Te koop

Saturday, February 4, 2023

Brandweerdeken deel 3

 Jullie hadden het voor een groot deel goed geraden, want deel 3 is vuur!


Nu ik de vuurtjes op de foto bekijk vind ik ze er toch wat rommelig uitzien. Het proeflapje zag er iets anders uit omdat ik daar meer met vasten heb gewerkt en minder met stokjes. 


Maar al hakende weg heb ik wat aanpassingen gedaan t.o.v. de teltekening. 
Trouwens... er is ook een paar keer uitgehaald omdat ik niet tevreden was.
Al met al een pittig deel om naar mijn zin te krijgen!


En in de collage hierboven zie je links het pixelplaatje dat ik op internet vond en als startpunt heb gebruikt. Rechts de teltekening met diverse symbolen, maar zoals ik al zei... ik ben daar vanaf geweken.


En zo ziet het er dan dus uit; het begint al een dekentje te worden hè...

?
Ja...., en dan deel 4! Op de bovenste foto kun je al een stukje rood en zwart zien. Wat zou het worden?

20 comments:

  1. Het ziet er goed uit. Afwijken van iets bestaands.....mmmm dat doe ik tegenwoordig veel vaker heb ik gemerkt. Zeker nu ik erover nadenk. Ha ha made by my self :)))
    De volgende rij zouden dat dan toch de helmen zijn ?? Maar dat griebeltje links kan ik niet plaatsen of zijn dat slangen....mmmm ik wacht wel af gaak jij maar lekker door.

    ReplyDelete
  2. En wéér heb ik geen idee wat het volgende zal worden :) Ik wacht dus maar weer rustig af.

    ReplyDelete
  3. Wat is dat vuur mooi gelukt. Ik ben benieuwd wat er op de volgende rij komt. Mooie cliffhanger maak je er steeds van....

    ReplyDelete
  4. Wat heb jij toch een doorzettingsvermogen!
    Ik vind het zo knap dat jij de patronen aan kan passen, het wordt een prachtige deken!
    Euh...... het volgende deel....... geen idee, ik herken wel iets maar weet niet wat haha, ik ben benieuwd.

    ReplyDelete
  5. Je vuurtjes rommelig? Juist niet vind ik, vuurtjes zijn toch nooit netjes?
    Wat knap toch dat je iedere keer de teltekeningen zelf kunt maken en aanpassen.
    De deken is tot nu toe mooi rustig van kleur, maar of dat zo blijft?
    En het volgende patroon? Zie ik daar raampjes in de brandweerkazerne? Geen idee, ik laat me graag verrassen 🙂

    ReplyDelete
  6. Het wordt, nee is, zó gaaf! Echt een "jongens"droom. Knappe Oma!
    Ik heb geen idee wat de volgende afbeelding wordt, ik dacht eerst letters, maar nee dat is het niet.

    ReplyDelete
  7. Wat wordt de deken leuk! Ik dacht dat je op de 1e foto de achterkant liet zien, met daaronder de voorkant van je proeflapje. Dus ik begrijp dat je het zelf wat rommelig vind, maar zoals Marjan al schreef, vuurtjes zijn toch nooit netjes?! En ik weet zeker dat je kleinzoon er alleen maar heel erg blij mee zal zijn, die kan vast niet wachten tot de deken af is!

    ReplyDelete
  8. Net echt vuur hoor die gehaakte vuurtjes.
    Wordt steeds leuker die brandweerdeken.
    Je laat wel heel weinig zien van de volgende opdracht.....
    Toch denk ik dat het brandweermannetjes zijn, maar dat lijkt me wel heel moeilijk om te haken.
    Maar jij kunt alles ook al is het soms met vallen en opstaan.
    Ik wacht het weer af.

    ReplyDelete
  9. Dit is een bijzonder vuurtje en moet snel geblust worden door brandweermannetjes. Ik vind het een mooi vuur, vast door de stokjes. Het is fijn wanneer je tijdens het haken toch kunt aanpassen omdat het patroon het net niet is. Pff, een heel werk, maar gelukkig vind jij dat niet zo erg. Niet spelen met een doosje lucifers, neem maar een wolletje. Fijn weekend. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  10. Ik vind het wel wat hebben, dat het vuur zo grillig is! Ik weet niet wat de volgende rij zal laten zien, ik laat me graag weer verrassen.

    ReplyDelete
  11. Vuur is altijd grillig en onvoorspelbaar. Het resultaat mag er zijn hoor. Ziet er heel erg mooi uit daar zal klein zoon blij mee zijn.
    Gr. marga

    ReplyDelete
  12. Ik vind het vuur juist erg mooi. Lekker grillig, zoals echt vuur dat ook is. Wat de volgende ronde is? Ik heb echt geen idee.

    ReplyDelete
  13. Wat ben je al ver Elzabeth, en het is nu al PRACHTIG, die
    kleine mannetjes worden helemaal gek van plezier. Tsja wat
    gaat deel 4 nu precies worden???? Uhhhhhhhhhhhhhh, ik
    denk dat het een ladder gaat worden, jaaa dat denk ik???

    ReplyDelete
  14. Hij wordt het prachtig! En natuurlijk ziet het er wat rommelig uit, je hebt de foto ook zo uitvergroot :).

    ReplyDelete
  15. Wat het bovenste wordt, geen idee, maar de rest is zó gaaf dat het volgende ook wel weer supermooi gaat worden.

    ReplyDelete
  16. Wat een superleuk haakwerk. dat valt bij vele kinderen vast in de smaak

    ReplyDelete
  17. Dat was geen makkelijke, maar goed gelukt hoor! Geen idee wat het volgende wordt brandweermannen met hun zwarte laarzen al een beetje zichtbaar?

    ReplyDelete
  18. De vuurtjes vind ik zo juist leuk, een beetje wild en niet zo gladjes.

    ReplyDelete
  19. Wat een prachtige deken in wording en wat ben je al ver, mijn petje af voor al het uitwerken én denkwerk. Leuk dat Guus ook mee denkt en helpt als er een stukje uitgehaald moet worden. Ik heb geen flauw idee, ik heb een aantal blogs terug van je gelezen, misschien woningen die in brand staan of blus slangen? Groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete