Hallo allemaal, hoe maken jullie het in de warmte? Ik hoor veel mensen om me heen een beetje zuchten en puffen. En ik snap het hoor, zeker met de vooruitzichten...
En je zal maar hoog wonen e/of een plat dak hebben... Te warm om iets te doen en te plakkerig om goed te slapen.
Ik ga niet klagen, want er is hier altijd wel een fijn plekje te vinden, zowel binnen als buiten.
En... waar ik vooral heel blij en dankbaar voor ben, is dat ik weer behoorlijk opgeknapt ben.
Vorig week vond ik het proces een beetje stilstaan, maar sinds vrijdag gaat het echt goed!
Maar nu even over het eten. Ik bedacht maandag dat ik geen zin heb om deze week lang in de keuken te staan en die ook nog eens extra warm te maken met kokende en dampende pannen of een oven op 200 graden...
Dus ik ging op zoek naar iets voor warme dagen!
Ik heb de honing-mosterd weggelaten en kipkruiden gebruikt i.p.v. paprikapoeder, peper, zout en knoflookpoeder.
Verder heb ik nog stukjes mango toegevoegd.
Het was smullen!
Behalve de magere spekreepjes heb ik ook nog wat stukjes gerookte kipfilet gebruikt.
Ik hoefde dus alleen de pasta maar te koken en de rest was een kwestie van snijden.
Zij gebruikt daarbij Hoisinsaus; kennen jullie dit?
Ik niet en ik ben benieuwd..., maar denk dat het wel lekker zal zijn...
Alle ingrediënten zijn in huis en ik maak het me dus lekker gemakkelijk.
Vrijdag gaan we babi pangang bij de Chinees halen, met bami en kroepoek.
Zaterdag is het patatdag en zondag eten we zelfgemaakte kippensoep met stokbrood.
Wat eten jullie zoal met warm weer?



Je bent goed voorbereid, ook met het eten! Klinkt heel lekker allemaal. En jja die hitte… ik heb enkele afspraken verzet, en met de airco, is het hier goed te doen, mét het platte dak. Om 7 uur ‘s morgens en ook avonds giet ik de pot planten , met water uit de regentonnen , zolang het duurt? Een grote plens water bij de hortensia’s, hope lijk komen we zo de ergste warme dagen door?
ReplyDeleteWij doen ook lekker makkelijk, een salade vind ik heerlijk met dit weer of soep met stokbrood, lichte gerechten. Hoisinsaus vind ik lekker in Aziatische gerechten, het is zoet en hartig.
ReplyDeleteDat ziet er ook lekker uit. Ik had dus al de meloensalade op mijn blog. Gisteren een dubbele portie nieuwe aardappels gekookt. Een deel gisteren gegeten met sla en vlees dat ook snel klaar was. Vandaag eten we de rest van de aardappels in een salade met rucola, tomaten, komkommer en gerookte kip. Morgen kruudmoes, die maak ik deze keer niet zelf maar komt van de slager. Vrijdag gaan we naar de pannenkoekenboerderij, heb nog een bon en die maken we dan maar op. Het is daar ook heerlijk koel.
ReplyDeleteFijn dat het nu beter gaat met je.
ReplyDeleteGisteren hebben we gebakken aardappel en sla gegeten.
Vandaag denk ik dat het iets met rijst/nasi wordt en morgen (maar dat is een vaste dag) pasta.