Te koop

Wednesday, September 6, 2023

Doe eens gek ...

DH had vorige week nog een weekje vrij en al heel lang had ik de behoefte om tòch nog even weg te gaan. 
Dat is bij ons dan eigenlijk vanzelf met de caravan, en dat brengt ook wel wat voorbereiding met zich mee en maakt ook dat je wat langer over de reis doet.

Na het uitje met de kids moesten we allebei even bijkomen en pas zondagavond begonnen we er weer over. Gaan we nu nog weg of blijven we thuis? En wat zou jij leuk vinden en wat is haalbaar...?



Persoonlijk had ik nog wel behoefte om de bergen te zien, maar ik zag het niet zo zitten om weer een eind met de caravan te rijden. Dus ik dacht aan een paar dagjes Drenthe of zo...
Maar ik voelde dat DH daar eigenlijk niet zo'n zin in had, al had hij het zeker gedaan als ik graag wilde!

En toen zei ik opeens 'ik denk dat jij nog graag naar Lydia wil gaan...' Ik was nog niet uitgesproken of ik zag het al aan zijn gezicht... Lydia is de zus van Peter en niet alleen mijn schoonzus, maar ook mijn vriendin! 
Ze was samen met haar man op vakantie in Italië, in een huisje bij het Lago Maggiore.
Ze had al een keer gezegd dat we welkom waren als we nog naar het buitenland wilden gaan...

En opeens zag ik het zitten, en dacht ik 'waarom eigenlijk niet?' We kunnen er in een dag zijn en 'doe eens gek!' 
Maar toen bleek het code rood te zijn in Italië en omgeving, wegens hevige regenval, en het was niet mis begrepen we toen we met elkaar belden. Tja, was het nu wel verantwoord om te gaan?


We hielden het nieuws goed in de gaten, lazen alle informatie en er bleken geen wegen weggevaagd te zijn. Dus we hakten de knoop door en gingen!

Het huisje is in een park in Brezzo di Bedero en bij aankomst konden we zo aanschuiven bij een eettentje waar L&T al zaten. 

Daarna reden we met z'n allen het smalle slingerpad naar boven naar het vakantiepark op zo'n 500 meter hoogte.




Omdat het een 6-persoonshuisje was, konden we nog kiezen ook waar we sliepen. En zo hadden we beneden een kamer voor onszelf, naast de badkamer. We sliepen als rozen die nacht!


En als je dan de volgende morgen zo'n uitzicht hebt vanaf het terras bij het huisje...


dan geniet je toch met volle teugen... 
Maar natuurlijk gingen we ook wat ondernemen; daarover volgende week meer ...


15 comments:

  1. Nou dan krijg je écht direct het vakantiegevoel te pakken, heerlijk! Ik ben benieuwd naar de belevenissen.

    ReplyDelete
  2. Wat leuk! Ik ben benieuwd naar de rest van je verhalen.

    ReplyDelete
  3. Wat fijn dat jullie gegaan zijn. Heeft Peter goed aangevoeld. Leuk om volgende keer verder te lezen.

    ReplyDelete
  4. Wat heerlijk en wat ziet het er prachtig uit. Precies zoals Italië moet zijn

    ReplyDelete
  5. Wat leuk! Kansen zien, kansen grijpen ;-)

    ReplyDelete
  6. Wat leuk zo helemaal onverwachts een extra reisje.
    En dan nog wel zo'n heel eind.
    Een stuk verder dat Drenthe :-)
    Prachtig dat uitzicht, echt genieten.
    En als je zo hoog zit heb je van de overstromingen denk ik weinig last.

    ReplyDelete
  7. Nou, wat leuk dat onverwachte.
    Ben benieuwd naar je verhalen.
    Veel plezier.

    ReplyDelete
  8. Wat een fantastisch besluit hebben jullie genomen, en het Lago Maggiore is een prachtig meer waar het in de avonden vaak heerlijk wat koeler is. Wat zullen jullie volop genieten daar en de uitzichten zijn adembebemend. Met de zon en hoge temperaturen plus de beelden daar voel ik me ook een beetje aanwezig in Italië. Lieve groet van Josrphine

    ReplyDelete
  9. Haha, dit was wel heel erg doe’s gek. Maar wel heeeeel erg lekker. Wat een goed besluit en de 1e pizza gaat er al met graagte in. Genieten. We gaan er vast meer van horen. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  10. Wat leuk om op die manier eens gek te doen, het ziet er prachtig uit!

    ReplyDelete
  11. Zo, dat was een goed besluit en ja, af en toe moet je beslist eens gek doen. Heerlijk daar en van dat uitzicht zullen jullie vast geen genoeg krijgen,

    ReplyDelete
  12. Is dat gek ?? Gewoon je hart volgen en het komt goed. Gezellig hoor.

    ReplyDelete
  13. Ah, jullie waren ook lekker weg! Dat ziet er goed uit, verstandig om voor een weekje verder weg op pad te gaan zonder de caravan. Maar als je niet te ver wilt reizen de volgende keer, Drenthe is zeker ook de moeite waard 🥰

    ReplyDelete