Te koop

Friday, October 21, 2022

Pandabeer

De laatste keer dat ik blogde over 'lappenpoppen' was nog op mijn oude blog en dat ging over Manege Wild Horses.

Maar ik heb afgelopen zomer ook een aantal andere lappenpoppen gehaakt, bedoeld als Zorgenvriendje.
De modelletjes komen uit de boekjes van Sascha Blase van Wagtendonk, maar zijn uitgevoerd met een zakje op de rug.

Eén daarvan is dit Pandabeertje, nou ja... zeg maar gerust beer, want het is een flinkerd!

Ik haakte haar met garen van de Wibra. 
Het grijze garen is gemêleerd en had ik al een tijdje liggen. Ik dacht dat het Anne heette. Het is nu niet meer verkrijgbaar.

Het is leuk om dit soort lappenpoppen te haken.
De boekjes heb ik al vanaf 2016 en ik weet nog dat Corrie en ik een aantal van die lappenpoppen hadden gemaakt voor een verkoping. We verkochten er geen één en snapten er niks van.
Daar zaten we met de boekjes; om nu zomaar voor noppes te gaan haken...
Maar nu komen ze goed van pas voor de Zorgenvriendjes!



Het is een beetje lastig foto's maken met die slappe lijfjes en gevulde hoofden...

17 comments:

  1. Ach ja......daar heb ik ook een boekje van. Ik vond ze toen ook al groot uitvallen. Dus er 2 uit gehaakt en nooit verder mee gekomen.
    Want ook ik heb ze nog.
    Ha ha maar de boekjes zijn wel leuk voor de heb en wie weet wat er nog uit voortkomt.

    ReplyDelete
  2. Ach wat een lief zorgenvriendje.

    ReplyDelete
  3. Deze pandabeer vráágt om een kind(je) dat de zorgen wil toevertrouwen!
    Als ze groot uitvallen dan is misschien dunner garen een optie? Of is dat geen slimme opmerking van me?

    ReplyDelete
  4. Dat is een prima opmerking! Alleen vind ik het niet erg als er eentje groter uitvalt...:)

    ReplyDelete
  5. Wat een dot, daar wil toch wel iemand mee knuffelen? Soms is het onvoorspelbaar wat verkoopbaar is of niet. Deze beer komt vast goed terecht. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  6. De beer is erg leuk en fijn om te knuffelen.

    ReplyDelete
  7. Volgens mij is het een prima pop/beer om mee te spelen. Voor de verkoop doet een gevulde knuffel het misschien beter.

    ReplyDelete
  8. Leuke foto's, knap werk. Ja, dat is dan jammer, dat je ze niet verkoopt. Mooi dat jullie nu zo'n goede bestemming gevonden hebben, want ze zijn geweldig!

    ReplyDelete
  9. Deze lieverd haakte ik ook, jaren geleden, voor mijn zoon.
    Wat een lieverd hè?!
    Toevallig kwam ik hem deze week weer tegen, omdat wij aan het opruimen zijn ivm onze "interne verhuizing".
    Van mijn zoon mocht hij wel weg, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen, dus heb ik hem bewaard en mag hij straks in mijn hobby kamer komen wonen.
    Gek hè, dat je ze niet verkoopt, maar het komt denk ik omdat "niet haaksters" het niet begrijpen, wat ze met zo'n slap/lap ding moeten.

    ReplyDelete
  10. Wat een joekel Elizabeth, echt een prachtige kop heeft
    deze Pandabeer. En als je hem binnenkort iets meer te
    eten gaat geven wordt zijn lichaam ook heel mooi.
    Ben verliefd op je je prachtige Singer machine, gebruik
    je hem ook echt? Daar gaat een kindje heel erg blij mee worden.

    ReplyDelete
  11. Wat een lieverd, daar wordt een kindje toch heel blij mee. Je nieuwe blog ziet er prima uit.

    ReplyDelete
  12. Lief beertje, daar is een kindje straks vast heel blij mee.
    Wat een enige naaimachine heb je daar staan !

    ReplyDelete
  13. Wat een lieve beer. Het garen is er precies geschikt voor. Daar zal vast iemand heel blij mee worden gemaakt.

    ReplyDelete
  14. Wat een leukerd! De kleinere heb ik intussen verkocht, maar de grotere... kennelijk spreekt dat slappe lijf niet alle kindjes aan.

    ReplyDelete