Te koop

Friday, October 25, 2024

Huisjes haken

Vorig jaar breide ik een aantal kleine huisjes, en onze kleinkinderen Guus en Moos spelen daar best vaak mee. In no time kun je een straat of een dorp maken en dan bepalen ze wie waar woont en komen er auto's aan te pas en moeten er tuintjes worden gemaakt en komt er een stukje weiland waar de dieren lopen...


Het leek me leuk om ook eens een huisje te haken en ik probeerde dit patroon uit. Ik heb er alleen geen lint door gedaan. 


Ik heb de muren verstevigd met karton van binnen en ook het dak. Misschien had ik het er toch beter aan vast kunnen naaien, want heel solide zit het niet. Eigenlijk is het dak ook een beetje te klein...
Leermomentje!


Het smaakte naar meer en ik was ook wel benieuwd naar verschillende manieren van huisjes maken&haken. 
Er zijn dus ook huisjes waarbij alle muren nog aan elkaar gezet moeten worden.


Daarna stuitte ik op de leuke Scandinavische huisjes van Elisa Sartori; je vindt het gratis patroon HIER.
Ik vond ze zò leuk dat ik ze alle drie heb gemaakt.




Deze huisjes zijn niet vierkant, maar redelijk 'plat' en ze worden gevuld met fiberfill.

Deze (herfst) huisjes (KLIK) van haar vind ik ook zo leuk, maar ze zijn minder geschikt om mee te spelen en ze blijven ook niet zo gemakkelijk staan.



Ik had aardig de smaak te pakken en stuitte toen op het boek Kersthuisjes haken. De voorkant sprak al tot mijn verbeelding en de foto's die ik hier en daar tegen kwam ook...
Omdat ik bijna jarig was, zette ik het boek op mijn verlanglijstje en ik kreeg het dus cadeau!
Inmiddels ben ik lekker bezig en zal ik t.z.t. laten zien wat ik heb gemaakt en meteen mijn bevindingen met het boek delen.


11 comments:

  1. Wat superleuk die huisjes! Leuk dat je kleinkinderen er een heel dorp van maken! Die kerst huisjes zijn enig, ben heel benieuwd.

    ReplyDelete
  2. Ze zijn schattig. En zo leuk als de kinderen er mee spelen.

    ReplyDelete
  3. En wat leuk, hoe de jongens er hun fantasie op los laten! Ik ben heel benieuwd naar de komende huisjes, je kunt er eindeloos mee varieren. En is het een idee om ze een beetje te verzwaren? Rijst in een pantykousje of een steen(tje)?

    ReplyDelete
  4. Wat zijn die leuk zeg en wat ben jij toch een creativeling!!!

    ReplyDelete
  5. Wat een leuke huisjes, en veel verschillende ook nog. Zo leuk dat je kleinkinderen er mee spelen. Ik begrijp dat je nu op gaat voor een stad vol huisjes ;)

    ReplyDelete
  6. Wat leuk al die verschillende huisjes 🏡🏠.

    ReplyDelete
  7. Leuk al die huisjes, daar hebben je kleinkinderen veel plezier van!

    ReplyDelete
  8. Wat is dit. Leuk! Helemaal te gek, fijn voor de kindjes om mee te spelen!

    ReplyDelete
  9. O, wat zijn ze leuk allemaal! Geweldig speelgoed, dat geloof ik direct. En die andere huisjes, waar je naar linkt, zijn inderdaad ook geweldig! Dan zie je wat kleur doet.

    ReplyDelete
  10. Wat leuk!
    Ik heb ooit een hele verzameling diy huisjes op pinterest verzameld, maar er nig nooit wat mee gedaan.

    ReplyDelete
  11. Wat een schattige huisjes heb je gemaakt, ik snap wel dat de kleinkinderen daar mee willen spelen.

    ReplyDelete