Te koop

Wednesday, October 19, 2022

Boerderijdeken (2)

Tweeënhalve maand geleden liet ik jullie het begin van mijn boerderijdeken zien. Dat was nog op mijn oude blog en je kunt het bericht HIER terugvinden.

Deze deken is gehaakt met Mozaïek haaktechniek en meer uitleg daarover kun je ook vinden in het oude blogbericht.


Deel 2 'Achter het hek' was toen bijna af, maar nog niet alle kipjes hadden een snaveltje gekregen. Inmiddels kunnen ze allemaal heerlijk scharrelen hoor.


Deel 3 heet 'Varkens in de modder', met uiteraard een zwarte achtergrond. De snuitjes zijn er later opgezet en de oogjes geborduurd.


Deel 4 heet 'Schapen in de wei' en dat kostte me nogal wat hoofdbrekens. Het viel allereerst niet mee om de vorm van een schaap goed om te zetten in een mozaïek haakpatroon.
En daarna vond ik het niet leuk om allemaal dezelfde schaapjes op een rij te hebben, zoals bij de varkens wel het geval is.
Dus ik haakte 3 verschillende afmetingen op rij en herhaalde dit een aantal keren.
Toen wilde ik er nog details in aanbrengen hier en daar, en probeerde van alles maar was niet helemaal tevreden. 


Het leek me beter om met het volgende deel verder te gaan. Dat is deel 5 'Tractor met aanhanger'.
Eerst was ik van plan om 2 tractors achter elkaar te maken, maar later heb ik het aangepast.


En zover ben ik nu dus... De deken heeft een paar maandjes in de kast gelegen, maar ik wil er nu weer serieus mee verder gaan. 
Als eerste ga ik nu de schapen afmaken. Nou ja, niet afmaken, maar compleet maken...
En daarna komt het nieuwe deel en dat heet 'Koetje boe'...


18 comments:

  1. Dat wordt wel een hele gave deken.
    De kleuren zijn mooi en ik vind het wel echte schapies en ik ben bijna expert ha ha . De kleinste jongetjes hie zouden de trekkers ook helemaal geweldig vinden. Ze zijn ook gek op boerderijdieren.

    ReplyDelete
  2. Geweldig, wat ontzettend knap gedaan! Het ziet er werkelijk fantastisch uit. Ik ben benieuwd naar je koeien en wat je er nog meer bij gaat maken. Maar gaaf wordt het hoe dan ook!

    ReplyDelete
  3. Het wordt een hele leuke deken! Ik vind de kippen geweldig. De schapen kunnen inderdaad nog wat details gebruiken, al is het een hele puzzel hoe je dat het beste kunt doen.

    ReplyDelete
  4. Wat wordt dit een geweldige deken! Hij wordt natuurlijk extra leuk omdat je zelf de patronen maakt. De kippen zien er mooi uit zo met die gele snaveltjes en de varkens zijn koddig. De schapen zijn qua vorm al goed herkenbaar, maar ik begrijp dat je er iets extra's aan wilt doen. De tractor is supergoed gelukt, dat zal wel veel concentratie en telwerk hebben gevraagd.
    Ik ben benieuwd wat er nog meer te zien zal zijn op je boerderij!

    ReplyDelete
  5. Wat een doorzetter ben jij toch!!
    Wat een ontzettende leuke deken wordt dit zeg.
    Ik weet ook niet hoe je de schaapjes "af" kan maken, misschien juist met en heel klein neusje?

    ReplyDelete
  6. Wat ontzettend leuk! Fantastisch dat je dan ook nog verschillende "maten" maakt van bijvoorbeeld de schapen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. O, en nog een toevoeging: schapen blijken ook vaak donkere pootjes te hebben! Zo zou je ook nog variatie aan kunnen brengen, als je aan 't borduren bent.

      Delete
    2. Dat is een goede tip, dankjewel!

      Delete
  7. Zo leuk dat je dit helemaal zelf bedenkt. Wat een denkwerk komt daarbij kijken. Tot nu toe wordt ie al heel gaaf.

    ReplyDelete
  8. Geweldig, wat zullen hier veel kinderen naar verlangen. Mooi boerderij verhaal. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  9. Wat een leuke deken word het lekker afwisselend echt een boerderijdeken.

    ReplyDelete
  10. Schapen afmaken... zielig hoor... en varkens in de modder, maar ze zijn nog steeds zo mooi schoon.. :-)
    Grapje hoor, ik vind het nu al een leuke deken, past echt bij Guus vind ik, denk wel dat ie deze graag wil hebben.

    ReplyDelete
  11. Wat een ontzettend leuke deken wordt dit! Knap hoor, om het zelf allemaal uit te puzzelen.

    ReplyDelete
  12. Wat is dit tot zover al PRACHTIG geworden Elizabeth,
    en ik lees net de reactie van Akkelien, dat wilde ik je ook
    schrijven. Hier vlakbij ons huis lopen veel schapen met kleine
    zwarte puntje op hun oren en zwarte voetjes, ook de neusjes
    zijn zwart. Vraag me niet welk soort het is want dat weet ik
    jammer genoeg niet. Maar ik denk dat dat de toevoeging
    zal geven die je nu mist. Echt een TOP deken!!!

    ReplyDelete
  13. Wat wordt dit een leuke deken, knap dat je dat allemaal zelf kunt bedenken.

    ReplyDelete