Te koop

Friday, September 8, 2023

ANWB salade van Lot

Misschien kennen jullie Lot; ze heeft geen blog, maar reageert wel op verschillende blogs.
Ze wilde graag een familierecept delen en heeft dat naar mij gemaild.
Ik vind dat zò leuk, dat ik er een speciaal blogbericht aan heb gewijd!

Lot schrijft:

Mijn ouders zijn vaak met kampeerreizen georganiseerd door de ANWB mee geweest, die waar het programma “We zijn er bijna” ook overgaat.

Vaak wordt er een gezamenlijke maaltijd georganiseerd waarbij iedereen wat te eten mee moet nemen.

Bij een van de reizen kwam een van de andere deelnemers met deze salade en mijn moeder heeft het recept gevraagd omdat ze het zo lekker vonden.

 

Vandaar de naam ANWB salade

 

Sindsdien staat hij in de top 10 van mijn recepten om voor meerdere personen te maken en is ook heerlijk bij de BBQ

 

Ingrediënten

1 pak droogkokende witte rijst

4 eetlepels mayonaise

4 eetlepels yoghurt

1 groot blik perziken

½ blik ananas

2 uien

2 lichtzure appels

3 bananen

zilveruitjes

zout

peper

klein beetje suiker

royaal kerrie

en wat vocht van de zilveruitjes

 

Bereiding:

 

Rijst koken en af laten koelen. De 2 uien heel fijn snijden; het grootste deel van het fruit klein snijden en alles (inclusief de andere ingrediënten) door de rijst mengen.

Proeven en eventueel nog van iets wat extra kerry of mayo naar smaak toevoegen.

Op een mooie schaal doen en garneren met de rest van het fruit en eventueel 3 hardgekookte eieren.

Het is ook prima om het een dag van te voren de basis te maken maar wacht dan met de bananen tot de volgende dag anders worden ze bruin.

7 comments:

  1. Altijd handig, dit soort camping/kampeer recepten.
    Ziet er heerlijk uit, dank je wel Lot, ik sla het recept op.

    ReplyDelete
  2. Ik denk dat deze ook wel eens op het menu komt. Ik houd wel van alles doorelkaar. Klinkt ook echt als een camping recept. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  3. Je hebt een heerlijk zomers recept gedeeld en wat is het leuk als je gasten hebt om dit dan ook erbij te serveren. Lekker al dat fruit erin!

    ReplyDelete
  4. Lijkt me inderdaad heel lekker, weer eens wat anders een salade met fruit!

    ReplyDelete
  5. Ha, ha, ik heb het altijd over mijn ANWB schoenen (schoenen die ik bij de ANWB koop en waar ik goed op kan lopen) hebben we straks ook een ANWB recept ;-) Dankjewel Lot voor het delen. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete
  6. Wat een lekker recept! En het heeft een hele leuke naam!

    ReplyDelete
  7. Grappig verhaal, ik ben dol op We zijn er bijna :-) Bijzondere combinatie, dit recept.

    ReplyDelete