Te koop

Friday, January 19, 2024

Variant

Ja, dan kon niet uitblijven... De éne hoes was nog niet af, of de andere zat al in mijn hoofd.
Dit keer koos ik voor de techniek mozaïek haken en daar heb je misschien wel vaker over gelezen op mijn blog. 
Mijn inspiratie kwam van de Montana deken en ik heb een heel klein stukje daarvan gebruikt en twee dezelfde lapjes gehaakt volgens onderstaand schema.


De letters A geven aan dat je hier gewone vasten haakt. Alle andere vasten haak je in de achterste lusjes van de vorige toer.
Bij de X haak je een stokje in het voorste lusje van de corresponderende kleur eronder.


De techniek van Mozaïek haken ga ik nu niet helemaal uitleggen. Er is genoeg daarover op internet te vinden of via de labels op dit blog en mijn oude blog.


Je haakt het schema dus 2 keer boven elkaar, na toer 16 haak je toer 1 t/m 16 nòg een keertje.
Ik ben begonnen met een lossenkoord van 27 en daarna haakte ik 26 vasten. 
Vanaf dat punt begin je elke toer rechts van het werkje met een nieuwe draad.


De voor- en achterkant zijn hetzelfde en om elk lapje is een rand van vasten gehaakt.
Beide zijden zijn ook met vasten aan elkaar gehaakt en de halscol is weer met reliëfstokjes voor en achter gehaakt.
Deze hoes heeft geen knopen onderaan, want als je een lege warmwaterzak in de lengte dubbel 'vouwt' schuif je hem gemakkelijk in de hoes. 
Tijdens het gebruik ga je de hoes er toch niet steeds afhalen en daarom koos ik voor deze mooiere oplossing.

Ook deze zak is weer te koop, zie de verkooppagina.
En.... er komen er nog meer aan!


18 comments:

  1. Oh wat leuk zeg wat een mooi patroon. Ziet er lekker stoer uit.

    ReplyDelete
  2. Ha ha en heb gister een boek uit de bieb meegenomen over mozaïek haken meer om in te bladeren. Geen idee of ik er ooit aan begin😊

    ReplyDelete
  3. Oh, deze heeft ook een mooie stoere coltrui aan! Mooi motief en mooie kleuren. Moest je nu wel al die draadjes afwerken?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nee hoor, dat heb ik niet gedaan. Alle draadjes waren wel meteen verankerd aan het begin en einde van de toer. Ik heb ze nog netjes op dezelfde lengte afgeknipt, maar je kijkt eigenlijk niet in het binnenste van de zak...

      Delete
  4. Mooi ontwerp! Het mozaïekhaken komt hier heel goed tot zijn recht.

    ReplyDelete
  5. Wat een plaatje! Ik haak niet vaak, alhoewel ik het wel erg leuk vind om te doen. Misschien weer eens mee starten, en dan gelijk eens een nieuwe techniek (deze!) uitproberen. Want dit is wel een erg leuk patroon, ook bijvoorbeeld voor een kussenhoes.

    ReplyDelete
  6. Dit is een mooi patroon!, de witte "ruiten" komen mooi naar voren.

    ReplyDelete
  7. Deze is echt heel leuk. Toch jammer om die onder de dekens te leggen :-)
    Lijkt me zo ingewikkeld om dat schema te volgen, maar jij kan dat heel goed gelukkig.
    Lekker verder met de volgende zak...

    ReplyDelete
  8. Wat een leuk patroon, ziet er goed uit.

    ReplyDelete
  9. Deze is ook erg mooie. Ik heb 2 jaar geleden een workshop over mozaiek haken gevolgd het was een hele leuke gezellige dag en heerlijk weer waardoor we ook buiten konden lunchen. Ik heb daarna een kussenhoes gemaakt, maar verder er nog niets mee gedaan.
    Er zijn zoveel mooie dekens te vinden om te maken maar ik heb geen behoefte aan dekens en omdat ik zo langzaam ben zou dat heel lang gaan duren.
    Maar ik zou wel graag een vest ervan willen maken met een paisley design.

    ReplyDelete
  10. Mooi, in die "ijzige" kleuren en het heeft evengoed een heerlijk warme uitstraling. Perfect ook om mozaïekhaken hiervoor te gebruiken: extra dik!

    ReplyDelete
  11. Deze is weer prachtig. Ik gebruik geen kruik, anders zou ik er zeker een bij je kopen.

    ReplyDelete
  12. Ook deze hoes/jas is weer heel mooi, ik vind hem chic :)
    Leuk dat je er zoveel plezier in hebt.
    Groetjes Anita

    ReplyDelete
  13. Wat mooi geworden.
    Het is een heel leuk patroon, knap dat je dat zelf zo uit kan werken zodat het mooi om een warmwaterzak heen past.
    Ook de zaak met de granny's vind ik mooi.

    ReplyDelete
  14. Wat een prachtige hoes is dit Elizabeth, het patroon en de kleuren. De twee
    hoezen uit de vorige post zijn me even ontgaan, zijn ook heel mooi, maar
    deze spreekt me nog meer aan. Heel handig als je een kruikgebruiker/ster
    bent, op deze manier voelt een kruik extra aangenaam, heel mooi!!!

    ReplyDelete
  15. Ik vind dit patroon zo goed passen bij een kruik. Echt heel gaaf geworden.

    ReplyDelete
  16. Wat een goed idee om deze techniek te gebruiken! De kruikenzak heeft een mooie symmetrische uitstraling gekregen waarbij de lichte buitenrand het helemaal afmaakt.
    En inderdaad, knopen zijn niet nodig 😉

    ReplyDelete
  17. Een heel mooi patroon, de kleuren ook. Overdag is de kruik dan zelfs een mooie decoratie op de slaapkamer.

    ReplyDelete