Te koop

Monday, September 2, 2024

Babbeltje

Misschien hadden jullie het al gemerkt; ik was wat minder in Blogland de laatste tijd...
Dat kwam omdat we op vakantie waren. Ik had van tevoren wel wat berichten automatisch klaargezet, maar we hadden tijdens onze vakantie meestal een hele slechte internetverbinding en zodoende kwam er het niet vaak van om bij jullie bij te lezen & reageren... 


Intussen zijn we weer thuis van een vakantie aan het Lago Maggiore in Italië en deze foto maakte ik maandagmorgen na een zware regenbui. We huurden een huisje op het vakantiepark Villaggio Olandese en dat is ons goed bevallen!

DH is nog een weekje vrij, maar is druk aan het snoeien gegaan. Achter in het weiland staan bomen waarvan de takken ver gaan uitwijken en daardoor kan het gras minder goed groeien.
O ja, nog even terugkomend op de boompjes in het vorige blogbericht... We gaan de stammetjes echt niet weghalen hoor! Want je kunt er toch niets voor in de plaats zetten in de beukhaag. Of er nu blaadjes aankomen of niet... ze mogen gewoon blijven.
Ze worden alleen in het voorjaar en volgens de regels gesnoeid. Je mag ze niet knotten, want dan komen ze niet meer uit.


A.s. zaterdag is de rommelmarkt en ik ben druk bezig met het labelen & prijzen van de dekens en de wandhangers. Ik ben er-rug benieuwd of er verkocht gaat worden. Er zijn mensen die voor de kleine prijsjes naar een rommelmarkt komen, en er zijn speurneuzen die iets op de kop willen tikken.
De meeste omzet wordt met eten en drinken behaald, hoorde ik.

De scholen zijn weer begonnen en voor mij ook het uit school halen van Guus en de oppas  en de oppas op de kleinkinderen gaat ook weer beginnen.

Guus gaat nu naar groep 3 en vindt dat best spannend!

Er komt weer meer regelmaat in de dagen en de weken, ook al lijkt het nog half vakantie.
We hebben nog prachtig weer, maar de herfst komt er wel aan. Ik hoef maar naar de kastanjebomen te kijken die aan de weg staan...





Het is altijd weer een scharnierpunt, die overgang zo half in het kalenderjaar vind ik.
Vanuit de vakantie neem je nieuwe ideeën mee, maak je soms andere overwegingen en kijk je met een frisse blik naar de dingen om je heen.



22 comments:

  1. Ik hoop dat het goed gaat met de verkoop op de rommelmarkt.Aan je creaties zal het niet liggen ze zijn erg mooi.Succes.

    ReplyDelete
  2. Die met de paddestoeltjes zijn erg leuk.

    ReplyDelete
  3. Succes met de verkoop! Prachtig, het Lago Maggiore! Ik zag hier al winterkleding in de winkels hangen, raar is dat met de warmte vandaag.

    ReplyDelete
  4. Wat lekker, een week naar Italië in een huisje. En de verkoop zal toch wel goed gaan? Zulke leuke werkjes heb je gemaakt, die móéten gewoon verkocht worden.

    ReplyDelete
  5. Succes met de verkoop, dat zal vast wel lukken. En mooi dat jullie het fijn gehad hebben in Italië!

    ReplyDelete
  6. Ik heb een zinnetje vijf keer overgelezen 😂😂😂.
    Kwartje wilde maar niet vallen en ik snapte maar niet waarom je naast Guus ook de oppas uit school gaat halen 🤪🤪🤪

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, ik heb het misschien een beetje krom geformuleerd...

