Te koop

Monday, March 13, 2023

Brandweerdeken deel 8

Ja, het laatste deel... Nou ja, niet helemaal want de rand volgt nog en een fotoshoot van de totale deken.
Iemand wilde weten hoe Guus het allemaal vindt; ik dacht dat Marthy het vroeg...

Nou, het gaat zo... Guus komt bij ons binnen en smijt zijn jas uit en rent naar de kamer waar de Griendkist staat. Dan wordt de klep snel open gedaan en trekt hij de Brandweerdeken eruit en legt hem helemaal uit op de grond. 
Op zijn gezicht een grote grijns en dan volgt er een zucht 'ik vind het zò mooi, oma...'
Ik vroeg hem welk stukje hij het mooist vindt, maar dat weet hij niet. Alles is even mooi zegt hij.
Nou, dan weet je wel waar je het voor doet hè...


Nog even over het vorige deel met de huizen. De ramen zijn daar allemaal geel en dat betekent dat de boel al in lichterlaaie staat. Ik vond het zelf nogal heftig aandoen, maar jullie kennelijk niet want sommigen dachten ook dat nu de bovenverdieping aan de beurt zou komen waar dan brand is uitgebroken...
Nee, dat is niet zo! De huizenrij heeft een plat dak en de ladders staan er om via het bovenraampje naar binnen te kunnen spuiten. Elke slang kan trouwens los gepeuterd worden vanachter de ladder vandaan, want het laatste stuk is niet vast genaaid. Zo kan er echt mee gespeeld worden.



En dan nu het laatste deel... Niemand van jullie heeft het kunnen raden en ik dacht nog wel dat het duidelijk was... 

Grappig dat velen dachten dat het de bovenramen zouden worden; dat had ik zelf nog helemaal niet in de vorm gezien, maar ik snap het nu wel!


Nee, het zijn de brandweer heli's die af en aan vliegen... Hierboven zie je mijn proefstukje. De zwarte accentstrepen zijn er later met een stiksteekje op gemaakt. Guus wilde eerst geen strepen, maar toen hij dit zag, ging hij overstag.


En zo is het dan geworden...


Op dit moment ben ik nog bezig met de rand en jullie krijgen t.z.t. het hele eindresultaat nog een keertje te zien!

19 comments:

  1. Daar doe je het toch voor - wat een blij jongetje! En dan samen steeds overleggen, het bedenken hoe je het idee in je hoofd kunt uitwerken. Dit zal hij altijd onthouden, die deken wordt nú al gekoesterd….

    ReplyDelete
  2. Wat een ontzettend leuk bericht is dit.
    Ik zie helemaal voor me hoe Guus bij jullie naar binnen rent en METEEN de deken tevoorschijn haalt. Daar doe je het inderdaad voor. Heerlijk, zo'n blij kind!!
    Nee, helikopters had ik inderdaad niet geraden, maar het past er weer ontzettend goed bij.
    Jij kan ik creatief denken zeg, leuk hoor.
    Bijna Guus, BIJNA ISSIE AF!!

    ReplyDelete
  3. Geweldig: zo'n enthousiaste kleinzoon! Ja, ik vind het ook vrij heftig, die huizenrij die compleet in brand staat! Maar 't moet wel goed komen met al die brandweermannen en al die helicopters!

    ReplyDelete
  4. Wat fijn dat je beschrijft hoe Guus naar de griendkist gaat en dan zó tevreden reageert; het moet je omahart heel veel goed doen 👍🏻. Ja, voor zo'n dankbaar manneke haak je met liefde aan de deken.
    Oh ja, helicopters, hoe kon ik dat nu niet zien 😉.
    Nu nog 'even' de rand, daar draai je je hand niet voorom denk ik; na al die ingewikkelde randen is de buitenkant een peuleschil.
    Wat leuk om het berichtje van de griendkist weer even te lezen; het lijkt me een heerlijk meubelstuk!

    ReplyDelete
  5. Guus is er erg blij mee en ziet de deken steeds groeien.
    Hij is ook prachtig en wat een werk om dat allemaal te bedenken.
    Leuk dat Guus met je mee denkt.

    ReplyDelete
  6. Ik zie in mijn gedachten zo Guus bij jou binnenkomen met een grote glimlach en zijn vragen. De deken wordt zo mooi en het is zo'n mooi projekt om te volgen.
    Groeten.
    Marga

    ReplyDelete
  7. Ik zie dat glunderende ventje helemaal voor me, schitterend.
    Je bent dan ook een geweldig lieve oma.
    Wat zal hij genieten als het helemaal klaar is, maar dat doet hij eigenlijk nu al.

    ReplyDelete
  8. Hè, nou had ik het wéér verkeerd geraden!

    ReplyDelete
  9. Heerlijk ik zou dat koppie wel eens willen zien bij het zien van weer een nieuw deel.
    En daar doe je het voor. Tuurlijk had ik geen flauw idee. Ik was ook nooit op een helikopter uitgekomen. Ha ha en als je het weet ja dan zie je het ook gelijk. Dat werkt met alles zo.

    ReplyDelete
  10. Ik zie het helemaal voor mij hoe Guus bij jullie binnenkort en dan direct de deken tevoorschijn haalt. Wat zal hij blij zijn als het echt helemaal klaar is. De laatste loodjes dan maar. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  11. Ook nog brandweerheli's, toemaar, meer kan een jongetje toch niet wensen. Ik kan me voorstellen dat Guus helemaal gelukkig is met zijn deken.

    ReplyDelete
  12. Wat heerlijk om dat mannetje zo blij te zien. Gewoon jammer dat er nu een eind is gekomen aan de deken.
    Net echt die helikopters.

    ReplyDelete
  13. Dit is veel mooier dan bovenverdiepingen.
    Ach die Guus, helemaal verliefd op zijn deken. Ja, daar doe je het voor!
    Nou, ik vind hem ook prachtig hoor!

    ReplyDelete
  14. Geweldig hoe je omschrijft hoe Guus ermee om gaat, ik
    kan zijn enthousiasme bijna voelen, zo lief!!!
    De rij helikopters is weer zo'n knap gemaakt en vooral ook
    heel erg leuk. Je bent echt een SUPER Oma. Het lijkt me
    ook een heel sterke deken daar zullen de kinderen veel
    plezier van hebben.

    ReplyDelete
  15. Voor zo’n enthousiast kleinkind ga je natuurlijk aan de slag. Wat een super deken wordt het.

    ReplyDelete
  16. Wat een prachtig en creatief project. Heel leuk die blushelicopters. Wat een compliment voor jou dat Guus meteen de deken opzoekt en er zo blij mee is. Mooi beschreven. Nu nog de rand en dan is Guus de koning te rijk!

    ReplyDelete
  17. Geloof dat ik deze helikopters wel het allermooiste van de deken vind.
    Ze zien er zo echt uit.
    Grappig zoals Guus er zich mee bemoeid en alles prachtig vindt.
    Hoop dat ie nog kan slapen als hij er straks onder ligt :-)

    ReplyDelete
  18. WAUW die zijn echt mooi! O leuk hoe Guus reageert, inderdaad daar doe je het voor. Het is een prachtige deken, wat zal Guus blij zijn als hij af is. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete