Te koop

Wednesday, October 23, 2024

Bescheiden paarse poezen kop en schotel

Zo, daar zijn we weer met de wekelijkse najaarsuitdaging van Conny; week 5 alweer en dus precies op de helft.
Deze week waren de woorden paars - poes - kop en schotel - bescheidenheid aan de beurt.
En vooral dat laatste woord vond ik erg lastig!


De achtergrond is gemaakt met scraps, de kop en schotels komen uit Daphne's Diary, de poes uit een dierentijdschrift en het woord bescheidenheid is een geprinte picto van internet geworden.


De losse woorden zijn altijd een stuk eenvoudiger uit te beelden dan de combinatie. Maar dat is iets wat ik mezelf heb 'opgelegd'... Alle woorden in één afbeelding bij elkaar!

Het was dus eerst heel lang zoeken naar een paarse kop- en schotel...
En die moest klein zijn (bescheiden) in verhouding tot de poezen die daar op gingen zitten.
De vier poezen zijn verschillende plaatjes.
En toen kwam ik die spreuk nog tegen en besloot ik het tegeltje te printen. 
Hoe ik nu zo dom kon zijn om daar 'kat' te schrijven i.p.v. 'poes' ..
Maar ik heb het maar aangepast en och... nu kan ik er wel om lachen...
De achtergrond is gechalkt en ik had nog een stempelstift voor de pootafdrukjes.


En tenslotte beide pagina's naast elkaar. Het was een hele zoektocht, maar ik ben wel tevreden over het resultaat. 
Op naar de volgende!

Maar eerst natuurlijk even kijken bij de andere dames, zie de linkjes bij Conny...

7 comments:

  1. Wat is het weer een mooie collage geworden. Lastig vond ik ook. Grappige vondst met het tegeltje met de spreuk, die stapel katten in een kopje.

    ReplyDelete
  2. Goed gedaan! Ik zou niet gedacht hebben dat je een verschrijving maakte, maar goed opgelost.

    ReplyDelete
  3. En ik vond juist de "verschrijving" zo leuk bedacht, haha, zo zie je maar weer.
    Mooi gemaakt, knap dat je net zo lang door bent gegaan totdat je tevreden was.

    ReplyDelete
  4. Ik vind het ontzettend knap dat je van deze woorden één geheel hebt kunnen maken, daar moet je echt voor kunnen omdenken.

    ReplyDelete
  5. Juist die verschrijving is zo leuk! ik vind het idee van een bescheiden kopje ook heel goed gevonden.

    ReplyDelete
  6. Erg grappig. Die katten in dat kopje. Echt heel leuk en die verschrijving maakt het af!

    ReplyDelete
  7. Grappig de verschrijving en de poezen ,ook nu weer is het je goed gelukt om er een fraaie collage van te maken!

    ReplyDelete