Te koop

Friday, October 14, 2022

Botanische kaarten

 

Na de bonenkaarten had ik nog wel zin om nog wat extra kaarten te maken.


Op mijn werktafel lagen nog allerlei papiertjes en op de plank achter mij had ik deksels van schoenendozen staan waarin allerlei kleine rommeltjes zaten zoals oude postzegels, tekststrookjes, cijfers en scheurrestjes.

Alles stond nog klaar, en ook al koos ik deze keer niet voor Marjolein Bastin... de tinten kwamen aardig overeen.

De bladeren op de kaart hiernaast en op de onderste kaart komen van een pagina van een oude Flow.
De stukjes tape zijn al jaren oud en vond ik er mooi bij passen. De bladeren zijn op een achtergrond van scheurresten geplakt.








De kaart hierboven was heel snel gemaakt. De vlinder lijkt misschien op achtergrond papier geplakt, maar het was één geheel als print. De cijfers, de tekst, het halve taartpapiertje en de oude postzegel zijn erop geplakt.


En eigenlijk heb ik dezelfde werkwijze gevolgd bij deze kaart als bij de bovenste kaart.
De hele pagina van de Flow heb ik nu gebruikt en dat bevalt me goed. Geen resten en het werkt snel omdat je al de matchende kleuren en papiertjes bij elkaar hebt.
\

15 comments:

  1. Dat zijn weer prachtige kaarten geworden knap gedaan.

    ReplyDelete
  2. Mooie kaarten die doen denken aan verre, warme oorden.

    ReplyDelete
  3. Zelfgemaakte kaarten blijven leuk!

    ReplyDelete
  4. Soms hoeft het ook niet heel veel werk te zijn om mooie kaarten te maken.
    Leuk zijn ze geworden. Altijd fijn als je mooie plaatjes in bladen vindt die je hiervoor kunt gebruiken.
    Het wordt inmiddels alweer een beetje tijd voor de kerstkaarten, maar die maak je vast niet allemaal per stuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik begin er pas in december aan; anders ben ik echt niet in de Flow... Meestal maak ik er aantal in series.

      Delete
  5. Ik vind je kaarten echt zo gaaf!!

    ReplyDelete
  6. Ze zijn prachtig je kaarten.

    ReplyDelete
  7. Wat een mooie kaarten. Leuk om te lezen hoe je ze maakt. Fijn hè, om een voorraadje te maken. Ik vind je blog trouwens erg mooi geworden.

    ReplyDelete
  8. Het zijn juweeltjes geworden Elizabeth, vooral de laatste
    vind ik SUPER mooi. De kleurencombinatie is echt prachtig,
    maar ook de wijze waarop je alles hebt samengesteld vind
    ik heel fraai gedaan. Heerlijk om een voorraadje te hebben.

    ReplyDelete
  9. Zo Elisabeth het gaat goed met je volgers elke dag weer een paar erbij.

    ReplyDelete
  10. Mooi! En fijn dat je geen restjes overhoudt.

    ReplyDelete
  11. Het zijn weer mooie kaarten geworden. De laatste vind ik prachtig.
    Ik heb niet op de laatste 2 oude blogs gereageerd. Het duurde een eeuwigheid voordat ze geladen waren. Hopelijk zijn met de nieuwe blog de problemen voorbij. Wel even wennen aan de andere layout. Was die andere ook al zolang gewend. Fijne zondag. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  12. Het zijn weer 3 prachtige kaarten geworden. Goed idee om de hele bladzijde van de Flow te gebruiken, de kleuren combineren inderdaad mooi. De postzegels kleuren ook mooi en geven een leuk extra aandachtpunt.
    Nu even over je nieuwe blog; wat een prachtige foto bovenaan. Wat wonen jullie toch heerlijk! Ik moet ineens aan dìe buren denken van het vorige huis; die missen jullie vast niet 😉. Ik heb wel een vraagje: zie ik het goed dat er een trap in het buxus(of heg)vak staat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nee, die buren missen we niet... Al moeten we er nog wel eens aan terugdenken en vragen we ons af wat er van die kinderen is geworden...
      Ja, dat trapje heb je goed gezien! Eigenlijk moet het nu weg gehaald worden, want het is een heel oud trapje en ik ben er zuinig op...

      Delete
  13. Prachtig zijn ze geworden, een feestje voor de ontvanger. Groetjes Anita

    ReplyDelete