Te koop

Monday, August 12, 2024

Beside the seaside

Nee, dit blogbericht gaat niet over een bezoekje aan het strand. Veel mensen vinden dat heerlijk met warm weer, maar ik ga er liever heen als het waait en de temperaturen niet zo hoog zijn...


Een aantal weken geleden ben ik aan een nieuwe deken begonnen, en die heet dus Beside the seaside en is een ontwerp van Rosina Plane
Omdat ik er een echte jongensdeken van wilde maken, heb ik wat dingen aangepast, zoals de zeilbootjes en verderop heb ik de badpakken veranderd in zwembroeken (zie foto 3).


Ook de rand tussen de zeesterren en de zandkastelen is anders. Het is een hele leuke kleurige deken om te haken.
Soms vragen mensen weleens of ik de hele nacht doorhaak, maar dat is dus echt niet zo!
Ik heb mijn nachtrust hard nodig en ook 's middags ga ik een poosje horizontaal. Maar ik haak blijkbaar snel en als je elke dag/avond wat uurtjes bezig bent, gaat het best hard.


Het deel met de parasols was erg gaaf om te haken, omdat daar iets 'nieuws' voor mij inzat, nl. het mozaïekhaken met 3 kleuren tegelijk!
Later bij de strandhuisjes gebruik je deze techniek opnieuw...
Normaliter haak je vasten en stokjes, maar bij 3 kleuren haak je ook dubbele stokjes. Zo worden de steken steeds langer en 'passen' ze over elkaar.


In de collage hierboven zie je de volgorde van wit-rood-blauw; de ene laag komt na en over de andere.
Als je geïnteresseerd bent in hoe het nu precies in z'n werk gaat, is het filmpje van Rosina heel duidelijk ...


Intussen is de deken even blijven 'hangen' bij de strandhuisjes omdat ik in de ban raakte van het Tapestry haken en de wandhangertjes.
Het is nu ook wel erg warm om zo'n deken op schoot te hebben, dat komt wel weer als het wat koeler wordt. 
Maar eigenlijk wil ik hem nog wel af hebben voor de verkoop op de Rommelmarkt van onze kerk.

28 comments:

  1. Prachtig!
    Dit kun je toch geen rommel noemen? 😉

    Ik moet nog 120 vierkantjes aan mijn granny deken zetten, maar die grote warme lap op schoot is me nu iok te gortig.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nee, zeker niet... Maar er zijn ook kramen met nieuwe spullen en etenswaren...😉

      Delete
  2. Wat wordt dat een prachtige deken. Dat wordt inderdaad erg warm op schoot de komende dagen.

    ReplyDelete
  3. Heel héél erg leuk.
    Als het op tijd af is ga je het vast snel verkopen, want dit is een hele leuke decoratie voor in en caravan, camper of vakantiehuisje.
    Het ziet er nu al heel mooi uit vind ik.

    ReplyDelete
  4. Een mooie en kleurige deken, prachtig!

    ReplyDelete
  5. Knap zo dit kleurige haakwerk. En gezellig om te doen. Wordt prachtig!

    ReplyDelete
  6. Dat wordt weer een vrolijke deken, zoals we van jou gewend zijn.
    Fijn dat je er zoveel plezier in hebt.
    Mensen vragen mij ook vaak hoe het me toch lukt om zoveel te maken, vragen me dan of ik uren per dag aan mijn quilts besteed.
    Dat is bij mij ook niet zo. Hooguit 1,5 a 2 uur per dag, maar zo komt het toch af hè?

    ReplyDelete
  7. Je wordt er vrolijk van deze deken. Mooi gehaakt.

    ReplyDelete
  8. Oeh, die wordt weer gaaf! Maar inderdaad, nu veel te warm om aan te werken.

    ReplyDelete
  9. Ontzettend leuk en vrolijk! Geweldig hoe jij er altijd iets aan veranderd en er zo een hele originele deken van maakt!

    ReplyDelete
  10. Wauw, wat mooi, nu al prachtig!! Voor jou leuk dat je bij deze deken ook nog weer wat nieuws leert :) Groetjes Anita

    ReplyDelete
  11. Prachtige deken. Lekker zomers en fleurig. Pronkstuk op de rommelmarkt. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  12. Wat ziet dat er lief uit. Je hebt het in de vingers om er steeds weer iets moois van te maken.
    groeten
    Marga

    ReplyDelete
  13. Wat een mooi, kleurig geheel en zo'n leuk thema!

    ReplyDelete
  14. Prachfig word het weer inderdaad met de warmte is het niet fijn op schoot.
    Hoop dat het gaat lukken dat je hem afkrijg voor de rommelmarkt.
    Succes.

    ReplyDelete
  15. Prachtig wordt ie, Elizabeth. Ik ben ook liever met wat kou en wind aan de kust. Ik zal er echt niet met warmte heen gaan.

    ReplyDelete
  16. Dat wordt weer een mooie deken. Je doet inspiratie op en je geeft er toch je eigen draai aan. En ook weer wat erbij geleerd.

    ReplyDelete
  17. Wat een gave deken! Supermooi geworden en inderdaad nu maar even niet. Ik hoorde dat het 30+ graden is in Nederland!

    ReplyDelete
  18. Ongelooflijk Elizabeth, wat een schoonheid. Het is gewoon een gigantisch
    mooi kunstwerk aan het worden. Zo knap hoe je tussendoor steeds weer
    van alles aanpast en toevoegt. Een dikke PLUIM!!!

    ReplyDelete
  19. Oh, wat een prachtige deken! En inderdaad lijk je wel erg snel te kunnen haken. Maar als je er plezier in hebt, gaat iets ook wel vlotter vind ik. Leuk dat je deze keer ook weer wat nieuws erbij leert. Ik hoop dat je hem op tijd af krijgt, want die zal snel verkopen!

    ReplyDelete
  20. Prachtige deken haak je voor goede doel.
    Mijn deken is eenvoudiger, en ben hem nu aan het in elkaar zetten., dan nog de rand
    Ook warm nu, maar ik wil hem ook voor 21 September af hebben.
    Onze kerk heeft dan een soort bazar, voor het goede doel.
    Moldavia
    Ik weet niet meer hoe ik jou nieuwe blog kan volgen via mijn eigen blog.
    Staat deze nu in mijn favorieten, maar je kijkt daar vaak niet elke dag.
    Groetnis Annie

    ReplyDelete
  21. Wederom een pracht van een deken, maar om nu aan te werken is het wel wat warm. Morgen is het koeler, hopelijk valt er ook een fikse bui, maar we klagen niet hè !

    ReplyDelete
  22. Wat leuk dat je er weer een eigen draai aangeeft door er zwembroekjes in te haken in plaats van badpakjes. Fijn voor je dat je weer iets nieuws geleerd hebt, dat kan je mooi weer gebruiken in je volgende dekens.
    Hoe groot is deze deken geworden en hoe 'zwaar' is ie?

    ReplyDelete
  23. Het is een prachtig en kleurig geheel, en leuk dat je er je 'eigen ding' van gemaakt hebt!

    ReplyDelete