wel dat ik dat wel bedoelde, haha

      Delete
  5. Oh, wat zijn ze weer leuk. Als ik het zie, krijg ik hier ook zin in. Maar dan realiseer ik me dat ik amper materialen voor papier heb, dus geniet ik van de mooie creaties. Ik ben het met Albertje eens dat goed gereedschap het halve werk is. Jij zou je blijven storen aan slechte borduurmallen. Veel plezier met de nieuwe aankopen. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  6. Wat handig met die verschillende maten. Je hebt er weer prachtige kaarten van gemaakt. Ze hebben eigenlijk weinig extra's nodig. De plaatjes doen het.

    ReplyDelete
  7. Wat zijn de kaarten leuk geworden.
    Lijkt me een heel ontspannen werkje en fijner om te doen dan borduren op een lapje van linnen.
    In de tuin kan je toch niks doen momenteel, dus heerlijk binnen zitten met de malletjes.

    ReplyDelete
  8. Wat fijn dat de nieuwe mallen veel beter zijn. Je hebt meteen mooie kaartjes gemaakt.

    ReplyDelete
  9. Het is zo leuk om te zien en te lezen dat je helemaal gevallen bent voor deze nieuwe hobby! Vaessen is altijd lekker snel, gelukkig hoefde je niet lang te wachten. Altijd fijn een cadeautje erbij!
    Mooi zoals je met een kleinere labelmal een reliëf randje hebt aangebracht en hoe je het restmateriaal ook gebruikt.
    Veel plezier met verder borduren, het is er goed weer voor. (Ik hoop dat jullie het droog houden binnen!)

    ReplyDelete
  10. Voor het maken van kaarten zijn deze mallen heel geschikt, temeer daar je er nog van allerlei leuke versieringen omheen maakt. Ik denk dat de ontvangers van de kaartjes blij zijn met zo'n creatief en uniek geheel!

    ReplyDelete
  11. Wat goed dat je nieuwe spullen kocht. Als je iets maakt, moet het leuk zijn om te maken en dan heb je niks aan slecht materiaal. De eerste borduurtjes zien er geweldig leuk uit.

    ReplyDelete
  12. Goed gereedschap is het halve werk.
    Prachtige kaartjes heb je gemaakt, wat zullen de ontvangers blij verrast zijn.

    ReplyDelete
  13. Wat goed dat je jezelf verwend hebt met goedwerkende mallen.
    Het voelt vast als een verademing, na zoveel moeilijk prutsen
    om van die slechte mallen nog iets te maken, wat je overigens
    prima was gelukt werkt dit natuurlijk een stuk aangenamer.
    Je laat al PRACHTIGE resultaten zien Elizabeth, en er gaan
    hier vast vast nog veel meer mooie exemplaren voorbij komen.

    ReplyDelete