Te koop

Wednesday, December 7, 2022

Baby borduurkaarten

Het is een beetje stil hier op mijn blog en dat komt omdat ik heel druk ben met kaarten maken.
Natuurlijk met de kerstkaarten, die ik de laatste jaren allemaal met de hand maak, maar ook met geborduurde kaarten waarvan ik HIER al een voorproefje liet zien.

Ik was blij met de tips voor de stansmachine die ik n.a.v. dit blogbericht kreeg. Intussen zijn mijn platen een heel stuk rechter geworden, alleen het bovenblad durf ik niet in kokend heet water te leggen i.v.m. de bovenkant. Marjan heeft daar zelfs een bericht aan gewijd, mocht je het gemist hebben...

Toen Corrie vorige week bij mij was, had ze haar stansmachine meegebracht en ook haar borduurmallen en nog wat andere snijmallen.
We hebben over en weer zitten proberen met haar mallen en die van mij, zowel met haar kleine Gemini machine als met mijn Big Shot.
We kwamen erachter dat het grotendeels ligt aan de onderling verschillende kwaliteit van de Action borduurmallen. Mijn cirkel was beter, en de labelmal van Corrie sprong er ook positief uit.
Dus we hebben met de beste mallen een voorraadje gemaakt.
Hier links op de foto kun je goed zien dat aan de randen de rondjes er minder goed uitvallen.


Met name 's avonds zit ik te borduren en vooral met lichtere kleuren is het goed te doen bij de lamp.
Overdag probeer ik steeds een uurtje of wat te vinden om de borduurwerkjes af te maken en er een passende kaart van te maken. 


Zoals je ziet, is het niet gelukt om àlle gaatjes open te krijgen. Het moet gemakkelijk gaan, anders scheurt het papier. Ik heb geprobeerd om e.e.a. te camoufleren met het lint...


Dit is een wat stoere en strakke kaart, met een knipoog naar nostalgie vanwege de veiligheidsspeld.
Hier gebruikte ik de grote vierkante mal van Marianne Design. Wat een verschil...; je hoeft maar even te tikken of de rondjes vallen eruit.


Inmiddels ben ik ook allerlei patroontjes aan het verzamelen die geschikt zijn, en omdat het er zoveel werden heb ik maar een speciaal Pinterestboard aangemaakt, dat je HIER kunt vinden.
Bovenstaande kaart is van kraftpapier en alhoewel ik dat erg mooi vind om te gebruiken, ben ik minder enthousiast over de binnenkant. Maar dankzij een paar tips van Daphne heb ik er toch iets gezelligs van weten te maken...



En hieronder zie je dan de laatste kaart van deze blogpost, eentje waar ik dik tevreden over ben.


Hierbij is de labelmal van Action gebruikt in de stansmachine van Corrie.
Na het borduren heb ik de randjes bewerkt met een stempelkussentje.
Het label is ook nog eens uitgesneden met ruitjespapier. De stickers vond ik in een setje bij de kringloop, het lintje en het roosje had ik nog liggen.
Het is een beetje zoeken wat je hebt en wat je kunt combineren. Maar dat maakt het juist leuk.
Ik kom allerlei dingen tegen die ik al bijna had afgeschreven of vergeten was, en die nu weer prima van pas komen!

Eh..., ik ben bang dat ik jullie nog wel een aantal keren 'lastig' ga vallen met mijn nieuwste tic...
O ja, en alle kaarten zijn te koop en de opbrengst is 100% voor Hulp Moldavië.

16 comments:

  1. Prachtige kaarten! Leuk om zo samen met je vriendin bezig te zijn en ook handig: samen heb je dubbel zoveel spullen!

    ReplyDelete
  2. Wat een mooie kaarten, alle vier! Op deze manier combineer je je liefde voor handwerken met je liefde voor papier, daardoor is te zien dat de kaarten met liefde gemaakt zijn, heel mooi gedaan!

    ReplyDelete
  3. Samen wat doen, dubbel plezier !
    En Elizabeth, het zijn prachtige kaarten geworden, complimenten !

    ReplyDelete
  4. Wat gezellig dat jullie samen bezig zijn geweest.
    Het is misschien jammer dat niet alle stansen het goed doen, maar ik moet zeggen dat ik het wel artistiek vind dat niet alle gaatjes open zijn.
    Het geeft het geheel iets speels.
    Je hebt prachtige kaarten gemaakt van je borduurwerkjes. Dat je erg tevreden bent over de laatste kaart snap ik; wat een juweeltje. Het geruite labeltje combineert qua kleur perfect het borduurwerk en de ruitjes combineren mooi met de kruisjes.

    ReplyDelete
  5. Heel gezellig om samen te werken. En als het resultaat dan zo mooi is, ben je helemaal tevreden.

    ReplyDelete
  6. Helemaal de smaak te pakken. Wat is dat toch met ons, haha. Leuke kaarten heb je gemaakt. Heerlijk dat je dat samen kunt doen en ook uitwisselen van gereedschap. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  7. Wat zijn ze allemaal leuk. Ook goed dat je er gelijk een kaart van maakt, anders blijven je borduursels liggen en later heb je er gin zin meer in of geen inspiratie voor.

    ReplyDelete
  8. Oh jee, een hobby erbij, net wat je nodig had, haha.
    Ze zijn leuk hoor, deze serie met borduursels erop.
    Goed idee om een Pinterest bord te maken, zo hou je alles overzichtelijk bij elkaar.
    Wat leuk dat je mijn tip kon gebruiken, het stoort mij niet, de binnenkant maar nu zeker niet (wel gek dat de binnenkant zo anders van kleur is dan de buitenkant hè)
    Kom maar door met je nieuwe tic, ik vind het leuk om te zien.

    ReplyDelete
  9. Ik vind die met de veiligheidsspeld toch het leukst.

    ReplyDelete
  10. Wat zijn jullie samen heerlijk bezig geweest, en wat een
    mooie resultaten. De laatste is inderdaad helemaal af
    alles past perfect bij elkaar. Zo lief die mini borduurtjes.
    Heerlijk even zo'n tik te hebben en voor ons mooi om
    de resultaten te bewonderen.

    ReplyDelete
  11. Wat gezellig en weer een nieuw freubel hoofdstuk :))))

    ReplyDelete
  12. Weer een leuke nieuwe verslaving er bij. Mooie kaarten voor een mooi doel. Super hoor!

    ReplyDelete
  13. Wat een leuke kaarten, de volgende serie is vast voor jongetjes!

    ReplyDelete
  14. Wat proberen uit te vinden wat goed werkt, is eigenlijk ook een onderdeel van het maakproces. Als je dan uiteindelijk een mooi resultaat hebt, dan ben je des tevredener!

    ReplyDelete
  15. Wat een enige kaarten heb je gemaakt.
    Zo leuk om samen verschillende producten uit te proberen, zodat je nu weet wat het beste werkt.
    Grappig dat je er weer een nieuwe verslaving bij hebt :-)

    ReplyDelete
  16. Ik vind het eigenlijk wel mooi, dat niet alle gaatjes open gaan.
    Het geeft een kunstzinnig beeld.

    ReplyDelete