Te koop

Tuesday, December 27, 2022

Kerst borduurkaarten

Ik had mijn kerstkaarten al in november gemaakt, zie vorig bericht.
Maar toen ik de kaartenborduur-tic kreeg, wilde ik natuurlijk ook een aantal kerstborduurtjes gebruiken op een kaart!


Het gaatjeskarton voor deze kerkjes is gemaakt met de Marianne Designmal, die ik toch wel het prettigst vind werken, ook qua afstand van de gaatjes.


Rendieren vind ik ook altijd mooi om te gebruiken in deze tijd van het jaar. Het kaartje rechts heeft een borduurdeel dat ik met een snijmal heb uitgesneden.


De borduurwerkjes van bovenstaande kaarten en ook die hieronder zijn gemaakt met de stansmallen van Action. Na het borduren is het heerlijk om te gaan combineren met papiertjes in bijpassende kleuren en het zoeken naar kleine passende toevoegingen. En zo ontstaat, al proberend en schuivend, een kaart.


Inmiddels zijn er ook al een heleboel andere borduurtjes gemaakt, die allemaal nog wachten om verwerkt te worden op een kaart. 
De borduurspullen heb ik even opgeruimd, want anders kan ik het niet bijbenen...
Ik doe even rustig aan; vlak voor de kerst werd ik ziek en ik dacht dat het griep was, maar ik ga nu twijfelen of het geen corona was. We hadden geen test in huis, maar ik probeer er straks toch eentje te bemachtigen via via... 

11 comments:

  1. Wat een leuke kaarten. Zoals altijd ben je er helemaal ingedoken en heb je weer eer van je werk. Hopelijk heb je gauw uitsluitsel of het Corona is. Sterkte. X

    ReplyDelete
  2. Leuk hoor om er zoveel te maken.
    Die met de hertjes en de touwtjes vind ik het leukste, zo'n touwtje vond ik leuk.
    Oh bah, ziek voor Kerst, dat is niet gezellig.
    Griep of corona, het is beide flink balen.

    ReplyDelete
  3. Wat zijn ze weer mooi, die kaarten van jou. En dan is het zo leuk om te doen dat je bijna niet kunt stoppen. Wat het ook is, Corona of griep, beiden zijn vervelend en je kunt er genoeg last van hebben. Beterschap en hopelijk geen quarantaine. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  4. Ook deze kerstkaarten zijn weer zo leuk. Maar wel bewerkelijk. Zolang je er plezier in hebt is het prima, en als je lekker doorgaat ben je op tijd klaar voor de volgende kerst :-)
    Echt balen om vlak voor de kerst ziek te worden.
    Even een test gaan kopen, of laten kopen.
    Rustig uitzieken dan komt het hopelijk weer helemaal goed.
    Beterschap in ieder geval.

    ReplyDelete
  5. Je kerst borduurtjes zijn erg mooi.Toch maar even testen en even rustig aan.Groetjes Ria.

    ReplyDelete
  6. Wat zijn je kaarten leuk geworden. Beterschap!

    ReplyDelete
  7. Heel persoonlijk om zo'n zelfgemaakte kaart te ontvangen! Hopelijk valt het ziekzijn mee.

    ReplyDelete
  8. Ze zijn heel leuk allemaal. Gelijk heb je om even te stoppen met borduren. Een beetje bij blijven met afmaken is ook wel fijn.

    ReplyDelete
  9. Wat heb je er al veel gemaakt Elizabeth en ik denk ook als
    je daar mee bezig gaat dat je even niet te stoppen bent, hihi.
    Hoop dat je je je inmiddels alweer wat beter voelt en dat het niet
    Corona is geworden. Alhoewel je van een echte griep je ook
    heel erg ziek kan voelen. Sterkte in ieder geval!!!

    ReplyDelete
  10. Wat zijn je kerstkaarten weer mooi, lekker om zo bezig te zijn, maar nu even niet. Hoop dat je je snel weer beter voelt. Wat het ook is, sterkte.

    ReplyDelete