Te koop

Monday, August 19, 2024

Wandhangers (2)

Vandaag laat ik maar weer eens wat van mijn wandhangertjes zien, dat wordt hoog tijd want ik heb er inmiddels al 10 gemaakt. Maar ik zal jullie niet meteen overvoeren 😉

De vorige keer liet ik al een heel klein stukje zien van de zwarte kat, die ik heb nagemaakt van een foto.
Het was even een gepuzzel, maar ik houd daar wel van.
Tijdens het haken ging er ook nog van alles fout, maar dan haal ik het gewoon weer uit, want het zàl goed komen!

Deze wandhanger houd ik zelf en hij hangt nu in de overkapping aan de muur. Precies onder de opening en naast het trapje waarop onze Spooky altijd zit te loeren.


Het viel niet mee om daar een goede foto van te maken, maar uiteindelijk moet het maar deze...



Intussen had ik natuurlijk al een ander ontwerp gezien en was daar al aan begonnen.
Er is zoveel leuks te vinden op internet!
Dit keer was het een chinees patroon, maar ik had de afbeeldingen van het patroon en via google lens kon ik aan de slag...


Vivi is een vrolijke giraffe die wel van een grapje houdt...

Inmiddels was ik alweer verliefd op Dino 🙊... Maar dat was wel een moeilijk geval, want hij was niet beschikbaar. Ik bedoel 'er was geen patroon van'...


Ik had wel een foto en heb die opgeslagen en vergroot op mijn laptop. En toen ben ik gaan tellen en turen en op die manier is er een teltekening ontstaan.
Daarna ben ik gaan haken, maar vanaf het nekje heb ik het 3 keer over moeten doen omdat de achterkant van de kop niet rond genoeg werd naar mijn zin.
De gehaakte rondjes zijn er later opgezet en het oog is van vilt, net als de tanden.
Nou..., dit was een heel bewerkelijk exemplaar en dus nummer 4!

Wordt vervolgd...

29 comments:

  1. Ontzettend leuke wandhangers!

    ReplyDelete
  2. Geweldig, wat een leuke wandhangers! Elk met zijn eigen uitdaging en leuke uitstraling. Ik kan me heel goed voorstellen, dat je steeds weer eentje maakt.

    ReplyDelete
  3. Oh, wat een leukerds, dat heb je heel knap gedaan! Ze zijn alle drie super, die voor jezelf hoort daar gewoon te hangen. Maar ook de giraf en de dino zijn superleuk.

    ReplyDelete
  4. Wat zijn ze leuk.
    En wat knap van je dat je dat zo zelf maakt, het patroon.
    Heel veel geduld en ervaring heb je, maar toch.......
    Maar uiteindelijk lukt het je wel, goed gedaan!
    Ze zijn heel erg leuk, vooral de kat, die is persoonlijk die hoort zeker bij jullie te blijven.

    ReplyDelete
  5. Wat zijn ze allemaal leuk geworden knap zo zonder patroon is toch goed uittellen geblazen.Maar ze zijn heel goed gelukt.

    ReplyDelete
  6. Wat een superleuke wandhangertjes!

    ReplyDelete
  7. Erg leuk de wand hangers. En zo’n fijn plekje onder het afdak! !

    ReplyDelete
  8. Oh wat zijn ze weer mooi en zo knap dat jij soms zelf nog het patroon hebt gemaakt, petje af hoor !

    ReplyDelete
  9. Superleuk, alle drie. Waar haal je de tijd toch vandaan

    ReplyDelete
  10. Ze zijn erg leuk, ik vind het toch zo knap van je!

    ReplyDelete
  11. Ze zijn zo leuk. Heel sprekend ook. En zo handig dat je de patroontjes na kan maken. Het eind is zoek😂

    ReplyDelete
  12. Wauw, wat een mooie wandhangers. Knap dat je iedere keer weer een patroon maakt en dat heel goed kan haken.

    ReplyDelete
  13. In één woord: geweldig!! Wat knap dat je dat dan allemaal zelf weet om te rekenen. En wat ben je ontzettend snel met het maken. Ik begrijp dat je de eerste houdt, die heeft een uitstekend plekje gekregen zo! Worden de andere verkocht op een markt van de kerk of zoiets?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, ik heb bedacht dat ik ze maar daar ga verkopen... Want ik kan echt niet alles zelf houden, al is het wel leuk om af en toe iets weg te geven als cadeautje.

      Delete
  14. Geweldig. Wat goed zeg dat je dat zo van foto's na kan maken. Petje af. De kat heeft een mooi plekje gekregen zo te zien.

    ReplyDelete
  15. Ooooohhhh, wat zijn ze leuk!
    Die poes is schattig, kan me voorstellen dat je die zelf wilt houden.
    Maar de giraffe.... dat zijn mijn lievelings dieren.... ben er helemaal verliefd op.
    Knap van je dat je de dino helemaal zelf ontworpen hebt.
    Wel vaak uithalen, maar uiteindelijk helemaal gelukt.

    ReplyDelete
  16. Enig zijn ze, wat heb je dat weer leuk gedaan. De kat onder je overkapping hangt daar leuk.

    ReplyDelete
  17. Oh wat ontzettend leuk !! Knap dat je het met tellen en uitrekenen voor elkaar hebt gekregen! De giraffe is helemaal geweldig!

    ReplyDelete
  18. Kijk nu toch, wat zijn ze schattig geworden Elizabeth, de Giraf met zijn guitig koppie,
    ook de Dino is goed geslaagd hi heeft een mooie ronde kop. De Poes vind ik heel lieflijk
    geworden en staat heel gezellig daar on der de overkapping. Wat een PRACHTIGE
    robuuste trap trouwens. Je kan inmiddels wel door al die patronen die je ontwerp een boekje op de markt brengen.

    ReplyDelete
  19. Jeetje, waar haal je de energie vandaan, al 10!!! en deze zijn zo leuk. Echt gezellig bij het plekje van je poes en ook voor kinderkamers. Super!

    ReplyDelete
  20. Dat zijn stuk voor stuk leuke wandhangers. Grappig, lief en stoer.

    ReplyDelete
  21. Nou ik snap dat dat leuk is bij het zien krijg je toch gelijk zin in een mand met garen en aaaaaaan de slag😅

    ReplyDelete
  22. Fantastisch, wat zijn ze leuk! Juist ook door die extra details die je er achteraf opzet, dat geeft absoluut wat extra's.

    ReplyDelete
  23. WOW, ze zijn helemaal fantastisch en degene die je zelf hebt gehouden hangt op een super mooi plekje! Het zijn allemaal beauty’s en heel leuk voor op een kinder en/of babykamer :-) Die ben je zo kwijt;) Groetjes Anita

    ReplyDelete
  24. Die 1e met de kat in het raam vind ik prachtig. Wat zijn ze leuk. Mooi plekje hebben ze gekregen. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  25. Geweldig! En zo verschillend! Het zijn hele leuke projecten geworden, met veel zorg voor de afwerking.

    ReplyDelete