Te koop

Tuesday, February 6, 2024

Rag doll cats

Rag doll cats staat voor 'lappenpoppen kat' of zeg je dan kattenlappenpoppen?
Ik weet het niet, maar vond het in elk geval vanaf het eerste moment dat ik een foto ervan zag helemaal te gek!



Het was even zoeken naar een patroon, maar via deze site kun dat kopen.
Maar dat had ik niet zo'n zin in, want ik haak er misschien 2 en dan wil ik weer iets anders. Het gaat aardig oplopen als je naast katoen ook nog patronen moet gaan kopen.
Meestal vind ik wel een oplossing, en zo ook nu.
Bij Pinterest krijg je altijd vergelijkbare tips en zo stuitte ik op 2 afbeeldingen van het Chinese patroon.

Ik heb ze als afbeelding opgeslagen op mijn telefoon en je kunt bij elke afbeelding kiezen voor Google Lens


En die app kan dus ook vertalen, als je voor die optie kiest... 
Handig als je in een buitenlands restaurant de menukaart zit te bestuderen of informatie wilt lezen van een bord bij een bezienswaardigheid.

Of je komt een plant tegen en weet de naam niet...





Maar òòk voor dit soort patroontjes is google lens handig! En met een beetje haakervaring lukt het dan best om zo'n popje te haken. Ik miste nog de beschrijving van de armen, maar dat heb ik zelf bedacht (6 v in MR en dan meerderen naar 12 v en doorhaken totdat je 22 toeren hebt) en het strikje (maar dat kun je hier weer afkijken).


Nou, het was uiteindelijk een hele klus om deze twee dames te maken. Alle onderdeeltjes moeten gevuld en op de juiste plaats vastgezet worden. 


En hoe lief ik het stel ook vind, ze zijn te koop en mogen een nieuw baasje krijgen!

Op de verkooppagina kun je daar meer informatie over vinden.

17 comments:

  1. Maar dat is handig hier ga ik mee aan de slag ik heb ook een patroon gevonden op insta maar ik kom er niet goed uit dus dat vertalen ga ik even uitzoeken. Handige tip. Want elk patroon kopen vind ik ook niet wat. Daarom ook ben ik weer een tijdje lid van de bieb ik snuffel alle haakboeken door. Maar je poesje/katjes zijn mooi en knap gedaan hoop dat je ze verkoopt. Want idd je kan niet alles houden. Denk dat ik ook zoiets moet gaan starten. Groetjes Albèrtje

    ReplyDelete
  2. Wat een grappig stel, mooi gemaakt Elizabeth. Amigurumi vragen best veel tijd, maar ja, het is hobby hè. Wat handig dat je met Google Lens ook kunt vertalen, dat wist ik niet (nu nog onthouden).

    ReplyDelete
  3. Wat leuk. Zo eentje had mijn dochter. In zwart-wit. Toen ik vorig jaar op de rommelmarkt zat heb ik hem meegegeven aan een klein meisje

    ReplyDelete
  4. Yesssss...... gelukt en google lens stond al op mijn telefoon !! :))

    ReplyDelete
  5. Leuke tip, google lens, ik wist niet dat je er mee kunt vertalen en die kattenlappenpoppen (leuk galgjewoord) zijn super leuk geworden.

    ReplyDelete
  6. Echt schattig gemaakt dit leuke stel.
    Heb maar klein familie kringetje en vrienden en bekende zitten al lang niet meer in het kleine kroost,anders had ik allang wat van die schattige knuffels gekocht.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Wat zijn ze schattig.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  8. Wat zijn ze super leuk geworden de kattenpoppen.

    ReplyDelete
  9. Wat slim om het op deze manier te vertalen. En ze zijn heel schattig.
    Maar inderdaad, dat in elkaar zetten is een hele klus.

    ReplyDelete
  10. Wat een schattig stel. Het kost wat aandacht en doorzettingsvermogen, maar ze zijn enig.

    ReplyDelete
  11. Leuk stel. Schattig die roze wangetjes en gekleurde beentjes.

    ReplyDelete
  12. Ach, wat een schatjes zijn dat! Echt een stel om verliefd op te worden.
    Mooi gemaakt hoor.

    ReplyDelete
  13. Wat een ontzettend leuk stel! Dat heb je weer snel voor elkaar gekregen.

    ReplyDelete
  14. Wat een mooi stel. Ze trappelen om naar een nieuwe eigenaar te gaan. Top van Google lens ga ik proberen. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  15. Zo knap hoe je dit weer allemaal hebt uitgezocht Elizabeth, en wat een
    fantastisch stel is het geworden. Ook de kleurcombinatie's vind ik echt
    zeer geslaagd. De gezichtjes zijn ook zo schattig, de oogjes ,neus en
    de blosjes op de wangen. Het is een heerlijk knuffelstelletje geworden.
    Je krijgt vaan mij een dikke 10 nee,een20 👀

    ReplyDelete
  16. Wat heb je in korte tijd al veel nieuwe dingen laten zien die je gemaakt hebt. Dit zijn ook weer twee schatten, goed gelukt ondanks dat je geen patroon had. Groetjes Anita

    ReplyDelete