Te koop

Friday, October 13, 2023

Kiphachee met rode kool

Dit recept heb ik al jaren en vond ik ooit eens in een kooktijdschrift van een supermarkt.
Zelf rode kool koken&klaarmaken lukt me niet, tenminste... het is nooit naar mijn zin en daarom kies ik graag voor Iglo diepvries Rode Kool met appeltjes.

Maar het recept gaat uiteindelijk over de kiphachee, en je kunt er natuurlijk ook een andere groente bij kiezen. 


Ingrediënten voor 2 personen:
  • 300 gram kipdijfilet
  • 4 (kruimige) aardappels
  • 450 gram diepvries Rode Kool
  • 2 uien
  • 1 appel 
  • 1 eetlepel bloem
  • zout en versgemalen peper
  • 1,5 eetlepel bakolie
  • 1 runderbouillonblokje
  • 1 theelepel gemalen kruidnagel

Stap 1: Schil de aardappelen en snijd ze in stukjes. Kook ze gaar en giet af.
Stap 2: Snijd de kipdijfilets in stukjes en kruid ze met wat zout&peper, daarna mengen met de bloem. Bak ze in een paar minuten goudbruin in de olie
Stap 3: Snipper de uien en voeg ze toe aan de kip, bestrooi met kruidnagel
Stap 4: Schil de appel en snijd in stukjes, voeg toe aan het kip-ui mengsel
Stap 5: Schenk 200 ml water bij de kip en verbrokkel het bouillonblokje erboven en laat minimaal 15 minuten stoven.
Stap 6: Verwarm intussen de bevroren rode kool met eetlepel boter, of voeg de rode kook in ontdooide toestand toe aan het kiphachee mengsel en verwarm het mee.


Eet smakelijk!


Kijk zeker ook even bij de andere deelnemers van RvdM!

Judy - Daphne - Janny - Irene  - Annemarie
Conny - Mieke - Marthy - Céline - Josephine - 
Toos - en nog een keer Toos - Miriam - Annet  - Anita - Willy - Ger
Akkelien - Dini - Lot - Sylvia - Els - Ilse

26 comments:

  1. Dat klinkt lekker. Ik ga het de eerstvolgende keer bij hachee zo maken. Vorige week hebben we nog hachee gegeten, maar dat was met rundvlees. De rode kool kook ik ook niet zelf, want het wordt mij ook niet naar de zin. Je mag mij deze keer ook bij de deelnemers plaatsen.

    ReplyDelete
  2. Wat heb je een leuk maandelijks item bedacht! Ik zal eens kijken of ik nog iets in mijn kookboek kan vinden. (Ik ga het in mijn agenda zetten voor volgende maand 😉)

    ReplyDelete
  3. Ik ga snel een rondje maken, dankjewel voor de organisatie!

    ReplyDelete
  4. Lekkere combinatie, de kip met ui en appel als zoetig tegenwicht bij de rode kool.
    Bijzonder dat eerst de kip wordt gebakken en dan pas de uien erbij, ik doe dat eigenlijk altijd andersom omdat ik de uien graag wat bruin wil hebben en bijna gaar voor de kip erbij komt en die niet zo lang nodig heeft in stukjes.

    ReplyDelete
  5. Ik maak zelf graag rode kool met appeltjes en maak daar dan ook hachee bij, maar dan altijd van rundvlees. Dat is een tijdrovend iets want moet lang stoven. Ik ga dus zeker jouw kiphachee eens proberen, maar dan wel met mijn eigengemaakte rode kool. :-) Groet, Annemarie

    ReplyDelete
  6. Hachee maak ik altijd van rundvlees, maar zo kan het ook natuurlijk.
    Goed idee !

    ReplyDelete
  7. Leuk idee kiphachee, weer eens iets anders. Ik ben niet zo'n fan van rode kool, maar zoals je al zegt, een andere groente kan ook.

    ReplyDelete
  8. Nog nooit van gehoord kiphachee, maar ja dat wil niets zeggen natuurlijk ;)
    Ziet er lekker uit, groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete
  9. Heerlijk jouw recept inderdaad ik vind de rodekool van iglo ook het lekkers ik krijg de smaak er ook niet aan.

    ReplyDelete
  10. Hm, klinkt lekker en is een stuk sneller klaar dan met rundvlees.

    ReplyDelete
  11. Lekker Elizabeth. Met de regen die tegen de ruiten striemt krijg ik er meteen trek in dus gaat op het menu voor volgende week. Alleen neem ik altijd rode kool uit zo'n plastic zakje. Ooit aangeraden door Hans van Ee, toen onze rijdende groeteboer. Herinner je hem nog?

    ReplyDelete
  12. Mmmmm ... ziet er lekker uit!
    Het is me gelukt om ook een lekker recept op deze tweede vrijdag van de maand te plaatsen. Dus mocht je zin in pokébowl hebben, neem dan gerust een kijkje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wat leuk dat je ook een recept hebt geplaatst... ik ga snel even kijken. Mag ik je in de linklijst zetten?

      Delete
  13. O wat lekker lijkt me dit. Allemaal ingrediënten die wij lekker vinden. En heerlijk voor deze tijd van het jaar.

    ReplyDelete
  14. Kiphachee maak ik eigenlijk nooit, moet dit toch eens gaan doen. De rest van het gerecht is wel iets wat we lekker vinden. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  15. Heerlijk zal dat zijn zo’n stoofgerecht en kippendijvlees word niet snel droog.
    Zou niet zo snel op de combinatie met rode kool komen.Ja….waarom eigenlijk ook niet😀
    Groetjes.Ger van hoorndesovervloeds3.com

    ReplyDelete
  16. Verbaast dat er zoveel leuke recepten komen binnenwandelen

    ReplyDelete
  17. Ziet er deze keer ook weer zeer aantrekkelijk uit Elizabeth, en vooral nu
    dat de dagen weer guur gaan worden geniet je dubbel van een een
    maaltijd als deze. Geweldig leuk dat er zoveel animo is!!!

    ReplyDelete
  18. Mmmm Elizabeth, je hebt wel wat losgemaakt met jouw recepten actie. Wat komt er veel lekkers voorbij. Alle bloggers worden keukenprinsessen/ prinsen! Super leuk!

    ReplyDelete
  19. De combinatie van kipstoof met rode kool had ik zelf nooit bedacht, maar het lijkt me héérlijk!. Bedankt , gaan we testen!

    ReplyDelete
  20. Dit recept lijkt mij heerlijk, ik ga het onthouden

    ReplyDelete
  21. Dat ziet er lekker uit! Ik gebruik meestal een pot rode kool, wij vinden die van Hak het lekkerst. Ga dit zeker uitproberen!

    ReplyDelete
  22. Wat een leuk idee, kiphachee.
    Ziet er heerlijk uit.
    Ik eet graag kip, leuk om er eens hachee van te maken.
    Wat betreft die rodekool...... lukte mij ook nooit, altijd grauw van kleur en weinig smaak. Ik koos ook voor potjes of diepvries, die waren heel lekker. Totdat ik een recept voor rode kool uit de slowcooker vond, die is zo lekker, voor ons geen potjes of diepvries meer.

    ReplyDelete
  23. Wij zijn net terug van vakantie, dus ik lees vandaag alle recepten door :-)
    Ik maak het allebei nooit! Ik vond het vroeger wel lekker, hachee met rode kool. Rode kool koop ik vaak in een potje, ik gebruik het nog wel eens in een ovenschotel. Ik vind het wel een goed idee: hachee van kip! Ik denk dat ik dan eens ga proberen!

    ReplyDelete