      Delete
  7. Heerlijk een weekje aan het lago maggiore! En ja dan moet je thuis weer aan de slag .
    Succes met de verkoop zaterdag

    ReplyDelete
  8. Altijd fijn om er even tussenuit te gaan. Maar nu weer thuis, dat is ook altijd heel fijn.
    Snoeien, ja op de een of andere manier blijft alles maar doorgroeien.
    Best vreemd toch? Nog steeds heel erg heet weer, maar toch voelt het anders.
    Vochtiger, herfstig, ik hou daar wel van.
    Dat gevoel heb ik ook altijd in september, net of het een beetje nieuwjaar is.
    Komt natuurlijk doordat bijna iedereen weer thuis is en de scholen weer beginnen.
    Ook meestal cursussen etc.

    ReplyDelete
  9. Heerlijk vakantie, lekker genieten :) Heel veel succes, gezelligheid en een goede opbrengst van de markt. Net wat al eerder gezegd is, aan je mooi gemaakte dekens, wandhangers en nog meer zal het niet liggen. Groetjes Anita

    ReplyDelete
  10. Altijd lekker om er even tussenuit te zijn. Veel succes gewenst met de verkoop. Je wandhangers zijn erg leuk , die raak je vast wel kwijt

    ReplyDelete
  11. Wij waren ook even weg dus ik heb je niet echt gemist. Ook een slechte internetverbinding dus jij hebt ook niets gemist, haha. Veel succes met de verkoop.

    ReplyDelete
  12. Een gezellig babbeltje met al weer van die leuke wandhangers.
    Veel succes op de rommelmarkt!
    Haal je nu echt Guus en de oppas op of ben je zelf de oppas?
    Hartelijke groet!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voor mij gaat de oppas op de kleinkinderen ook weer beginnen...:)

      Delete
  13. Heerlijk, er even tussenuit. Hebben jullie het naar de zin gehad in Noord Italië?
    Jullie zullen je allebei ook nooit vervelen hè?
    Succes met de voorbereidingen voor de markt, ik wil jouw waar beslist geen rommel noemen hoor!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Er zijn ook veel nieuwe spullen op de rommelmarkt hoor, maar het heet nu eenmaal zo... Nee, wij vervelen ons nooit. We hebben hoogstens een keertje geen zin om iets te doen.

      Delete
  14. Wat heb je weer prachtige wandhangers gemaakt. Die zijn zaterdag ongetwijfeld binnen korte tijd verkocht. Lekker, nog even op vakantie. Hebben jullie vaste dagen waarop je oppast?

    ReplyDelete
  15. Je hangers zijn prachtig ik hoop dat je er veel verkoopt! Nu lekker nagenieten van je vakantie en het dagelijkse leven weer oppakken, ook heerlijk. Ik ben het meest in mijn element als alles "normaal" verloopt. Geniet wel van de rust in een vakantie maar ook enorm van de dagelijkse dingen.

    ReplyDelete
  16. Ohhh wat heerlijk Elizabeth heerlijk even op vakantie en dan nog we naar het
    Lago Maggiore . Als de bovenste foto het uitzicht is vanaf jullie appartement
    dan zaten jullie daar echt super goed, werkelijk oogstrelend. Hoop dat er
    veel verkocht gaat worden van al jou mooie spulletjes. En geniet vooral
    nog heerlijk na van de fijne vakantie. Hoop ook dat jullie daar een beetje
    normale temperaturen hebben gehad want zo tegen de 40 graden, Pfff
    zou er niet aan moeten denken.

    ReplyDelete
  17. En zo is het, na de vakantie heb ik altijd veel zin in opruimen, weg doen van spullen, schoonmaken en ruimte om mij heen.
    Komt denk ik omdat je uitgerust bent en je in de vakantie heel goed kan leven in een kleine ruimte.
    Dan denk ik, waar heb ik al die spullen voor nodig, weg ermee....

    ReplyDelete
  18. Veel succes op de markt! Ik weet dat je eigenlijk alles voor 't goede doel maakt.
    Heerlijk dat jullie vakantie geslaagd was.

    ReplyDelete
  19. Ook weer lekker naar m in je eigen ritme te zijn.
    De wandhangers zijn zo leuk. Ik hoop dat je zaterdag een goede verkoop hebt.

    ReplyDelete