Te koop

Friday, May 10, 2024

Jackfruit van Lot

Een tijdje geleden kwam ik in een ruilkast een blikje Jackfruit tegen.    


Ik had het al eens gegeten in een salade in een restaurant, daar vond ik de stukken nogal hard.
Dit blik heeft geraspte.



Ik heb eerst stukjes bosui gefruit en de stukjes jackfruit erbij gebakken, en satésaus voor erbij klaargemaakt



De smaak is heel erg neutraal en ik had er wat te weinig bij gedaan of gemarineerd om het echt lekker te maken, maar smaakte zeker niet verkeerd samen met de hot satésaus en nasi.


Volgende keer koop ik zelf een blik met stukjes en ga het aan stokjes als saté proberen. 


10 comments:

  1. Jackfruit heb ik bij mijn weten nog nooit op, maar wie weet !

    ReplyDelete
  2. Een paar weken terug liep ik er tegenaan (niet verder vertellen: in mijn kast, ik denk uit een cadeau- of kerstpakket) en wist niet wat het was.
    Omdat ik geen vlees had, voor een pasta iets gebruikte ik dit.
    Het was prima te eten! maar kon inderdaad wel wat pittiger.
    Zelf zal ik het niet kopen.

    ReplyDelete
  3. Nog nooit gegeten jackfruit, echt iets om een keertje te proberen!

    ReplyDelete
  4. Wat een idee om er saté van te maken. Ik heb het al diverse keren gebruikt. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  5. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van jackfruit had gehoord en heb zelfs even zitten googlen...

    ReplyDelete
  6. Nooit gegeten wel van gehoord. Zelfs in de winkel gezien maar of ik het ooit ga proberen????

    ReplyDelete
  7. Jackfruit, ik moet meneer Google straks eens vragen wat dat is 🤭.
    Leuk om op deze manier iets nieuws te leren kennen.

    ReplyDelete
  8. Ik heb het ook nog n ooit gegeten, maar ben er wel nieuwsgierig naar. Rob iets minder ben ik bang... ;)

    ReplyDelete
  9. Ik zag de Nangka in Indonesië,Sri Lanka en in Thailand aan de boom hangen,ze groeien uit de stam en heb ze ook mooi op de foto gezet.Rijpe Nangka is van nature zoet en geel en worden verwerkt in desserts.Jonge, onrijpe Nangka heeft een vlezige structuur en is neutraal van smaak. Doordat hij gemakkelijk smaken absorbeert,wordt jonge Nangka vaak gebruikt in diverse curry’s en andere hartige gerechten.Het wordt vaker als vleesvervanger gebruikt hoewel het geen goede vervanger is omdat er onvoldoende voedingstoffen in zitten.In blik wordt het op twee manieren aangeboden:op zout water, dit heet in brine,zie ik ook op jou blikje staan.En op siroop voor zoete bereidingen.
    Door de andere toevoegingen met veel smaak aan jou gerecht werd het toch ‘n lekkere maaltijd.
    Groetjes,Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete