Te koop

Wednesday, October 12, 2022

Scentchips

 Ik wilde eigenlijk een hele andere titel boven deze blogpost schrijven... Zoiets van 'een aardigheidje' of 'geurbrander'...

Eind augustus had onze jongste zoon een barbeque van het werk en ze hadden gevraagd of dat bij ons in de boomgaard mocht. Geen enkel probleem, we hebben ruimte genoeg en vinden het altijd leuk als anderen daar ook van kunnen mee genieten!
We hoefden helemaal niets te doen, maar natuurlijk zetten we wat stoelen klaar en de grote picknick tafel.



Eén van de directieleden (toevallig ook een neef van ons), had een leuk presentje meegebracht.
In het doosje zaten allerlei geurblokjes, en ik kreeg nog een appje met foto's en beschrijving van de verschillende geuren. 


Maar toen ik ging zoeken naar de naam van de geurblokjes, stuitte ik op wax en daarna op 'scentchips'.
Het schijnt de nieuwe geursensatie te zijn!
Op internet las ik er het volgende over:

Scentchips zijn gemaakt van was en hebben de vorm van een blaadje. Ze worden met de hand gegoten en bevatten voornamelijk natuurlijke oliën en ingrediënten. Voor een optimale geurbeleving smelt je deze in een speciale brander. De chips zijn erg kleurrijk en zijn verkrijgbaar in heel veel verschillende geuren. Scentchips geven een intense geur af die lang in huis blijft hangen. De Scentchips zijn makkelijk te blenden met elkaar. 

Kijk, en nu zie ik het ook op het doosje staan ... Scentchips... 
Wij zaten die avond ook buiten (in de veranda), en natuurlijk gingen we een geurtje proberen!
We begonnen met de donkergroene chip, ik dacht eerst dat het dennegeur was. Maar het was pijnboom. Ze zijn vast familie van elkaar...

De geur is vrij intens, vond ik. En we zaten nog buiten! 
Ik denk niet dat ik ze binnen ga gebruiken. We zijn ook geen fan van geurkaarsen, en dit gaat eigenlijk nog een stapje verder.
Maar voor buiten is het echt leuk en we hadden het idee dat het ook nog de muggen op afstand hield.



De collega's hadden een hele fijne barbeque en wij mochten af en toe een vorkje mee prikken.

13 comments:

  1. Wat een mooie foto van jullie paradijsje heb je bovenaan je blog staan, geeft meteen ook een beeld aan dit blogbericht.
    Wat ontzettend lief van jullie om de barbeque bij jullie te laten plaatsvinden.

    ReplyDelete
    Replies
    1. O en wat werkt je blog lekker snel!

      Delete
    2. Ja, die snelheid is een genot! De foto bovenaan heeft mijn man genomen vanaf het dak, toen hij de schoorsteen ging vegen...:)

      Delete
    3. De snelheid is zeker top. Wat een waaghals is je man 😱
      Maar ik kom hier terug omdat ik vergeten was je te feliciteren, bij deze. Fijne verjaardag!

      Delete
  2. Op de foto bovenaan kan ik zien hoe schitterend jullie wonen.
    Wat een genot om zo'n mooie plekje te hebben en er van te genieten.
    Leuk dat anderen er nu ook van hebben kunnen genieten.
    Toen ik las dat er in die geurblaadjes "voornamelijk" natuurlijke ingrediënten zitten, had ik gelijk mijn bedenkingen.
    Iets is er dus niet natuurlijk, maar ja wat is dat dan?
    Als het goed is staat het ergens vermeld, maar meestal in het Latijn.
    Jammer dat het te sterk is, maar buiten kan dat prima natuurlijk.

    ReplyDelete
  3. Heerlijk al die geurtjes lekker uitproberen.

    ReplyDelete
  4. Een fantastische foto bovenaan je blog, dat was mij ook al opgevallen.
    Tja, ik ben ook niet zo van die geurtjes.
    Jullie tuin is perfect voor zo'n feestje!

    ReplyDelete
  5. Het lijkt wel een feestelijke inwijding van je nieuwe blog ;-)
    Wat zal dat een feestelijke gebeurtenis geweest zijn, leuk
    dat andere ook heerlijk hebben kunnen genieten van jullie
    omgeving tijdens een heerlijke BBQ. Ze hadden een lief
    cadeautje mee genomen. Die geurtjes vind ik binnenshuis
    ook te penetrant maar buiten geeft het zeker sfeer. En het
    is echt een muggen verjager net als wierook

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Ik weet niet of het iets nieuws is. Bolsius heeft al jaren zulke wax stukjes en die zijn ook op natuurlijke basis.

    ReplyDelete
  8. Ik zag de geur dingetjes ook al liggen, maar inderdaad vrij sterk van geur.

    ReplyDelete
  9. Jammer dat ze te sterk geuren. Maar ik denk dat ze bij jullie buiten goed te doen zijn.

    ReplyDelete