Te koop

Wednesday, June 12, 2024

Terug van weg geweest

Ik was even wat minder aanwezig in Blogland en dat had te maken met het feit dat we er met de caravan  tussenuit geweest zijn.
Het was van tevoren even dubben waar we naartoe zouden gaan, want we wilden wel graag een beetje zon en droog weer. Aan de andere kant wilde ik zelf liever niet al te ver weg gaan.
Maar dat liep toch anders...
Het werd uiteindelijk een reis van ruim 1000 km met bestemming de Ardêche in Frankrijk.
En daar hebben we geen spijt van gehad!


Op de heenweg hebben we een overnachting gedaan in de buurt van Macon, op camping La Clé de Saône.
We hadden daar nog nooit eerder gestaan, meestal deden we in Anse een stop bij camping Les Portes du Beaujolais maar we hadden gezien dat ze daar geen mensen meer willen voor 1 nacht...

Zoals je wel kunt zien, hadden we nog geen zonnig weer, in tegendeel... het was vochtig en fris.
Maar je wil gewoon even uitrusten, douchen en lekker slapen om de volgende morgen weer verder te kunnen gaan...

We stonden vlakbij het water en dat was prachtig om te zien.
Maar wel als nadeel dat het stikte van de muggen, oh... daar gaan we een volgende keer wel op letten!

Op de terugreis hebben we geen overnachting gedaan en zijn we om 5 uur van de camping vertrokken en waren we om kwart over 10 's avonds thuis. 
Dat is best een pittig stuk, maar DH is een ervaren en goede chauffeur die heel ontspannen achter het stuur zit. 

Over de mooie plekjes die we bezocht en gezien hebben in de vakantie ga ik nog wel bloggen!
Voor onszelf heb ik een kort reisverslag bijgehouden en alle foto's per dag in mapjes gedaan en dat is me goed bevallen. Zo doe ik het eigenlijk al jaren en het is leuk om terug te grijpen op eerdere vakanties en de info snel te kunnen vinden. Want je vergeet het echt!



Zelf ben ik weer met frisse moed thuis gekomen. Nieuwe ideeën en andere ervaringen opgedaan...
Een soort markeerperiode zeg maar... Ik weet niet of dat gevoel blijft, maar voor nu is het goed.
DH heeft eveneens genoten, maar ziet nu vooral het werk dat hier nog allemaal gedaan moet worden.
Tja, dat is voor ons altijd een weegpunt. Je gaat weg, terwijl we hier zo mooi rustig en vrij wonen en enorm genieten van alles wat we buiten kunnen doen. We houden van dat gerommel, allebei...
Als je gaat kamperen, heb je maar een beperkte leefruimte en te maken met allerlei onvoorziene omstandigheden en mis je soms het comfort van thuis.
Maar ik ben blij dat we tòch weg zijn geweest!

28 comments:

  1. Dat van die mapjes... dat heb ik in onze vakantie ook gedaan. Mijn man had zijn laptop mee en ik mocht er 's avonds gebruik van maken. Inderdaad, het scheelt enorm. Ik zou het beslist allemaal niet hebben kunnen onthouden.

    ReplyDelete
  2. Heerlijk om er even helemaal uit te zijn! Maar thuiskomen is ook fijn.

    ReplyDelete
  3. Het zijn in een andere omgeving, geeft toch een heerlijk vakantiegevoel, maar het thuiskomen is ook weer fijn. Toos.

    ReplyDelete
  4. Wat fijn om even weg te zijn hè. Leuk dat we nog meer te lezen krijgen, ik houd van vakantieverhalen.

    ReplyDelete
  5. Heerlijk toch om even in een andere omgeving te vertoeven. Weet je ook weer wat je thuis zo waardeert 🌞

    ReplyDelete
  6. Heerlijk even weg en de vrijheid van kamperen.
    En je bent weer op tijd terug voor de recepten vrijdag, mijn e-mail komt er aan

    ReplyDelete
  7. Klinkt goed.
    Thuis is thuis, ook al woon je mooi, zo voelen wij dat tenminste. Daarom is weggaan zo fijn.
    En het werk thuis, ach, als jullie graag rommelen is dat goed te doen.
    Trouwens, het was toch veel te slecht weer om iets buiten te kunnen doen hihi.
    Welkom terug, weer fris en opgeladen.

    ReplyDelete
  8. Jullie zijn er even lekker op uit getrokken. Wat een hoop kilometers heeft de motor gedraaid! Ik hoop dat jullie goed weer hebben gehad (op de satelietbeelden van de weerberichten hebben we veel blauw gezien boven Frankrijk).
    Ik herken het gevoel van twijfel om weg te gaan, want jullie wonen prachtig. Maar even eruit doet het 'gewone leven thuis' ook goed; je kijkt weer even met andere ogen en waardeert nóg meer wat je hebt (en al die ruimte na de krappe caravan is dan echt tastbaar).
    Nu lekker nagenieten!

    ReplyDelete
  9. Schitterend hè, de Ardeche, wij waren er een paar jaar geleden. Oei, dat zou ik toch niet meer zien zitten, zo'n afstand in één dag, maar gelukkig zijn jullie weer veilig thuis gekomen. En de foto's zijn mooie herinneringen.

