Te koop

Tuesday, December 20, 2022

Christmas trees (2)

Ongeveer een jaar geleden zag ik de prachtige deken HIER op Ravelry. En nadat ik een andere deken had afgemaakt, begon ik ook aan de Christmas Trees. In DEZE blogpost zie je het begin en ik ben nog tot op de dag van vandaag blij dat ik de 3e kleur groen eruit heb gehaald.



Het afgelopen voorjaar en ook deze zomer heb ik er niet aan gehaakt, het voelde mij tè winters aan.
Maar vanaf half oktober heb ik de deken weer tevoorschijn gehaald en haakte ik er weer regelmatig toeren bij, met veel plezier.



Vorig jaar had Corrie al een andere mooie winterdeken gezien en in november is ze daar toch mee gestart!
Het wordt een gecombineerde versie van twee verschillende dekens. De stroken met bomen komen van de Christmas Trees, en de rendieren komen van Winter Wonderland.


Hoe leuk is het dan om samen op te haken...! Maar Corrie had er flink de sokken in en maakte haar deken ook iets smaller en korter dan ik van plan was. En ze wilde hem vòòr kerst af hebben!
Ja, toen moest ik ook aan de bak van mezelf, hahaha...
De kaartenborduur-tic gooide bijna roet in het eten, maar vorige week donderdag kon ik dan toch ook aan de rand beginnen.
Iedere morgen even een stuk rand haken na het ontbijt en overdag zo tussendoor ook een toertje, en dan kom je er wel...


We waren alweer vergeten hoe we die rand bij de vorige mozaïek dekens hadden gehaakt, maar we doen het volgens dit filmpje. We haken rondom halve vasten (net na de kantsteek) en daarna verschillende ronden vasten (alleen in de achterste lusjes) en op de hoek 2 lossen.



De voorkant van de rand hebben we eerst gehaakt, daarna de achterkant. Alle draadjes vallen dan mooi weg. En dan volgt er nog een toer om de beide delen te verbinden.

De deken van Corrie was zaterdagmiddag af...


Later zag ik bij Sandra een link naar een filmpje van Heather en zij begint met halve reliëfstokjes om de steken. Volgens mij heb ik dit ook weleens met een dekentje gedaan. Raar dat je dat toch allemaal weer vergeet...


Afgelopen zondagavond was mijn deken ook af! Het voelde gewoon een beetje vreemd leeg, alsof je een spannend boek hebt uitgelezen en even denkt 'wat nu'?
De deken is gehaakt met Royal van Zeeman, helemaal op haaknaald 5 en de afmetingen zijn 1.10 bij 1.70 m.


19 comments:

  1. Wat was het leuk om zo samen op te haken. En inderdaad vreemd als zo'n groot project dan weer af is.
    Jij kunt er echt helemaal onder kruipen. Hij zou zelfs op een een persoonsbed passen.

    ReplyDelete
  2. Wow wat een prachtige deken mooi garen ook maar dat haak ik altijd op 4 , nou haak ik ook los of heeft dat een andere reden om het op 5 te maken. De versie van Corrie mag er ook zijn wat een abdere kleur al doet. Echt top dekens allebei eer van je werk.😍

    ReplyDelete
  3. O wauw, Elizabeth en Corrie! Wat een prachtige dekens! Natuurlijk word je daar verliefd op 😍

    ReplyDelete
  4. Echt prachtig, een heerlijke winterse deken, lekker warm.

    ReplyDelete
  5. Och jullie dekens zijn prachtig.
    Heel leuk zo die verschillende patronen erin.
    Wat fijn dat je het samen heb gedaan zo stimuleerd je elkaar.
    En zie het resultaad een prachtige deken,

    ReplyDelete
  6. Wat zit je daar gezellig onder je mooie warme deken te haken op de foto.
    Lekker groot om deze winter van te genieten.
    Vind de dekens prachtig, en ook de kleuren.
    Kan eigenlijk niet kiezen tussen groen en rood.... maar dat hoeft ook niet :-)

    ReplyDelete
  7. Oh die is echt mooi geworden. Zo'n warme deken kun je wel gebruiken deze winter. Leuk de verschillende afwerkingen. Geniet ervan.

    ReplyDelete
  8. Wat een mooie dekens! Jammer dat die eigenlijk alleen in deze tijd te gebruiken zijn.

    ReplyDelete
  9. Wat een prachtige dekens. Het leuke van haken is natuurlijk dat je heerlijk onder de deken kan zitten terwijl je haakt.

    ReplyDelete
  10. Wat zijn jullie dekens mooi geworden. Je kan er lekker onder weg kruipen, die van jou dan. Ik vind de rendieren bij Corry prachtig. Het is nu even leeg maar binnenkort hebben jullie vast wel weer wat onder handen. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  11. Wow, een dik compliment voor julie allebei, wat een prachtige dekens!
    Mooi dat ze op tijd klaar zijn zodat jullie er nog een poosje van kunnen genieten.
    Dat 'lege' gevoel snap ik wel: het project heeft de laatste dagen veel aandacht gevraagd (en zat zelfs nog steeds in het hoofd als er even niet aan gewerkt kon worden) en nu ineens valt dat weg. Het geeft ruimte maar voelt ook kaal.
    Nou, ik kan je troosten hoor; er komt vast heel snel weer wat anders in je handen waarmee je lekker bezig kunt zijn.
    Wat een leuke foto van je Elizabeth!

    ReplyDelete
  12. Ze zijn alle twee mooi en lekker kerstig.

    ReplyDelete
  13. Wat een PRACHTIGE dekens hebben jullie gemaakt Elizabeth
    en Corrie, SUPER. Was vast ook heel prettig werken met die kou
    en dan zo'n heerlijke deken die over je benen hangt. Een erg
    leuke foto van jou Elizabeth. De deken heeft ook een mooie maat.
    Heel fijn als je samen met zoiets bezig kan zijn, puur genieten!!!

    ReplyDelete
  14. Wow! wat een ongelooflijk mooie dekens! En prachtig natuurlijk dat het nog voor Kerstmis af is gekomen.

    ReplyDelete
  15. Prachtig zo’n deken en lekker warm, volgens mij ook tijdens het haken.
    Komt goed uit in deze tijd.

    ReplyDelete
  16. Schitterend gem(h)aakt dames! En beide mooi op tijd af. Handig, zo'n rand waarin je al die losse draadjes wegwerkt.
    Erg leuk als je een maatje hebt om samen mee op te werken, zo stimuleer en motiveer je elkaar.
    Als ik bezig ben aan een groter project, ben ik altijd al aan het bedenken, wat het volgende grote project wordt. Zo val ik nooit in die leegte.
    Fijne Kerstdagen!

    ReplyDelete
  17. Prachtig, van jullie allebei! En wat zit je er heerlijk onder. Bertiebo

    ReplyDelete