Te koop

Friday, June 14, 2024

Indiase spinaziecurry met kip

Dit recept vond ik onlangs in het magazine Boodschappen en we hebben het inmiddels al twee keer genoten van deze maaltijd!
Het was een recept voor 4 peronen, maar ik heb het iets aangepast voor onze situatie.


Ingrediënten voor 2 personen:
150 gr. basmatirijst
zonnebloemolie
1 uit gesnipperd
35 gr. Thaise gele curry (ik gebruikte de helft van het zakje) Fairtrade
225 gr. kip (dij)filet
175 gr. cherrytomaatjes in vieren gedeeld
200 ml. kokosmelk
400 gr. panklare spinazie


Bereiden:
1. Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking.
2. Verhit in een hapjespan 2 eetlepels olie en fruit de ui 1 minuut, roer dan de currypasta erdoor en bak 1 minuut mee.
3. Doe de kip en de tomaatjes door de currypasta en bak even bruin. Doe daarna de kokosmelk erbij, maar houd ong. 2 eetlepels achter en breng alles zachtjes aan de kook. Stoof in ong. 10 min. gaar.



4. Verhit intussen in een wok wat olijfolie en voeg de spinazie toe. Laat het blad kort al omscheppend slinken en het vocht verdampen. Voeg daarna de spinazie toe aan de kipcurry.
5. Schep de rijst bij de kipcurry, of doe ze apart in 2 kommen. Garneer de kipcurry met de overgebleven kokosmelk.

Eet smakelijk!


In de loop van de dag vul ik de linkjes weer voor de andere recepten van de deelnemers...
Conny - GerJanne - Lot - Els - Ilse - Marjan - Toos - Miriam - Janny - Akkelien - Marthy - Sylvia - Dini - Ger - Annemarie

Ik wil graag iedereen heel hartelijk bedanken voor deelname; het was erg leuk en ik heb genoten van al jullie enthousisame!
------------

Vanaf volgende maand kun je meedoen met een bloghop rondom Tips & Tricks.
Je kunt hierbij denken aan allerlei handigheidjes of weetdingetjes b.v. op het gebied van bloggen, huishouden, voeding, gezondheid, opbergen van spullen, etc...



Misschien wil je graag iets delen vanuit je eigen ervaring; dat zijn wel de leukste Tips en Tricks...
Voel je niet verplicht om mee te doen, kijk gewoon wat je leuk vindt. En je kunt natuurlijk ook af en toe meedoen op de 2e vrijdag van de maand.
Ik ben benieuwd!

20 comments:

  1. Hoi Elizabeth,
    ik heb de Boodschappen ook, maar nog niet eens gelezen! Nodig weer tijd voor maken. Het recept klinkt erg lekker, snap dan dat je het al twee keer gemaakt hebt!
    Op mijn blog (www.keukenfantasie.blogspot) ook een recept!

    ReplyDelete
  2. Makkelijk te maken denk ik, maar wij zijn niet zo’n curry liefhebbers, misschien toch maar weer eens proberen.

    ReplyDelete
  3. Het klinkt lekker, maar eens tijd voor maken.

    ReplyDelete
  4. Hoi Elizabeth een fijn recept en curry vind ik lekker ga het ook een keer uit proberen.

    ReplyDelete
  5. O, dat ziet er lekker uit. En makkelijk. Komt hier vast binnenkort op tafel. Was dit alweer de laatste Recept van de maand?

    ReplyDelete
  6. Partner is niet zo gek op curry en ik niet op spinazie maar denk dat ik dit gerecht maar eens ga maken. Kippedij ligt nog volop in de vriezer

    ReplyDelete
  7. Dit lijkt me lekker. Ga ik zeker maken. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  8. Wij zijn wel van de curry dus dit wordt snel gegeten. Bedankt.

    ReplyDelete
  9. Bedankt voor het organiseren van deze leuke en lekkere uitdaging.

    ReplyDelete
  10. Het is altijd weer leuk om zo'n magazine door te nemen en dan iets te vinden wat je wilt uitproberen. En als het dan zo lekker smaakt als gehoopt is het super.
    Dank je wel voor het organiseren van deze smakelijke maandelijkse 'rubriek', hopelijk doen er komende maanden weer zoveel bloggers mee!

    ReplyDelete
  11. Gele curry pasta heb ik nog nooit gebruikt,wel de rode en groene in Thaise recepten uit de toko.Ik verdraag ze niet meer,Maar jou recept kan ik voor manlief wel uitproberen.
    Dat het RvdM vandaag stopt vind ik heel jammer.Hartelijk dank voor het leuke idee en het organiseren💐
    Zal op mijn blog nog wel zo nu en dan blijven bakken,braden en koken zoals ik op vorige blog jaren deed en op huidige blog.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Dit recept lijkt me ook erg lekker, ga ik zeker eens uitproberen.
    Gr. Angela

    ReplyDelete
  13. Ja, wij zijn ook van de curry familie, die lijkt me een heerlijk recept. Ik ga het zéker uitproberen! Er zijn heerlijke recepten voorbij gekomen, wat een afwisseling is het geweest. Het was een erg leuk idee, bedankt voor het organiseren.

    ReplyDelete
  14. Dat lijkt me erg lekker. Bedankt voor het organiseren, weer heel wat nieuwe recepten erbij!

    ReplyDelete
  15. Hartelijk dank voor het organiseren van de maandelijkse recepten. Met de tips en tricks heb ik wat minder, maar voor de eerste maand heb ik in ieder geval iets bedacht. Dus ik ben in juli weer van de partij!

    ReplyDelete
  16. Wat een lekker recept Elizabeth. Ik ben dol op curry's, want lekker snel te maken en je kunt er vaak je restjes groente in kwijt en ze zijn makkelijk in te vriezen. Dank je wel voor het organiseren voor het recept van de maand. Ik vond het erg leuk en heb er van genoten. Groet, Annemarie

    ReplyDelete
  17. Klinkt heel lekker! En de combinatie van rijst met spinazie eten wij niet zo vaak. Leuke variatie om eens uit te proberen.
    Was dit de laatste keer van RvdM? Heb al een ideetje voor de volgende maand bedacht. Onze kinderen moeten erg om me lachen als ik ons eten fotografeer. Is voor het RvdM, zeg ik dan ;-) Dankjewel voor 't organiseren. Het was erg leuk om nieuwe inspiratie op te doen bij verschillende mensen.

    ReplyDelete