Te koop

Monday, April 15, 2024

Gebreid jurkje

Het gebeurt regelmatig dat we op de kledingbank ook tassen met garen vinden tussen de ingeleverde kleding. Meestal verdelen we de inhoud onder de dames die haken en breien en we kijken daarbij ook wel wie waar het liefst mee werkt.


Vorig jaar had ik al een aantal van deze bollen meegenomen omdat niemand ze wilde hebben.
Ik geloof dat er 5 of 6 in het zakje zaten. Het garen is afkomstig uit Roemenië en ik bedacht dat het wel leuk zou zijn om er dan iets van te maken voor een kindje in dat land. Ik zou het dan zo mee kunnen geven als er weer een transport is.


Ik moet wel zeggen dat ik niet echt blij van dit garen werd. Ik zou het zelf never nooit kopen, maar ja... ik wilde er gewoon maar het beste van maken. 


Dit jurkje had ik voor ogen en dat is natuurlijk met totaal ander garen gemaakt, maar ik waagde het maar...

Na een naald of 10 begon ik ernstig te twijfelen of ik dit wel leuk vond, maar Corrie spoorde me aan om door te gaan.

Op de één of andere manier kwam het voorpand af, het leukste deel vond ik het tussenstukje net onder de hals.

Ik denk dat ik het ook gewoon saai vond om alleen maar recht en averecht te breien. Maar het heeft geen zin met dit soort garen om een leuke steek te breien; je ziet dat toch niet vanwege het sterk gemêleerde garen.

De zakjes waren ook snel gebreid en de steken van het achterpand werden opgezet.



En toen verdween het breiwerk helemaal onderin de mand en was ik een tijd druk met haken voor ALS zoals je waarschijnlijk wel gezien hebt.
Toen die doos opgestuurd was, begon ik weer eens te kijken in het bewuste mandje en deed ik weer een paar naaldjes. Maar het kon me niet bekoren... 
Maak het nu af, zei Corrie.. ; je ben al zo'n eind!
En ze had gelijk natuurlijk. Dus toen ben ik als een razende aan het breien gegaan en was het eigenlijk met het achterpand snel gepiept. 

Het in elkaar zetten vind ik geen naar werk, dus ik ging meteen verder...


Langs de hals en de achtersluiting moesten boordjes gebreid worden en ook onderaan het mouwtje.
Fijn dat het nu af is! Ik zoek er op de kledingbank nog een grijze legging bij en misschien ook nog een T-shirtje met lange mouw en dan mag dit setje t.z.t. op reis gaan!


28 comments:

  1. Wat leuk! Ik zou zelf wel zon trui willen, van die wol. Maar jouw doel is mooi!

    ReplyDelete
  2. Het is toch wel echt een leuk jurkje geworden. Bijzonder dat het garen uit Roemenië komt. Heerlijk dat dit nu ook af is. De mand raakt aardig leeg zo. Of zou het zomaar kunnen dat daar alweer nieuwe onafgemaakte projecten liggen🤔🤭

    ReplyDelete
  3. Het is een leuk jurkje geworden. Fijn dat het af is.

    ReplyDelete
  4. Toch een heel leuk jurkje geworden! Goed dat je doorzette

    ReplyDelete
  5. Knap van je dat je het toch afgemaakt hebt! Het is een lief jurkje geworden.

    ReplyDelete
  6. Fijn dat je het toch afgemaakt hebt, het is echt heel leuk geworden.

    ReplyDelete
  7. Dat is toch een superleuk jurkje geworden, goed dat je het afgemaakt hebt. Ik kan mij zo voorstellen dat dit een lievelingskledingstuk van een klein meisje wordt.

    ReplyDelete
  8. Dat is toch een super leuk jurkje geworden.

    ReplyDelete
  9. Ondanks dat het garen je niet beviel, is het toch een heel leuk jurkje geworden.
    Goed dat je werd aangespoord om door te zetten, en dat het uiteindelijk mee viel.
    Het zijn net de belastingen...
    Zag al weken op tegen het invullen van het belastingformulier maar ben er vanmorgen toch maar eens voor gaan zitten, en..... na een half uur was het klaar!
    Wat fijn dat er ook dingen zijn die meevallen :-)

    ReplyDelete
  10. Zo dat garen heeft een mooie nieuwe bestemming gekregen. Dat is zo mooi van de kringloop van kleding e.d.

    ReplyDelete
  11. Het breien met dit garen zal niet makkelijk breien maar het is een schattig jurkje geworden. Daar zal een Moeder/kindje heel blij mee zijn.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  12. De zakjes en het tussenstukje maken het echt een apart en mooi jurkje.

    ReplyDelete
  13. Knap gedaan, het is hee leuk geworden. Ik vind het wel een mooi model. Ik houd er wel van dat je met vrij eenvoudige steken zoiets leuks kunt bedenken!

    ReplyDelete
  14. Jammer als zulk leuk garen tegenvalt als je er mee begint te werken. Maar: lief kleurtje en een mooi patroon. En als het dan afgemaakt is kun je er heel trots op zijn. Wat zal het schattig staan met een legging!

    ReplyDelete
  15. Het is toch een leuk jurkje geworden, juist mooi zo simpel en dan met legging en shirtje is het helemaal af.

    ReplyDelete
  16. Wat een schattig jurkje. Mooi garen, jammer dat het lastig garen is. Maar gelukkig heb je doorgezet, want het resultaat is enig.

    ReplyDelete
  17. Dat is toch een te leuk jurkje met dat gemêleerde garen! Ik vind het kan van je, dat doorzettingsvermogen.

    ReplyDelete
  18. Nou Elizabeth, het is een superleuk en modern jurkje geworden.
    Komt denk ik toch door de mooie wol, ik hou van gemêleerd, dat scheelt natuurlijk.

    ReplyDelete
  19. Ondanks dat het garen niet prettig was om mee te breien, en het resultaat
    wat je voor ogen had met dit garen niet te bereiken was vind ik het een erg
    leuk jurkje geworden. Dat gemêleerde garen is op zich heel leuk maar
    inderdaad dat mooie patroontje valt dan bijna weg, en dat is jammer!!!
    Maar het kindje die het uiteindelijk krijgt zal er zeker heel blij mee zijn.

    ReplyDelete
  20. Wat een ontzettend leuk idee is dit. Je hebt er een heel leuk jurkje mee gemaakt!

    ReplyDelete
  21. Hier houden kleine meisjes van. Goed dat je het afgemaakt hebt.

    ReplyDelete
  22. Goed dat je het breiwerkje toch weer opgepakt hebt,het is een heel leuk jurkje geworden waar een klein meisje blij mee zal zijn.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Wat een apart garen, ziet er mooi uit. Het jurkje is schattig geworden, daar gaat een meisje heel blijmee zijn. Leuk dat je er een heel setje van wil maken. Weer een project af :) Groetjes en een fijne dinsdag Anita

    ReplyDelete
  24. Ik brei (bijna) nooit meer maar vind dit toch leuk garen. Maar ik kan me voorstellen dat het niet fijn is om ermee te breien omdat het niet bepaald glad is.

    ReplyDelete
  25. Het is een schattig jurkje geworden. Over een tijdje zal hier dan een meisje in rondlopen.

    ReplyDelete
  26. Het garen ziet er stug uit. Je hebt er wel een leuk jurkje van gemaakt. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  27. Ik begrijp dat het lastig garen is om mee te breien maar je hebt er een ontzettend schattig jurkje mee gemaakt, waar er klein meisje heel blij mee zal zijn!

    ReplyDelete