    ReplyDelete
  10. Een fijne bestemming, mooie natuur,! Wij waren er met de kinderen en tent ongeveer 50 jaar geleden! De jongste van de drie ,nog geen 2 jaar, twee dagen bij mij op schoot , zonder airco ! Maar leuk dat we het hadden , op camping La Plage Fleurie .Twee jaar daar gekampeerd. Ik geloof dat de camping nog bestaat?

    ReplyDelete
  11. Fijn he, zo even er uit en mapjes is echt een goed idee! helpt echt.

    ReplyDelete
  12. Even opgezocht.. Hij bestaat nog ! Maar toen was het een heel eenvoudige camping...

    ReplyDelete
  13. Heerlijk, vakantie in Frankrijk! En toch... ik zeg ook altijd als we thuis zijn: "dit is ook een fijn vakantiehuisje!" over ons eigen huis :-)

    ReplyDelete
  14. Heerlijk op vakantie, er op uit :) een andere omgeving al moet ik zeggen dat sinds we verhuisd zijn niet meer op vakantie zijn geweest, eigenlijk geen behoefte aan en ook wat je schrijft, er is vanalles thuis te doen en volgens mij bij jullie nog meer als bij ons.
    Positief is dat je nu weer blij bent dat je thuis bent :) Dat is ook genieten, groetjes Anita

    ReplyDelete
  15. Lekker om er even tussenuit te gaan. Een andere omgeving verkennen is altijd fijn.

    ReplyDelete
  16. Altijd leuk om op vakantie te gaan en in andere omgeving te verblijven.Ben wel benieuwd naar de plekjes waar jullie je vermaakten.Het is een lange rit en zit zo op een dag naar huis.Toen wij 3 jaar oprij met nieuwe gehuurde caravan naar Spanje reden met 2 kleine kinderen reden we meeste tijd binnendoor routes,reden rond vier uur in de middag een camping op met zwemgelegenheid,winkeltje etc.konden we lekker uitrusten en de volgende dag weer verder,we deden er meestal 3 dagen over.Maar waren wel alles bij elkaar 5 weken uit en thuis.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Kan me een beetje voorstellen dat je man ondertussen denkt aan al het werk wat er thuis nog ligt, maar er even tussenuit is ook wel heel fijn.
    Even een andere plek, andere mensen en een andere taal.
    Nu weer lekker de werkzaamheden uitvoeren en jij gaat ook vast weer fijn bezig met leuke dingen en hier en daar wat plichten :-) (niet te veel natuurlijk)
    Handig om de foto's in mappen te doen, dan kan je ze goed terugvinden om nog eens na te genieten.

    ReplyDelete
  18. Niet naast de deur, de Ardèche, maar wel mooi. Pff, dat was een lange terugreis. Maar zo te lezen heeft het jullie goed gedaan. Jij weer een hoop inspiratie meegenomen. Ja en op jullie ‘landgoed’ groeit alles maar door ook de dingen die je niet wilt. Maar het uitstapje geeft weer frisse zin. Ik ben benieuwd naar jullie reis. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  19. Wat fijn! En nu is het weer home sweet home.

    ReplyDelete
  20. Wat heerlijk Elizabeth er even helemaal tussenuit, en de Ardêche is fantastisch mooi, soms met fraaie ruige plekken. Prachtig zo aan het water te kunnen staan dat geeft een speciaal gevoel, alleen de muggenplaag is dan weer even wat minder aangenaam. Maar thuis komen is toch altijd weer heel plezierig, je hebt je even heerlijk kunnen opladen en kijkt dan toch weer geheel anders tegen de dingen aan. Kik al uit naar wat jullie allemaal hebben gezien en ondernomen hebben.

    ReplyDelete
  21. Lekker hoor even helemaal weg! Het is een geweldige streek, waar je was. En nu weer thuis aan het rommelen, ook fijn!

    ReplyDelete
  22. Heerlijk om er even tussenuit geweest te zijn. Voor het mooie weer moest je dan wel een stuk rijden. Maar het is er prachtig.
    En na een vakantie waardeer je je eigen huis des te meer.

    ReplyDelete
  23. Dus al met al was het fijn om weg te zijn en heerlijk om weer thuis te komen. Even wat andere dingen gezien en gedaan. Heel fijn en herkenbaar hoor.

    ReplyDelete
  24. Ik ben niet zo’n vakantieganger maar kan wel genieten van de verhalen van anderen. Zelf zoek ik het het liefst dichtbij en voor mij is een week lang genoeg.

    ReplyDelete
  25. Nee hè, niet wéér anoniem… groet van Kitty

    ReplyDelete
  26. Weer twee nieuwe campings op mijn lijstje gezet. Midden in de streek die wij zo mooi vinden. Ik ben heel benieuwd naar de rest van jullie vakantie, heerlijk om mee te lezen.

    ReplyDelete
  27. Ik heb nog even op sites gekeken, maar het lijkt of de camping in Anse alleen nog huisjes heeft.

    ReplyDelete
  28. Ook ik heb een goede chauffeur die moeiteloos in een keer die afstand rijdt. Toen we nog werkten reed ik ook altijd een paar stukken maar nu is Mart niet meer zo vermoeid als in die tijd, veel meer uitgerust en hoef ik niet meer te rijden. Natuurlijk benieuwd naar je foto's en verhalen.

    ReplyDelete